سفر زمینی به قشم

۶
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
لندینگ کرافت ها وسیله ای برای حمل خودرو روی دریا هستند. آنها به صورت شبانه‌ روزی کار می‌کنند. شما هزینه حمل خودرو تان را یک بار برای رفت و برگشت به قشم پرداخت می‌کنید.
سفر زمینی به قشم

خیلی از ما نمی‌دانیم اگر بخواهیم به جزایر ایران سفر کنیم و نخواهیم هم از مسیرهای هوایی استفاده کنیم چطور باید برویم؟ منظورم رفتن به یکی از جزایر کشورمان آن هم با سواری شخصی است. فرض کنید دلتان می‌خواهد جزیره قشم  را بگردید. اما نمی‌خواهید کلی هزینه سرویس حمل و نقل عمومی را در آنجا متحمل شوید و یا ساعت بازدید از دیدنی هایش را با ساعت تور هماهنگ کنید. بنابر این در مجله دلتا امروز بهتر دیدیم هم نحوه انجام سفر زمینی به قشم را برایتان بازگو کنیم، هم قوانین حمل خودرو را  طبق مصوبات قانونی برایتان شرح دهیم. این مطلب مفید از صفحه گردشگری مان را حتماً بخوانید.

جزیره قشم

چرا سفر زمینی به قشم ؟

قشم از آن جزیره‌ هایی‌ست که هر گوشه‌ اش را که بنگری محو تماشا خواهی شد. چرا که تصاویری برایتان به نمایش خواهد گذاشت که از سفر به آنجا هرگز پشیمان نمی‌شوید. بسیار  جاذبه دیدنی دارد و سرزمین راز آلودی است. اصلاً  قشم گردی یکی از تفریحات بی‎نظیر گردشگران در سواحل جنوب است، با ما همراه باشید.

حالا که هوا، هوای رفتن به جنوب ایران است خوب است برنامه‌ ای برای سفر به این نقطه از ایران عزیزمان بچینید. از هر کجای سرزمین مان بخواهید به سمت قشم بروید، معمولاً مقصد شما بندر عباس است. اگر هم هنوز نمی‎دانید به کیش بروید یا قشم می توانید مطلب “جزیره کیش یا قشم به کدامیک سفر کنیم؟ ” را در همین مجله مطالعه کنید.

جزیره قشم

سفر زمینی به قشم با اتوبوس دریایی

خوب گفتیم از هرجای ایران بخواهید سفر زمینی به قشم داشته باشید باید مقصدتان را بندر عباس انتخاب کنید. دو مسیر در پیش دارید که یکی کویری است، مسیر یزد و سیرجان و دیگری هم جاذبه های دیدنی هم دارد مثل اصفهان و شیراز. اگر از سمت تهران راهتان را آغاز کنید، فاصله‌تان تا بندر بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلومتر است. اگر به نظرتان زیاد است می‌توانید سواری تان را به مقصد بندرعباس با قطار بفرستید و خودتان هم با قطار یا هواپیما به بندرعباس بروید و آن را تحویل بگیرید.

مسیر سفر زمینی از تهران به قشم

بعد از آنکه به  بندرعباس رسیدید به سمت بندر پل رفته و از آنجا باید ادامه مسیر را با لندینگ کرافت بروید. خودرو شما را هم برایتان می‌آورد. هزینه‌ای برای رفت و برگشت پرداخت می‌کنید و تا بندر لافت را با سفری یک ساعته، روی آب های خلیج فارس خواهید پیمود. پس از آن با سواری خود از درگهان به جزیره قشم خواهید رسید.

لندینگ کرافت ها وسیله ای برای حمل خودرو روی دریا هستند. آنها به صورت شبانه‌ روزی کار می‌کنند. شما هزینه حمل خودرو تان را یک بار برای رفت و برگشت به قشم پرداخت می‌کنید. قبل از سوار شدن برگه‌ای به شما تحویل شده و در بندر لافت مهر می‌شود. راستی فراموش نکنید که باید تا آخر این سفر برگه را حفظ کنید.

برگه حمل لندینگ کرافت

راهنمای فرستادن ماشین شخصی با قطار به قشم

اگر تصمیم گرفته اید که خودرو شخصی تان را با قطار بفرستید، بدانید واگن‌ های خودرو بَری هستند که آن را برایتان حمل می‌کنند. در دو طبقه که بین ۱۰ تا ۱۲ سواری را در خود جا می‌دهند. مصوبات قانونی برای حمل خودرو با قطار هم وجود دارند که بد نیست آنها را بدانید.

