همه چیز درباره خرید خانه در محله نواب

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نواب، محله‌ای قدیمی در جنوب غربی تهران است که به عنوان یکی از مناطق مصرفی تهران افراد بسیاری در آن ساکن هستند.
خرید آپارتمان در نواب

محله نواب در جنوب غربی تهران واقع شده و یکی از محلات پرتردد تهران است. علت تراکم تقاضای مصرفی در این منطقه، دسترسی آن به خیابان‌های مهم و اصلی شهر تهران است که باعث شده تا خرید خانه در نواب انتخاب مناسبی برای بسیاری از افراد باشد.

به گزارش مجله دلتا محله نواب از سمت شمال به خیابان آزادی، از سمت شرق به بزرگراه نواب صفوی، از جنوب به خیابان کمیل و از غرب به یادگار امام محدود است.

محله نواب در گذشته

این محله از موقوفات مرحوم مولاوردیخانی است. اولین کلنگ‌ ساخت خانه در سال ۱۳۳۵ بر زمین‌های نواب خورده است. با احداث بزرگراه، مجتمع‌های مسکونی که قرار به ساخت آن‌ها نبوده از کنار آن سر برآوردند. گفته می‌شود این مجتمع‌ها طبق اصول استاندارد شهرسازی ساخته شده‌اند و بافت قدیمی این منطقه را که در گذشته، کوچه‌هایی تنگ و باریک داشته تغییر داده‌اند. طرح ساخت بزرگراه نواب در سال ۱۳۴۴ مطرح شد و علت احداث آن برقراری ارتباط مستقیم بین شمال و جنوب تهران و کم کردن بار ترافیکی بود. این بزرگراه که در نهایت ساخت آن از سال ۱۳۷۳ کلید خورده از میدان توحید در شمال آغاز شده و به بزرگراه‌های تندگویان و چراغی و بوستان ولایت در جنوب تهران می‌رسد. امتداد شمالی این بزرگراه به چمران متصل می‌شود.

محله نواب

ساختمان‌های محله نواب

ساختمان‌های محله نواب شامل فازهای اول از خیابان آذربایجان تا خیابان امام خمینی، دوم از خیابان امام خمینی تا خیابان سینا، سوم از خیابان سینا تا خیابان هلال احمر، چهارم از خیابان هلال احمر تا قلعه مرغی، پنجم از از میدان توحید تا خیابان آذربایجان؛ است.

چگونه به محله نواب برویم؟

نقطه شاخص این محله، بزرگراه شهید نواب است که دسترسی به سایر بزرگراه‌ها و مناطق شهر را امکان‌پذیر می‌کند. محدودیت ترافیکی برای این محله وجود ندارد و همه خیابان‌های محله به جز خیابان اسکندری خارج از محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد هستند.

برای دسترسی به محله نواب مسیرهای متفاوتی وجود دارد. سامانه‌های تندروی اتوبوسرانی غرب به شرق آزادی_تهرانپارس و جنوب به شمال ترمینال جنوب_ پایانه افشار شما را در کوتاه‌ترین زمان به این محله می‌رسانند. ایستگاه مترو توحید و شهید نواب صفوی در خطوط ۲ ، ۴ و ۷ نیز در دسترس هستند. نزدیک‌ترین جایگاه پمپ بنزین به محله نواب در خیابان آزادی و در ابتدای خیابان خوش شمالی قرار دارد.

مترو نواب

مراکز خرید نواب

محله نواب به دلیل قرارگرفتن در مجاورت خیابان آذربایجان و وجود فروشگاه‌های متعدد به مرکز خرید اصلی ساکنان جنوب غربی تهران تبدیل شده است. فروشگاه‌های این منطقه تنوع اجناس خوبی دارند و به اصطلاح خوش‌قیمت هستند. فروشگاه‌های اتکا و کوروش نیز آماده ارائه خدمات به ساکنان این منطقه هستند.

مرکز خرید نواب

مراکز تفریحی

از فضای سبز اطراف این محله می‌توان به پارک رضوان اشاره کرد که در بخش جنوبی نواب و در مجاورت خیابان کمیل قرار دارد از دیگر فضاهای سبز این محله می‌توان از بوستان زنجان نام برد که در ناحیه شمال غربی محله نواب واقع شده است.

مراکز درمانی نواب

این محله با داشتن سه بیمارستان لولاگر ، بابک و شهریار خدمات درمانی مناسبی به ساکنان ارائه می‌دهد و آن‌ها را از مراجعه به محله‌های دیگر بی نیاز می‌کند.

قیمت ملک

قیمت خرید خانه در نواب بسته به مکان قرارگیری، نو یا چندسال ساخت بودن، نوع مصالح ساختمانی و موارد دیگر تعیین می‌شود، اما به چند دلیل بازار خرید، فروش، رهن و اجاره ملک در غرب اتوبان نواب نسبت به شرق آن رونق بیشتری دارد. از جمله دلایل آن نزدیکی به بازارهای رودکی و سلسبیل است که امکان خرید راحت‌تر و سهل‌تر را برای مردم فراهم می‌کند. دیگر اینکه بخش غربی نواب خارج از محدوده طرح زوج و فرد خودروها است. ارزش هر متر واحد مسکونی در نواب از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و به ۱۳ میلیون تومان می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر از قیمت خرید ملک در محله نواب اینجا کلیک کنید.

محله نواب

 

۶ دیدگاه

  1. آدینه

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۴۸ ب٫ظ

    قیمت خود آپارتمان های پروژه نواب کمتر از ۸ میلیون است

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

      چه خوب که اطلاعات دقیقی دارید. اطلاعات خود را با مجله دلتا در میان بگذارید

      پاسخ

  2. آژن

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۳۸ ق٫ظ

  3. بزرگی

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ق٫ظ

    محله ای پر جنب و جوش و سرزنده

    پاسخ

  4. جعفری

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۵۳ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از شما که مجله دلتا را ورق می‌زنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…