دکوراسیون لوکس با ترکیب رنگ سبز و طلایی

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ترکیب رنگ درختان و نور خورشید در دکوراسیون داخلی، حس سرزندگی و شادابی را به ارمغان می‌آورد. به سراغ ترکیب رنگ در دکوراسیون می‌رویم؛ این بار سبز و طلایی.
ترکیب رنگ

ترکیب رنگ در دکوراسیون

هر رنگ ویژگی روانشناسی خاصی دارد و حسی منحصر به فرد در فضا القا می‌کند. ترکیب رنگ ها کنار یکدیگر تاثیر هر دو رنگ را به طور جداگانه به فضا می‌افزاید و باعث تلطیف تاثیرات رنگ مقابل می‌شود. در این بخش از مجله دلتا سراغ ترکیب رنگ سبز و طلایی می‌رویم. این دو رنگ، از دسته رنگ های ملایم و روشن به شمار می‌آیند. از آنجا که نمای تک رنگ یا مونوکروم سبب ایجاد یکنواختی می‌شود، بهترین روش، استفاده از چند رنگ در کنار هم و ایجاد هارمونی در چیدمان داخلی است.

رنگ سبز در دکوراسیون

سبز، نماد حیات و رنگی گرم است که از ترکیب آبی و زرد به دست می‌آید. این رنگ فضا را کوچک و دوستانه جلوه می‌دهد. از محبوب ترین رنگ های قرن هجدهم بوده است که از آن زمان تا کنون طرفداران زیادی دارد. برای کسب اطلاعات در مورد تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون، بهتر است برویم سراغ ویژگی های رنگ های مادر، یعنی دو رنگی که سبز را به وجود می‌آورند.

آبی؛ آبی رنگی سرد و یادآور آسمان و دریا است. این رنگ سبب بزرگ تر دیده شدن فضا می‌شود. از همین رو خانه ای آبی رنگ، بزرگ به نظر می‌رسد و به ساکنان آرامش می‌بخشد.

زرد؛ رنگ زرد هیجان را در فرد به وجود می‌آورد و با خمودی مقابله می‌کند. با افزایش ضربان قلب، گردش خون را افزایش می‌دهد، بنابراین سبب شادی و نشاط می‌شود.

تلفیق این دو رنگ، حس سرزندگی را در کنار آرامش به ارمغان می‌آورد. آبی و زرد، به عنوان رنگ های هم خانواده برای سبز شناخته می‌شوند.

رنگ طلایی در دکوراسیون

رنگ طلایی، رنگی گرم، ترکیبی از زرد و نقره ای و یادآورد نور خورشید است. این رنگ روی سطوح براق به خوبی جلوه پیدا می‌کند و با انعکاس نور، فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد. رنگ طلایی، در کنار سبز، نمایی برجسته می‌یابد و ویژگی گرما بخشی آن را افزایش می‌دهد. علاوه بر داشتن خصوصیات رنگ زرد، که در بالا به آن اشاره شد، ویژگی های رنگ نقره ای، از جمله سکون و قابلیت انطباق را در خود دارد.

ترکیب رنگ

ترکیب رنگ سبز و طلایی

نیاز نیست برای بهره گرفتن از ویژگی های این دو رنگ در دکوراسیون، کل فضا را فقط با این دو رنگ پر کنید. در ذهن خود یکی از این دو رنگ را به عنوان پس زمینه و رنگ دیگر را به عنوان مکمل و برای ایجاد کنتراست در نظر بگیرید. هارمونی زیبایی از ترکیب این دو رنگ در کنار لوازم چوبی و قهوه ای، به وجود می‌آید، زیرا یادآور ترکیب رنگ طبیعی هستند.

برای جلوگیری از اشباع رنگ، از طوسی، سفید، مشکی، خاکی و رنگ های خنثی کمک بگیرید. در این خانه برای جلوگیری از افزایش دمای بصری، از سبز مایل به آبی استفاده شده است تا خنکی رنگ آبی را به فضا بیفزاید.

ترکیب رنگ

دکوراسیون داخلی خانه کوچک

برای جلوگیری از تجمع رنگ های متعدد، سینک و کاشی بین کابینتی را سفید انتخاب شده، سرامیک سفیدِ کف اتاق طرحی مشابه کاشی ها دارد که در نمای کلی منزل، یگانگی را پدید آورده است.

پرده های توری اجازه می‌دهند نور به خوبی به داخل وارد و نور کافی برای فضای داخل تامین شود.

ترکیب رنگ

انعکاس رنگ طلایی روی وسایل، پیوستگی را در ذهن تداعی می‌کند. تزیین دیوار با ساعت طلایی رنگ، نمایی مینیمال به این بخش از خانه بخشیده است. برای جدا سازی فضاها از کفپوش های مختلف، به جای در، استفاده شده است. وجود در، فضای بیش تری اشغال و از بازتاب نور به بخش های مختلف خانه جلوگیری می‌کند. اما با حذف آن، فضا دلباز به نظر می‌رسد.

سبز و طلایی

فرم های منحنی و اشکال گرد، آرامش و صلح را در ناخودآگاه بیننده به وجود می‌آورد. فضاهای کوچک و باریک حس خفگی در افراد به وجود می‌آورند. برای مقابله با این حس، از آینه و چراغ دیواری گرد در دکوراسیون سرویس بهداشتی کمک گرفته شده است. برای جدا سازی دو بخش از هم، با استفاده از سنگ های مشکی و مرمر، مرز ایجاد شده است.

این ترکیب، فقط یکی از ده ها ترکیبی است که می‌توانید در کنار هر کدام از این دو رنگ به کار ببرید. اگر در چیدمان منزل خود از این رنگ ها استفاده می‌کنید، ترکیب رنگ موجود در خانه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  2. بزرگی

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

    تژیین خوبیه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۴۹ ب٫ظ

      🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…