۲ امتیاز ویژه برای وام اوراق مسکن

۰
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله خبری دلتا، «دنیای اقتصاد» از ایجاد دو امتیاز ویژه در بازار وام اوراق مسکن خبر داد.

خریدارانی که به صورت قطعی قصد خرید ملک در سال۹۷ را دارند، می‌توانند هم‌اکنون اقدام به خرید اوراقی کنند که دارای اعتبار دو ساله است. این اقدام برای خریدار، دو امتیاز به همراه خواهد داشت:»

نخست آن که ریسک پروسه ۴۵ روزه دسترسی به وام اوراق را کاهش می‌دهد و خریدار با خیال آسوده می‌تواند پس از خرید مسکن به تشکیل پرونده اقدام کند.

دومین امتیاز، قیمت پایین وام اوراق مسکن در شرایط کنونی است که به‌دلیل هزینه کمتر خریدار برای خرید اوراق، مبلغ بیشتری از وام در اختیار خریدار قرار می دهد.

سه عامل در کاهش قیمت اوراق مسکن موثر بوده است:

 عامل نخست افزایش قابل توجه حجم عرضه اوراق جدید به بازار مبادله امتیاز وام اوراق مسکن است. بررسی‌ها نشان می‌دهد امسال، میزان انتشار و عرضه اوراق مسکن ناشی از منابع حساب ممتاز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به عبارت دیگر درحالی‌که عرضه اوراق بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده، میزان استفاده از وام اوراق مسکن در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۵ درصد رشد کرده است.

دومین عامل به متنوع شدن سبد تسهیلات مسکن در سال جاری مربوط است. تا قبل از امسال فقط وام اوراق مسکن در اختیار خریداران ملک بود اما در حال حاضر بخشی از تقاضا در جریان خرید مسکن از نیازهای تسهیلاتی خود را از مسیر وام صندوق مسکن یکم و… تامین می‌کنند.

سومین عامل به ماجرای نرخ سود بانکی بازمی‌گردد. در بازار اوراق، سمت تقاضا خریداران مسکن و سمت عرضه سرمایه‌گذارانی هستند که به قصد کسب سود، این اوراق را خریداری می‌کنند اما طی چند روز گذشته با انتشار گواهی سپرده بانکی با نرخ سود ۲۰ درصد، بسیاری از سرمایه‌گذاران این بازار به سمت بازار جدید گواهی سپرده سوق پیدا کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…