سفر کردن بدون دانستن زبان

۶
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
برای برقراری ارتباط اگر زبان افراد را هم نمی‌دانید با لبخند از آن ها کمک بگیرید. من حاضرم قول بدهم که بارها و بارها شنیده‌اید که لبخند معجزه می‌کند. این موهبت الهی چشمان شما را حتی درخشان تر نشان می‌دهد.
شاخ 12 سفر کردن بدون دانستن زبان

گاهی اتفاق می‌افتد به کشور هایی سفر می‌کنیم که روی زبانشان حساس هستند و نمی‌خواهند از زبان دیگری برای صحبت کردن استفاده کنند. مثل کشور ارمنستان که با شما در مطلب “راهنمای سفر به ارمنستان” در صفحه گردشگری مان صحبت کردیم و گفتیم در این کشورها نمی‌توانید خیلی روی دانش زبان بین المللی خود، انگلیسی، حساب کنید. خوب نمی‌شود هم که برویم و کلی هزینه کنیم و زبان کشور مقصد را بیاموزیم. پس بهتر است راه های برقراری ارتباط هنگام سفر کردن را بیاموزیم. با مجله دلتا همراه باشید تا بدانید بدون زبان هم سفر ترسناک نیست.

سفر ترسناک نیست

  • خارجی بودنتان را پنهان نکنید

    اگر به جایی سفر کردید که بر فرض محال آنها زبان انگلیسی را بلد نیستند و یا خدایی نکرده شما بلد نیستید، لازم است به شما بگویم که پنهان کردن این موضوع، نه امکان پذیر است و نه کمک چندانی به شما می کند. بنابراین فقط آرامش خود را حفظ کنید و با لبخند از ساکنان مقصد کمک بگیرید. خواهید دید که چگونه مردم گردشگر پذیر به دلیل آرامش و برخورد شما برای کمک و برقراری ارتباط با شما تلاش می کنند.

  • لبخند بزنید

    اصلاً می گویند سفر کردم که از یادم بری. اگر شما در سفر لبخند نزنید پس کجا بزنید؟ من حاضرم قول بدهم که بارها و بارها شنیده‌اید که لبخند معجزه می‌کند. این موهبت الهی چشمان شما را حتی درخشان تر نشان می‌دهد. برای برقراری ارتباط اگر زبان افراد را هم نمی‌دانید با لبخند از آن ها کمک بگیرید. نگذارید استرس شما در چهره تان نمایان شود. لبخند اولین راه برقراری ارتباط در سفر کردن است.

در سفر کردن لبخند بزنید

  • برخی از عبارات کوتاه را فرا بگیرید

    اگر شما و یا اهالی کشور میزبان‌تان انگلیسی ندانید ولی مطمئناً هرچه از دوران تحصیلتان به یادتان مانده به کمکتان خواهد آمد. عبارات کوتاهی که اول کتاب های آموزشی زبان برای سلام و احوال پرسی کردن بود را به خاطر بیاورید. در این کویر ندانستن زبان حتی عبارات کوتاه به کمکتان خواهد آمد. حتی می توانید قبل از سفر چند جمله مانند: ممکن است من را راهنمایی کنید؟ یا مثلاً من میخوام به… بروم. می توانید نام هر مکانی را که می خواهید بروید در این جمله بگنجانید و یا در نهایت: من زبان شما را نمی دانم هم مناسب است.

  • مودب باشیم

    سفر کردن بسیار شیرین است و شیرین تر خواهد شد اگر همیشه مودب باشیم. ممکن است بارها چیزی را به فرد و یا افرادی بگویید اما آن ها متوجه نشوند. اما حواستان باشد رفتار گستاخانه شما در این وضع اصلاً درست نخواهد بود نه برای شما و نه برای کشورتان. چون این شما هستید که زبانشان را نمی‌فهمید، آن ها که خودشان زبان شان را بلدند! زیر ذرّه بین هستید!

مودب باشید

  • از کلمات استفاده کنید

    برای برقراری ارتباط در سفر کردن ، ممکن است شما نتوانید با دانش خود از زبان کشور میزبان، جمله با مفهومی بسازید و یا حتی زمان افعال را درست به کار ببرید. مهم نیست سردرگم نشوید از کلمات استفاده کنید. کلمه را که بگویید آن ها خودشان متوجه می شوند چه می‌خواهید. ممکن است به فرانسه رفته اید و می خواهید مثلاً باغ تویلری را ببینید. لازم نیست بگویید: ممکن است مرا به باغ تویلری راهنمایی کنید. می‌توانید مودبانه کلمه تویلری را بگویید. انها راهنمایی خواهند کرد.

