درمان سرماخوردگی با انار پخته !؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انار پخته!؟ یک آنتی بیوتیک طبیعی روی اجاق گاز شما! تعجب نکنید! اگر سرما خورده اید یا سرفه و گلو درد دارید، انار پخته را امتحان کنید؛ با مجله دلتا همراه باشید.
انار

انار با آن دانه های سرخ و شفافش یک آنتی بیوتیک طبیعی است که با ویتامین های فراوانش از جمله ویتامین  C ‌می‌تواند یک دشمن جدی برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا باشد. شما می‌توانید از خود میوه انار یا فراورده های آن مثل رب انار، هسته انار، آب انار و حتی دمنوش انار برای درمان سرماخوردگی استفاده کنید؛ یک شمارش معکوس تا شب زیبای یلدا ! با دلتامگ همراه باشید.

خواص انار پخته

ویتامین های انار

این میوه خوشمزه منبع غنی از ویتامین  C‌ است که به درمان کم خونی کمک می‌کند. مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که در میوه انار ویتامینی وجود دارد که علاوه بر جلوگیری از فقر آهن باعث جلوگیری از آلزایمر می‌شود و فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین پتاسیم موجود در این میوه مثل موز از بیماری های قلبی جلوگیری می‌کند. این میوه برای زنان حامله و یائسه هم بسیار مفید است.

خواص انار

انار یک میوه خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است که خواص زیادی برای بدن دارد؛ فرقی نمی‌کند که از انار پخته یا آب انار و حتی دمنوش گرم آن استفاده کنید یا حتی یک کاسه بزرگ انار با گلپر بخورید؛ این میوه همه جوره‌اش خاصیت دارد.

  •  گروه ویتامین های B ‌در این میوه بهشتی بسیار غنی هستند؛ مثلا ویتامین  B1 ‌موجود در انار نه فقط از پوست و موی شما محافظت می‌کند بلکه از ابتلا به بیماری های عصبی مثل ام اس هم جلوگیری می‌کند.
  • همچنین این میوه به دلیل وجود پلی فنولیک و آنتی هیستامین از انواع سرطان های شایع در زنان و مردان از جمله ‌سرطان پروستات و سرطان سینه پیشگیری می‌کند؛ این ها همه به دلیل آنتی اکسیدان های فراوان انار است.
  • میوه زیبایی برای پوست و مو که از سرطان و پیری پوست جلوگیری و با رادیکال های آزاد پوستی مبارزه می‌کند.
  • خوردن آب انار مدر است، تشنگی را رفع می‌کند و برای جلوگیری از زایمان زودرس هم بسیار مناسب است؛ همچنین سموم کبد را دفع می‌کند.
  • اگر به زیبایی اجزای صورت و پوست و موی خود اهمیت می‌دهید یا در پی درمان درد گوش و عفونت های ناشی از آن یا حتی به فکر تقویت بینایی خود هستید، خوردن این میوه بهشتی را فراموش نکنید.
  • یک ایستگاه تصفیه خون طبیعی که می‌تواند تمامی عروق و رگ های خونی شما را باز کند؛ انار و به خصوص آب انار، قند طبیعی به نام مانن دارد که همین ماده باعث تصفیه خون می‌شود.
مطلب پیشنهادی:  خوشتیپ ترین مردان جهان چه کسانی هستند؟

انار پخته

درمان سرماخوردگی با انار پخته

سرما خورده‌اید؟ عفونت ویروسی و گلودرد دارید؟ نگران چه هستید؟ دمنوش، میوه و سبزیجات پاییزی در کنار شما هستند؛ تا به حال انار پخته خورده‌اید؟ اصلا می‌دانستید که انار پخته می‌تواند مثل یک دسر خوشمزه و آنتی بیوتیک طبیعی با بیماری ها و به خصوص ویروس های بدن شما مبارزه کند؟

انار پخته به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی حتی قوی تر از سیر و عسل عمل می‌کند. با پختن این میوه می‌توانید از هر نوع عفونت ویروسی مربوط به سرماخوردگی مانند گلو درد، گوش درد و عفونت ریه پیشگیری کنید.

طرز تهیه انار پخته

برای تهیه این آنتی بیوتیک طبیعی یک عدد انار را روی شعله پخش‌کن با حرارت ملایم قرار دهید تا آهسته بپزد و به قول معروف مغز پخت شود. زمان پخت تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. فقط باید در این مدت انار را دائم بچرخانید تا نسوزد؛ پس از تکمیل فرایند پخت، شما می‌توانید تنه ها و پره های داخل آن را میل کنید البته بهتر از است از این میوه پخته‌ شده، شب ها هنگام خواب استفاده کنید و بعد از میل کردن آن دیگر چیزی نخورید تا به این ترتیب تمام عفونت های شما درمان شود.

درمان سرفه و گلو درد با انار پخته (دمنوش انار)

یک انار پخته می‌تواند حتی فضای اتاق شما را مثل اسپند ضد عفونی کند! اگر سرما خورده‌اید و مدام سرفه می‌کنید؛ دو راه دارید؛ یا از انار پخته استفاده کنید یا دمنوش انار بخورید. کدام دمنوش قوی تر از آب انار و گلپر؟

انار پخته با آنتی اکسیدان های فراوانش می‌تواند با عفونت های ویروسی از جمله گلودرد مقابله کند. دمنوش انار ضد سرطان است و ۳ برابر چای سبز آنتی اکسیدان طبیعی دارد که وظیفه آن مقابله با سرطان و استرس است. می‌توانید از دمنوش این میوه بهشتی در کنار سایر دمنوش های گیاهی مثل زرشک، لیمو، عسل و آویشن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…