انواع مدل های پرده پذیرایی

۳
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
از نقش پرده پذیرایی در زیبایی خانه غافل نشوید. با انتخاب پرده مناسب، علاوه بر اینکه حجمِ ورود نور را کنترل می‌کنید، به زیبایی دکوراسیون کمک کرده اید.
پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

اتاق پذیرایی بخشی مهم از خانه است که دکوراسیون داخلی آن بر روحیه ساکنان تاثیر گذار است. یکی از پر طرفدارترین ایده های تزیین پذیرایی، پوشاندن پنجره با استفاده از پرده و پارچه برای افزودن رنگ، هویت و سبکی خاص به دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی است. پرده، پارچه و میله پرده در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. سبک کلی دکوراسیون پذیرایی را در نظر بگیرید و سپس با توجه به بودجه، چیدمان کلِ منزل، محل قرار گیری پنجره و ابعاد آن، پرده یا پارچه مناسب را بخرید. با مجله دلتا همراه شوید تا با هم به چند مدل پرده پذیرایی جدید، نگاهی بیندازیم.

چوب پرده

 پرده های سفارشی معمولا گران قیمت تر از چوب پرده ها هستند، بنابراین می‌توانید چوب پرده مورد نظر خود را با هزینه کم تری از میان دو دسته انتخاب کنید.

  • چوب پرده دوتایی

  • چوب پرده های دوتایی، ظاهری ساده دارند و برای به کار بردن در چیدمان قرینه مناسب هستند. روی این چوب پرده ها می‌توان والان نصب کرد. والان به پارچه های کوچکی گفته می‌شود که در قسمت بالایی پرده قرار دارد و نمای آن را زیباتر می‌سازد. والان نمایی سنتی و کلاسیک به منزل می‌بخشد.
  • چوب پرده تک

  • میله پرده تکی، برای پرده های ساده، سبک، بدون والان و هم چنین محیط های کوچک و غیر رسمی، مانند اتاق خواب، مناسب تر هستند. چوب پرده های لبه دار و عریض که پرده را درون یک قاب حفظ می‌کنند مناسب دکوراسیون کلاسیک و مکان های رسمی هستند.

 

پارچه کتان

پارچه مناسب پرده پذیرایی

پارچه های مناسب برای دوخت پرده از تنوع زیادی برخوردارند. بعضی از پارچه ها برای استفاده در اتاق خواب و سایر پارچه ها برای اتاق پذیرایی یا اشپزخانه مناسب ترند.

پارچه های سنگین تر، برای پوشاندن پنجره در مناطق سردسیری، اتاق کار و اتاق خواب، انتخاب بهتری هستند. در مناطق گرمسیری، استفاده از پارچه های سبک و روشن پیشنهاد می‌شود.

پرده پذیرایی

  • پارچه ابریشمی

  • پرده های ابریشمی مدل هایی کلاسیک و سنتی هستند، و حس تشریفاتی به اتاق پذیرایی اضافه می‌کنند. به خصوص اگر بلند باشند و روی زمین انباشته شوند. ابریشم کیفیت بسیار بالایی دارد و به نور اجازه عبور می‌دهد. برای حفظ حریم خصوصی، پارچه های ضخیم را پشت پرده پذیرایی حریر نصب می‌کنند تا به هنگام شب بتوان آن را باز کرد.

پارچه پنبه ای

  • پارچه پنبه ای

  • پنبه، پارچه ای پر کاربرد است. شست و شو و نظافت آن ها به راحتی صورتی می‌گیرد. با توجه به سبک دکوراسیون داخلی، می‌توانید رنگ و طرح های متنوعی را برای پارچه های پنبه ای در نظر بگیرید. این نوع، از سایر پرده ها سفت تر است.

پرده پذیرایی

  • پارچه کتانی

  • پارچه کتان صاف و سبک است. در دکوراسیون اتاق پذیرایی غیر رسمی به کار برده می‌شود. نمایی مدرن و صمیمانه در خانه ایجاد می‌کند.

پارچه مخمل

  • پارچه مخملی

  • پرده مخمل نمایی مجلل و سلطنتی به خانه می‌بخشد. به ندرت در خانه های مدرن به کار برده می‌شود و در دکوراسیون سلطنتی کاربرد بیش تری دارد.

پرده حریر

  • پارچه حریر

  • اگر می‌خواهید نمای پذیرایی را بزرگ تر نمایش دهید و نور کافی را در دکوراسیون داخلی پذیرایی تامین کنید، بهترین انتخابی که پیش روی شما قرار دارد استفاده از پارچه های حریر به عنوان پرده پذیرایی است. البته برای حفظ حریم خصوصی نیاز به استفاده از پارچه هایی ضخیم در قسمت پشتی دارید.

رنگ پرده

طرح و رنگ پرده برای پذیرایی

پرده پذیرایی فضای وسیعی را می‌پوشاند، بنابراین در نظر گرفتن رنگ و طرح مناسب برای این عنصر اهمیت ویژه ای دارد. همان طور که برای انتخاب رنگ مبلمان، کاغذ دیواری، فرش و سایر لوازم وقت صرف می‌کنید، برای پرده نیز زمان بگذارید. الگو و جنس پارچه را با توجه به سبک دکوراسیون در نظر بگیرید، تا پیوستگی در چیدمان جریان داشته باشد. قبل از اینکه پرده را خریداری کنید، تکه ای از پارچه را به عنوان نمونه به خانه ببرید و در کنار دیوار و لوازم قرار دهید. به این صورت متوجه هماهنگی، تناسب یا کنتراست آن با سایر وسایل خواهید شد.

پرده مدرن

اندازه پرده پذیرایی

اندازه پرده پذیرایی دارای اهمیت زیادی است. معمولا پیشنهاد می‌شود، حتی اگر بیش تر مواقع پرده را باز می‌گذارید، عرض آن حداقل، دو برابرِ عرض پنجره باشد. ارتفاع پرده پذیرایی باید به اندازه کافی بلند باشد. پرده ای بلند که تا روی زمین کشیده شده است، به ایجاد فضایی شیک و خاص کمک می‌کند. اما بهتر است بیش از حد بلند نباشد تا زمین را به طور کامل نپوشاند. حداقل ارتفاع باید به گونه ای باشد که مماس با سطح زمین باشد. پرده های کوتاه تر از این اندازه، مانند پارچه هایی هستند که قیچی شده باشند.

نصب چوب پرده

در آخر باید اشاره ای کنیم به اهمیت چگونگی نصب چوب پرده، که تاثیر زیادی در زیبایی نمای پرده پذیرایی دارد. در کل به دو صورت می‌توان میله را نصب و پرده را آویزان کرد.

  • سنتی

  • چوب پرده را چند سانتی متر بالاتر از قاب پنجره نصب کنید و مطمئن باشید ظاهری جذاب، کلاسیک و ساده خواهد داشت که خانه شما را زیبا می‌سازد.
  • مدرن

  • میله پرده را درست زیر سقف نصب کنید. به این صورت ارتفاع سقف بلند تر دیده می‌شود و ظاهری مدرن در محیط به وجود می‌آید.

منتظر دریافت نظرات شما هستم. ما را در بخش دکوراسیون همراهی کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  2. روزبهاني

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    بسیار شیک

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۰۹ ب٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…