خرید آپارتمان در سازمان برنامه

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امکانات مناسب محله سازمان برنامه که آن را به‌عنوان محله کارمندنشین سابق می‌شناسند، متقاضیان بسیاری را به خود جذب کرده است.
خرید خانه در سازمان برنامه

خرید خانه در سازمان برنامه به دلیل برخورداری این محله از آب و هوای مطلوب و همچنین دسترسی آسان به امکانات متنوع، خطوط حمل و نقل عمومی و شریان‌های اصلی عبور و مرور پایتخت، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. مجله دلتا را با معرفی محله سازمان برنامه ورق بزنید.

بافت محله سازمان برنامه، مسکونی است و دسترسی آن به بزرگراه‌های اصلی شهر تهران از مزیت‌های این محله محسوب می‌شود. سازمان برنامه شمالی از شمال با بلوار آیت‌الله کاشانی، از جنوب با بزرگراه‌های علامه جعفری و بلوار فردوس، از شرق با بلوار شقایق و بزرگراه ستاری و از غرب با بزرگراه‌ باکری همجوار است.

سازمان برنامه جنوبی نیز از شمال به بلوار فردوس غربی، از جنوب به آزاد راه تهران_کرج، از غرب به بزرگراه باکری و از شرق به بلوار شقایق و بزرگراه ستاری محدود است. محله‌های سازمان برنامه شمالی و سازمان برنامه جنوبی در گذشته جزو تهران نبودند و از محله‌های اطراف تهران محسوب می‌شدند. با الحاق بخش‌هایی از اطراف شهر به خود تهران، این محله جزو محله‌های تهران و منطقه ۵ شهرداری شد.

محله سازمان برنامه در گذشته

در گذشته مالک زمین‌‌های سازمان برنامه فردی به نام “اعتماد” بوده است. بعدها سازمان برنامه و بودجه زمین‌ها را از اعتماد خریداری کرده و خانه‌هایی برای کارمندان می‌سازد، اما به دلیل بی‌کیفیت بودن خانه‌ها چندان استقبالی از آن‌ها نمی‌شود. اکنون بسیاری از زمین‌ها و ساختمان‌هایی که پیش از انقلاب ساخته شده بودند، فروخته شده و تبدیل به ساختمان‌های جدید شده‌اند. آسفالت شدن بلوار آیت‌الله کاشانی که تا سال ۵۵ خاکی بود در رشد و توسعه سازمان برنامه نقش مهمی داشت همچنین ساخت بزرگراه‌های باکری و ستاری دسترسی به این محله را راحت‌تر کرد.

دسترسی به محله سازمان برنامه

بزرگراه‌های باکری و حکیم و بلوار آیت‌الله کاشانی دسترسی مطلوبی را به محله سازمان برنامه برای شهروندان فراهم می‌کنند. بنابراینبا خیال راحت با خودروی شخصی در این محدوده تردد کنید. ایستگاه‌های متروی صادقیه و ارم سبز، در خطوط دو و پنج متروی درون شهری تهران و همچنین خطوط اتوبوسرانی مترو ارم سبز تا پونک از دیگر نقاط دسترسی به سازمان برنامه هستند. سامانه‌های تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی شقایق نیز حمل‌و نقل عمومی در این محله را پوشش می‌دهند.

مراکز خرید

مرکز خرید آبنوس، کوروش و هایپر جزو مراکز خرید در دسترس ساکنان محله سازمان برنامه هستند. علاوه بر این، نزدیکی این محله به صادقیه و جنت‌آباد و بلوار آیت‌الله کاشانی سبب شده است تا ساکنان بتوانند از امکانات محله‌های مجاور هم استفاده کنند.

مراکز تفریحی و ورزشی

بوستان‌های کیهان، اردکانی، مریم، ساناز، جانبازان و پرنیان جزو مراکز تفریحی با امکانات کامل در محله سازمان برنامه هستند که اوقات فراغت خوبی را برای مردم این محله فراهم کرده‌اند.

مراکز ورزشی محله سازمان برنامه مانند زمین چمن مصنوعی، باشگاه‌های ورزشی نسترن و آزادیان پذیرای ورزشکاران هستند. همچنین پارک ارم نیز به این محله نزدیک بوده و برای تفریح و هیجان شما در دسترس است.

خرید آپارتمان در سازمان برنامه

قیمت خرید خانه در محله سازمان برنامه شمالی اندکی گران‌تر از سازمان برنامه جنوبی است. اختلاف قیمت جزئی نیز بین اجاره خانه در محله سازمان برنامه شمالی و جنوبی دیده می‌شود و این اختلاف به متراژ خانه‌ها، موقعیت و سال ساخت بستگی دارد. در میان محله‌های منطقه ۵ محله سازمان برنامه قیمتی متوسط دارد و می‌توان خرید یا رهن و اجاره خانه در این محله را به عنوان گزینه‌ای مناسب در نظر گرفت. برای اطلاع از قیمت خرید خانه در سازمان برنامه شمالی ، سازمان برنامه جنوبی و سایر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  3. روزبهاني

    ۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۴:۱۱ ب٫ظ

    قیمتها بالاست

    پاسخ

  4. مسعود

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  5. بزرگی

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    منطقه خوبیه

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۴۶ ق٫ظ

    لینک به قیمت ملک در این منطقه وصل نیست.مایل بودم با انتخاب آن به صفحه ایی که لیست قیمتهاست برسم

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      اصلاح مجدد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…