  • تشکر کنید

    تشکر کردن جزء لاینفک سفر کردن است. حتی اگر همین یک کلمه را از زبان کشور میزبان بدانید، کلی کارتان را راه انداخته اید. این هم نشانه ادب شماست هم طرف مقابل را شرمنده می کند تا بیشتر از تشکرتان شما را راهنمایی کند. به علاوه یاد گرفتن متشکرم به هر زبانی، خودش کلی سرگرم کننده است.

تشکر کنید

  • نقاشی بکشید

    در مورد برقراری ارتباط به این روش خیلی ها موفق بوده اند. بسیار ساده است و فقط کافی است بلد باشید نقاشی بکشید. از چیزی که می خواهید بخرید. جایی که می خواهید بروید. غذایی که می خواهید بخورید. حتی تصویر وسیله نقلیه ای که دنبال ایستگاهش می گردید را هم می توانید طراحی کنید. آنها به سرعت پاسخ خواهند داد.

  • حواستان به چهره تان باشد

    اشاراتی که با چهره انجام می‌دهید در همه فرهنگ ها یکسان نیست و ممکن است باعث سوء تفاهم شود. پس در اینجا حواستان به چهره تان باشد یعنی چهره غمگین، شاد، متفکرانه، تمسخر آمیز، اخمو، بت و چیزهای دیگر همه و همه در چهره همه فرهنگ ها یکسان است. در نتیجه در برقراری ارتباط خوب است بیشتر فکر کنید تا احساساتی شوید.

حالت چهره در سفر

  • عصبی باشید ولی داد نزنید

    ممکن است در سفر کردن به نقطه ای بارها قیمت چیزی را بپرسید و فروشنده متوجه نشود. غذایی بخواهید و گارسن متوجه نشود. مسیری را بخواهید بروید و راننده متوجه نشود و یا حتی سوالی ساده را افراد نتوانند جواب بدهند. معلوم است که شما کلافه و یا عصبانی خواهید شد. اما مهم این است که حتی وقتی عصبی هستید با داد زدن نخواهید چیزی را به کسی بفهمانید. از ادب به دور است و تن صدای شما در استفاده از راهنمایی دیگران تاثیری ندارد.

  • از زبان بدن استفاده کنید

    من فکر می کنم این مهمترین بخش کار است. بادی لنگوئج در همه کشورها و در همه حرفه و در همه نوع برقراری ارتباط بسیار حائز اهمیت است. زبان بدن برای تشکر برای پرسیدن قیمت، برای اشاره به جایی و برای نشان دادن خیلی چیزها مناسب است. فقط خیلی از پانتومیم استفاده نکنید. چون اگر مردم ان کشور هم حدس بزنند شما متوجه نخواهید شد.

بادی لنگوئج در سفر

  • از گوگل ترنسلیت استفاده کنید

    گوگل ترنسلیت همیشه و همه جا بهترین وسیله برقراری ارتباط با افراد خارجی زبان است. لازم نیست حتماً شما در حال سفر کردن باشید و یا توریستی را ناگهان در خیابان های شهرتان در حال درخواست کمک ببینید تا از این ابزار استفاده کنید. از نظرم برای برقراری ارتباط با هرکس در هر نقطه از دنیا می توانید از گوگل ترنسلیت کمک بگیرید. فقط ممکن است یک روز وقت شما را بگیرد تا از نحوه کار کردن با آن مطلع شده و جملاتتان را، ولو دست و پا شکسته به دیگران انتقال دهید.

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۸ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ق٫ظ

      🙂

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    سپاس

    پاسخ

  3. شمس

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۳۹ ب٫ظ

    مطالب شما و راهنمائیتان برای سفر های خارج و استفاده از کوگل ترنسلیت بسیار عالی بوده ممنون از شما

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

      خیلی خیلی ممنونم که مطالب رو می خونید 🙂 🙂 🙂

      پاسخ

      • مسعود

        ۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۳۱ ب٫ظ

        بسیار خوب بود ممنون

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…