بهترین سرامیک کف ؛ مناسب خانه های ایرانی

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوشش کف خانه با استفاده از سرامیک، دکوراسیون داخلی را جذاب می‌سازد. علاوه بر این نظافت آن آسان خواهد بود.
سرامیک

سرامیک کف

سرامیک یکی از کفپوش های قدیمی و محبوب است که انواع مختلفی دارد. با پوشاندن کف خانه با سرامیک، نمای دکوراسیون شیک و لوکس به نظر می‌رسد. اگر علاقه ای به پهن کردن فرش ندارید، سرامیک از بهترین گزینه هایی است که به عنوان کفپوش پیش رو دارید. این کفپوش در انواع مات یا براق تولید می‌شود. هم چنین تنوع طرح و رنگ زیادی دارد. سرامیک، برای استفاده در آشپزخانه گزینه مناسبی است، زیرا مقاومت بالایی در برابر آب و مواد شوینده دارد. این کفپوش از جمله مصالحی است که در تمام بخش های خانه می‌توان به کار برد. جالب توجه است بدانید که ایرانیان در تولید انواع سرامیک و کاشی های دست ساز سرآمد هستند. گونه های مختلفی از سرامیک های ایرانی در بازار موجود است که از هنر های دستی به حساب می‌آیند. در این بخش از مجله دلتا در مورد سرامیک بیش تر بخوانید.

همان طور که می‌دانید رنگ های روشن فضا را بزرگ، روشن تر و لکه ها را به خوبی نشان می‌دهند. اما رنگ های تیره علاوه بر تاریک و کوچک نشان دادن محیط، آلودگی ها را کمتر نمایان می‌کنند. پس در انتخاب رنگ کفپوش، این دو نکته را در ذهن داشته باشید.

سرامیک براق؛ برای بزرگ نمایی دکوراسیون داخلی از سرامیکِ براق استفاده کنید. این نوع، با انعکاس نور به اطراف، فضا را روشن تر می‌کند. در نتیجه فضا بزرگ تر به نظر خواهد رسید. کفپوش براق، آلودگی را بهتر نشان می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر در خانه کودک دارید، این نوع کفپوش را انتخاب تا آلودگی ها را به سرعت پاک کنید.

سرامیک مات؛ سرامیک های مات لکه ها را کم تر نشان می‌دهد، و برای فضاهای کوچک مناسب است. نوع مات، جلوه ای مانند موکت یا فرش دارد.

سرامیک

انواع سرامیک

سرامیک نیز مانند تمام اجزای داخلیِ دکوراسیون تابع تکنولوژی روز و سلیقه افراد است. با توجه به کارایی محیط، سبک دکوراسون، بودجه و ابعاد فضا، سرامیکِ مورد نظر خود را تهیه کنید. در این جا چند نمونه از انواع آن را به شما معرفی می‌کنیم.

سرامیک طرح سنگ و چوب

سرامیک های طرح سنگ و چوب، اشکالی مانند پارکت، آجر، سنگ و رنگ هایی گرم دارند. برای پذیرایی مناسب هستند و تاثیر زیادی در جلوه دکوراسیون داخلی منزل دارد.

سرامیکِ بتنی

سرامیکِ بتنی، جدیدترین مدل از این کفپوش است که به دلیل رنگ خنثی و ظرافت در بافت، برای پوشش کف سرویس بهداشتی به کار می‌رود. زیرا سبب بزرگ دیده شدن فضا می‌شود. لوازم موجود در حمام و دستشویی را از رنگ های گرم یا طرح چوب انتخاب کنید تا تعادل دمای دیداری به وجود آید و فضای گرمی داشته باشید.

به عنوان نکته مهم، این را در نظر داشته باشید که از به کار بردن سرامیکِ مسطح، در سرویس بهداشتی صرف نظر کنید. زیرا احتمال سر خوردن افراد را افزایش می‌دهد.

سرامیک طرح دار

کاشی های طرح دار، بر خلاف سایر مدل ها، الگوی یکسانی با هم ندارند. چند رنگ هستند. جذابیت زیادی به فضا اضافه می‌کنند و نمای خانه را دگرگون می‌سازند. می‌توانید این کفپوش ها را برای پوشش کف حمام، آشپزخانه یا بالکن در نظر بگیرید و دیوارها را بر اساس طرح کفپوش، کاشی کاری یا رنگ آمیزی کنید.

طرح های سه بعدی

از جمله سرامیک های مدرن، می‌توان به مدل های سه بعدی اشاره کرد. طرح سرامیکِ سه بعدی به گونه ای است که با ایجاد خطای دید، فرمی حجیم و سه بعدی در نگاه افراد به وجود می‌آورد. مناسب استفاده در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و راه پله هستند.

سرامیک

سرامیک لیزری

سرامیکِ لیزری را با استفاده از لیزر برش می‌دهند. به همین سبب هنگامی که آن ها را در کنار هم نصب می‌کنند، به دلیل ظرافت در برش، مانند یک سنگ پهناور و یکدست به نظر می‌آید.

کاشی یا سرامیک

شاید با خود بگویید آیا سرامیک، همان کاشی است؟ پاسخ ما به شما این است، این دو مورد تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. سرامیک، ضخامت و مقاومت بیش تری در برابر دما و فشار دارد. بنابراین از آن برای پوشش کف و کاشی را برای پوشاندن دیوار به کار می‌برند. در طراحی های قدیمی کاشی ها دارای الگوهای تکرارشونده و ابعاد کوچکی بودند، اما امروزه تنوع در ابعاد و طرح در هر دو نوع به وفور یافت می‌شود.

سرامیک را برای پوشاندن کف خانه خود به کار بگیرید و از وجود آن لذت ببرید. نظرات خود را نیز با ما در میان بگذارید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  2. بزرگی

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۴۹ ب٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

  3. روزبهاني

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۴۲ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

  4. خسرو

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

    خونه ایی که با سرامیک روشن خصوصا سفید پوشیدست تمیز نگهداشتنش برای خانم خونه سخته ولی وقتی تمیزه خیلی حس خوبیه.

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      سلام. بله سخته. آقایون هم باید همکاری کنن البته 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…