تفاله قهوه را دور نریزید!

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تفاله قهوه یک زباله با ارزش است؛ لطفا آن را دور نریزید! این آشغال خوشبو می‌تواند شما را زیبا تر کند؛ با مجله دلتا همراه باشید.
تفاله قهوه

طرفداران قهوه مژدگانی بدهید! از پوست و دانه تا تفاله قهوه پر خاصیت است! اصلا درباره خواص تفاله قهوه چیزی شنیده‌اید؟ اگر شما هم مثل دیگر افراد مصرف نوشیدنی های کافئین دار و از جمله خوردن قهوه را بسیار دوست دارید، از این به بعد می‌توانید از تفاله این ماده هم به طور بهینه استفاده کنید؛ حتما این سؤال در ذهن شما هم ایجاد شده است که تفاله قهوه چه فوایدی دارد؟ با مجله دلتا همراه باشید.

قهوه

خواص قهوه و تفاله قهوه 

قهوه فقط مخصوص شب های پر استرس امتحان نیست! تفاله قهوه را دست کم نگیرید! این ماده کافئین دار می‌تواند جان گیاهان آپارتمانی شما را نجات دهد! علاوه بر این، اگر پوست و موی زیباتری می‌خواهید، علاوه بر ماسک قهوه می‌توانید از تفاله این ماده مغذی هم استفاده کنید.

زیبایی پوست صورت با ماسک تفاله قهوه

یکی از خواص تفاله قهوه، زیبایی پوست صورت است؛ سفیده یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه مخلوط کنید؛ ماسک تهیه‌شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید، همین ماسک ساده باعث شادابی و شفافیت پوست می‌شود؛ می‌پرسید چرا؟ چون کافئین درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد و سفیده تخم مرغ نیز باعث سفتی پوست شده؛ به این ترتیب خاصیت کش‌سانی پوست حفظ می‌شود. از این ماسک صورت فقط هفته‌ای یک بار استفاده کنید؛ چون پوست صورت حساس است و ممکن است سفیده تخم مرغ باعث خشکی آن شود.

تفاله قهوه

قهوه ؛ ماده ضد سلولیت

تفاله قهوه چربی های اضافی بدن را کاهش می‌دهد. بیش از ۹۰ درصد از خانم ها با مسئله چاقی، اضافه وزن، چربی های اضافه و سلولیت (پوست پرتقالی شکل ران و بازو ها ) مواجه هستند که البته کافئین موجود در تفاله قهوه درمان این درد است.

کود طبیعی برای گیاهان آپارتمانی

تفاله قهوه نه فقط پوست و موی شما را زیبا تر می‌کند بلکه به عنوان یک غذای طبیعی و کامل برای گل ها و گیاهان آپارتمانی هم کاربرد دارد؛ برای این منظور، شما می‌توانید مقدار کمی تفاله قهوه را با خاک گل و گیاه منزل خود مخلوط کنید؛ این کار باعث افزایش رشد گیاهان و از بین رفتن شته های مزاحم می‌شود.

اگر گوجه فرنگی و کاهو در باغچه خود کاشته‌اید، با قرار دادن تفاله قهوه در پای گیاهان، حلزون ها و حتی گربه ها را از آن ها دور خواهید کرد؛ اضافه کردن تفاله قهوه باعث غنی شدن خاک باغچه و گیاهان شما می‌شود.

تفاله قهوه ؛ سنگ پای طبیعی بدن

چقدر زیبایی پوست و صورت؟! شاید تعجب آور باشد اما تفاله قهوه می‌تواند پاهای شما را زیبا تر کند؛ از این پس بعد از دوش گرفتن مقداری تفاله قهوه را به پاهای‌تان بمالید؛ سپس به صورت دورانی و به مدت دو تا سه دقیقه پا های خود را ماساژ دهید و در نهایت آن ها را بشویید؛ تفاله قهوه برای پا های شما مثل یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند و باعث نرم شدن پوست شما می‌شود.

درمان شوره سر با شامپو قهوه

از خیر این شامپوی طبیعی یعنی تفاله قهوه به راحتی نگذرید! این کار به دفع سلول های مرده پوست و درمان شوره سر کمک می‌کند. اگر موهای خود را دکلره یا رنگ روشن کرده‌اید، بهتر است از این ماده استفاده نکنید؛ چون تفاله قهوه باعث تغییر رنگ مو های شما می‌شود.

خواص تفاله قهوه

درمان بدبویی محیط

تفاله قهوه یک زباله بسیار خوشبو است که می‌تواند با بوی بد محیط مبارزه کند. شما می‌توانید از این ماده برای تمیز کردن یخچال و لوازم آشپزخانه خود استفاده کنید؛ یا با این ماده، بوی بد جاکفشی را از بین ببرید. همچنین این ماده برای از بین بردن بوی بد دست ها بعد از پوست گرفتن سیر و پیاز بسیار کاربردی است.

از این ماده خوشبو برای تمیز کردن ماهیتابه های سوخته هم استفاده می‌شود؛ در واقع این ماده مثل سیم ظرفشویی عمل می‌کند و ظروف شما را کاملا ضد عفونی خواهد کرد.

تفاله قهوه ؛ لوله باز کن طبیعی

تفاله قهوه یک ماده تمیز‌ کننده ارگانیک است که مانع از گرفتگی لوله ها می‌شود. این ماده پر خاصیت، باعث دفع ضایعاتی می‌شود که راه آب را بسته‌‌اند. برای این منظور، فقط کافی است مقداری تفاله قهوه را در لوله یا چاه توالت بریزید تا خودتان معجزه پاک‌کنندگی آن را ببینید.

شاید بهتر باشد که به تفاله قهوه نام قهرمان زیبایی بدهیم؛ چون این ماده علاوه بر تأثیر گذاری مستقیم بر چربی ها و زیبا تر کردن پوست و مو باعث زیبایی و تمیز شدن محیط هم می‌شود؛ پس از این به بعد، تفاله قهوه را دور نریزید و با این زباله لاکچری و خوشبو یکی از موارد نام‌برده در این مقاله را حتما امتحان کنید.

۴ دیدگاه

  1. شمس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

    وقتی بشود از دور ریختنی ها به نحو احسن استفاده کر د کار مهمی کرده متشکرم

    پاسخ

  2. شمس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    بسیار عالی بوده بخصوص که کاربرد خوبی برای برطرف
    بوی سیر و پیاز دارد

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۳۸ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…