۱۰ خاصیت بی نظیر پای مرغ !

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درباره خواص بی‌نظیر پای مرغ چه می‌دانید؟ یک سوپ داغ و معطر خانگی با پای مرغ می‌تواند بیماری‌های شما را درمان کند؛ کدام بیماری‌ها؟ با مجله دلتا همراه باشید.
پای مرغ

پای مرغ بخورید! این بار مهمان خانه های گرم شما شده‌ایم تا یک منبع غنی از کلسیم و ویتامین D را به شما معرفی کنیم؛ شاید پای مرغ بیشتر از هر کسی نوستالژی خاطره‌انگیز دهه ۶۰ های عزیز باشد؛ سوپ مرغ خانگی مادر پز با پای مرغ فراوان که عطر و طعم آن هنوز هم ما را گرسنه می‌کند؛ اگر به تقویت عضلات و استخوان های خود فکر می‌کنید، این ماده مغذی را در سبد غذایی خود جای دهید؛ با مجله دلتا همراه باشید.

 

ویتامین های پای مرغ

پای مرغ حاوی بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و ضروری است که بدن انسان قادر به تولید آن ها نیست. اگر مشکل کمبود کلسیم، پوکی استخوان، آرتروز، راشیتیسم و … دارید یا ویتامین D طبیعی می‌خواهید، پای مرغ بخورید؛ درست کردن سوپ معطر خانگی با پای مرغ و امتحان کردنش در کنار سبزیجات مفیدی مثل جعفری و لیمو را برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

خواص پای مرغ

درباره خواص بی‌نظیر و شگفت‌انگیز پای مرغ چه می‌دانید؟ بگذارید این گونه بپرسیم که یک کاسه بزرگ سوپ داغ و معطر پای مرغ به همراه دیگر سبزیجات تازه می‌تواند چه بیماری هایی را درمان کند؟ قطعا یکی از گزینه ها سرماخوردگی است؛ با ما همچنان همراه باشید.

  • درمان افسردگی با پای مرغ

    پای مرغ افسردگی شما را درمان می‌کند! حتما تعجب کرده‌اید اما این داستان خوشمزه حقیقت دارد؛ پس از این به بعد به جای اینکه دارو های شیمیایی، زعفران یا حتی دمنوش های خانگی را امتحان کنید، پای مرغ بخورید؛ به همین سادگی!

    برای این منظور، پای مرغ را تمیز بشویید و  آن را تا حدی بجوشانید که پوست زرد رنگش پاک و تمیز شود؛ سپس آن را روی آتش کباب کنید و بخورید البته قبل از انجام تمام این مراحل حتما ناخن های آن را بگیرید تا غذای شما کاملا بهداشتی باشد. بهتر است بدانید که مصرف پای مرغ با پوست برای درمان افسردگی و اضطراب بسیار مفید است؛ پس تهیه یک سوپ خانگی هم می‌تواند شما را شاد و خوشحال کند.

  • خواص پای مرغ برای غضروف سازی

    همانطور که گفته شد، پای مرغ دوست غضروف و استخوان های شما است. اگر می‌خواهید که پوکی استخوان نگیرید، پای مرغ بخورید. البته استفاده از یک رژیم غذایی متنوع با انواع لبنیات از جمله شیر برای کسانی که مشکل استخوانی یا کمبود ویتامین D دارند، از واجبات غذایی است که در این میان پای مرغ هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

  • خواص پای مرغ در بارداری

    اگر باردار هستید، پای مرغ بخورید. پای مرغ به دلیل داشتن پروتئین کلاژن و کلسیم در رشد جنین و تغذیه مادر بسیار مؤثر است. حتما می‌دانید که کلاژن اصلی ترین پروتئین در بدن انسان است؛ در دوران حاملگی نیاز به این ماده مغذی بیشتر می‌شود؛ پای مرغ با ویتامین ها و به خصوص کلسیمی که دارد، از پوکی استخوان مادر و جنین جلوگیری می‌کند؛ به این ترتیب، دیگر نگران زایمان زودرس نخواهید بود.

پای مرغ

خواص دیگر پای مرغ ( درمان دیسک کمر و …)

با خواص پزشکی و درمانی دیگر پای مرغ بیشتر آشنا شوید؛ اگرچه ممکن است در کنار تمام این خواص ذکر شده و مثل هر ماده غذایی دیگر، پای مرغ مضراتی هم داشته باشد؛ همه چیز به میزان مصرف و استفاده سالم از این ماده غذایی باز می‌گردد:

  • درمان راشیتیسم و نرمی استخوان
  • جلوگیری از پوسیدگی و التهاب مفاصل ( نقرس)
  • غضروف ساز و عضله ساز طبیعی بدن
  • بهترین غذای کمکی برای رشد استخوان کودکان
  • درمان سرماخوردگی
  • مبارزه با عفونت های ویروسی
  • ترمیم کننده شکستگی استخوان
  • بهبود کمردرد یا دیسک کمر

اگر دوست دارید که درباره مضرات پای مرغ اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید به مطلب ” غذای آب زیرکاه خورده اید؟” که در همین مجله منتشر شده است، مراجعه کنید.

پای مرغ

طرز پخت پای مرغ

یک بسته پای مرغ را تمیز کنید و بشویید و به همراه ۳ تا ۴ لیوان آب داخل قابلمه‌ای قرار دهید و مقداری پیاز به آن اضافه کنید؛ سپس مواد را روی حرارت قرار دهید و زیر آن را کم کنید و بگذارید تا مواد به مدت حداقل ۴ تا ۶ ساعت روی حرارت باشد.

پس از گذشت این زمان، محتویات قابلمه را داخل مخلوط‌کن بریزید؛ مواد مخلوط شده را از صافی رد کرده و در فریزر نگه دارید؛ از این معجون آماده می‌توانید در انواع سوپ و خورشت های خانگی استفاده کنید.

نکته آخر اینکه، افرادی که چربی خون و کلسترول بالا دارند، باید هنگام خوردن این عصاره مغذی مقداری آب لیموترش یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند؛ به همین سادگی و به همین خوشمزگی؛ نظر شما درباره پای مرغ چیست؟

۷ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

    سلام، پای مرغ بسیار ب درد کمرم کمک کرد

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۱۹ ق٫ظ

  3. شمس

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    خیلی عالی بخصوص که برای افسردگی خوبه

    پاسخ

  4. شمس

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

    بسیار خوشمزه است وچقدر مفید و اینکه سوپ با مخلوطکن خرد و در فریزر برای بقیه غذا استفاده شود جالب بود

    پاسخ

  5. مهدی فراهانی

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۳۶ ق٫ظ

    بسیار عالی و مفید بود

    پاسخ

  6. بزرگی

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ب٫ظ

    چقدر خوبه

    پاسخ

  7. لیلی خسرو

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۴۳ ب٫ظ

    ممنونم بسییار جالب بود?

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…