قوانین و مقررات صدور بلیت حمل خودرو

  • پس از رسیدن قطار به مقصد تحویل فوری خودرو به دلیل انجام امور مربوط به تخلیه خودرو از واگن امکان پذیر نبوده و تحویل خودرو در ساعات اداری و با فاصله زمانی انجام می‌شود.
  • ساعت حرکت درج شده روی بلیت حمل خودرو، آخرین زمان پذیرش خودرو جهت اعزام از مبداء حرکت بوده و شروع پذیرش خودرو از ساعت ۸ صبح روز حرکت قطار است.
    • تبصره : موارد استثناء در قسمت توضیحات خاص بلیت اعلام می‎شود. (مانند حمل خودرو در مسیر مشهد – شیراز)
  • حمل خودروهای با ارتفاع بیش از ۱۵۸ سانتیمتر (شاسی بلند – پاترول، پرادو، سانتافه، نیسان وانت و …) یا عرض بیش از ۱۸۰ سانتی متر (اکسل پهن) مقدور نیست.
  • برای خودروهای عبوری از ایستگاه تهران، لازم است بلیت حمل خودرو در مسیر دوم با یک روز فاصله از ورود قطار اول به تهران صادر شود.
  • در صدور بلیت برای سایر خودروهای عبوری، ساعت حرکت انتخابی برای بلیت خودرو در مسیر دوم با پیش بینی تأخیرات احتمالی قطار اول و رعایت بند ۲ اقدام شود. بر این اساس، لازم است حداقل ۸ ساعت بین زمان رسیدن قطار اول به مقصد تا زمان حرکت قطار دوم فاصله در نظر گرفته شود.
  • ارائه اوراق شناسایی مالک و نیز خودرو هنگام تحویل دادن و تحویل گرفتن آن الزامی است.
  • درج شماره شهربانی (پلاک) خودرو و سپس نام خودرو و تا حد امکان نام مالک خودرو بر روی بلیت ضروری است.
    • تبصره۱: برای خودروهای صفرکیلومتر که هنوز شماره نشده اند، شش رقم آخر شماره شاسی به جای شماره پلاک درج شود. در اینگونه موارد، ارائه برگه فروش هنگام تحویل خودرو الزامی است.
    • تبصره۲: برای خودروهای گذر موقت و عبوری، فقط تا قبل از به اتمام رسیدن زمان مجوز عبور میتوانند با همان شماره پلاک گذر موقت بلیت صادر نمایند.

بلیت حمل خودرو با قطار

برای سفر زمینی به قشم باید بلیت بخرید؟

جواب بله است. شما باید همانطور که برای خودتان بلیت می‌خرید،  برای سواری تان هم باید بلیت تهیه کنید. اگر از سایت برای خودتان بلیت خرید کردید، از همان سایت هم می‌توانید برای خودرو خود بلیت تهیه کنید. فقط یادتان باشد باید تا قبل از سه ساعت مانده به حرکت قطار بلیت بخرید. همچنین شما بستگی به ارزش خودروتان باید بیمه هم بپردازید.

تحویل سواری به راه آهن برای سفر زمینی به قشم

  • زمان تحویل خودرو به راه‌آهن حتماً باید مدارک شناسایی‌ خود و سند و کارت ماشین همراه‌تان باشد.
  • باید یک ساعت قبل از زمان حرکت قطار، ماشین را به انبار تحویل دهید. وسایلتان را غیر از جک و زاپاس از داخل ماشین بردارید.
  • شرکت راه آهن مسوولیتی در قبال وسایل شخصی شما ندارد.
  • مقدار بنزینی که در باک ماشین باقی می‌ماند، باید از یک چهارم باک کمتر باشد.
  • برای رعایت موارد ایمنی سرباتری ماشین‌ ها را در مبدا جدا می‌کنند پس از رسیدن به شهر مقصد، سرباتری‌ها دوباره نصب می‌شوند.
  • فقط تا ۲۴ ساعت پس از رسیدن ماشین به مقصد، پارکینگ راه آهن رایگان است. پس از آن تا ۵ روز اول یک مبلغ و بعد از ۵ روز مبلغ بیشتری را روزانه برای نگهداری خودرو باید پرداخت کنید.
  • اگر به‌ هر دلیلی ماشین شما به موقع نرسد و نتوانید ۲۴ ساعت بعد ماشین را تحویل بگیرید، ۵۰ درصد از کرایه را به شما برمی‌گردانند.
  • اگر شرکت راه‌آهن نتواند ماشین شما را در مقصد تحویل بدهد، تمام هزینه‌ بلیت به شما برمی‌گردد.

قشم

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۰۶ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۵۵ ق٫ظ

      سلامت باشید 🙂

      پاسخ

  2. مسعود

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۵۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۰۶ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…