پیش بینی رشدتقاضا برای واحدهای کوچک متراژ

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از «دنیای اقتصاد»، علی چگینی «مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی» دیروز در همایش چشم‌انداز بازارهای اقتصادی در سال ۹۷ اعلام کرد: قیمت مسکن در سال آینده بیشترین تاثیرپذیری را از دو بازار اقتصادی ارز و بازار پول و همچنین سطح تورم عمومی خواهد داشت؛
چگینی معتقد است: «رونق ایجاد شده در بازار معاملات مسکن و  ساخت و ساز فعلا در شهر تهران محسوس است و هنوز به سایر شهرها و استان‌ها سرایت نکرده است؛ با این حال از آنجا که همواره شهر تهران پیشتاز رونق در بازار مسکن بوده، این انتظار وجود دارد که با تاخیر زمانی چندماهه رونق به بازار مسکن شهرهای بزرگ و سپس سایر شهرهای کشور نیز سرایت کند»
چگینی در ادامه گفت:«حجم نیاز به مسکن در یک دهه آینده معادل ۹ میلیون واحد مسکونی جدید است. در این میان حجم تقاضای جدید مسکن معادل ۵۳۰ هزار تقاضای تازه در هر سال است. این در حالی است که با لحاظ سایر فاکتورها و نیازهای مربوط به تخریب و نوسازی و. . . در بازار مسکن برآوردها حاکی از نیاز به ساخت سالانه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور است».

Chegini پیش بینی رشدتقاضا برای واحدهای کوچک متراژ

 

تحقیقات چگینی نشان می‌دهد به فرض تحقق سناریوی رشد ۲ درصدی تعداد خانوارها در ۱۰ سال آینده، تعداد خانوارها از ۲۴ میلیون و۲۰۰ هزار خانوار فعلی به ۲۹ میلیون و۵۰۰ هزار خانوار افزایش خواهد یافت.
در این میان، خانه‌های خالی قابل عرضه به بازار مسکن و همچنین ساخت ۳ میلیون و۸۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده(مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده) بخشی از این نیاز را پوشش خواهد داد. مطابق با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در ۱۰ سال آینده باید سالانه ۳۸۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شود.
به گفته وی هم‌اکنون مطابق با آمارهای رسمی ۲ میلیون خانوار تک نفره در کشور وجود دارد که این موضوع نشان‌دهنده رشد شتابان تعداد خانوارهای نیازمند و متقاضی واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ است.
ضمن این که۳۰۰ هزار ثبت‌نام‌کننده خانه‌اولی برای دریافت وام یکم، جامعه جدید تشکیل‌دهنده تقاضای تضمین شده و قطعی برای ورود به بازار مسکن هستند که طی دو سال آینده به تدریج وارد بازار مسکن می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…