چراغ خواب های جذاب در اتاق های رویایی

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چراغ خواب وسیله ای کاربردی و دکوری است که سبب داشتن اتاقی رمانتیک و جذاب می‌شود.
چراغ خواب

چراغ خواب

نور، کلیدی ترین عنصر طراحی داخلی است که وجود آن ضروری و بدون آن، تمام لوازم موجود در دکوراسیون داخلی، هویت خود را از دست می‌دهند. هم چنین در صورت عدم وجود نور کافی، توان انجام فعالیت های روزمره از بین می‌رود. از جذاب ترین ابزارهای نورپردازی در اتاق، چراغ خواب است که علاوه بر تامین نور مصنوعی مورد نیاز، نمای اتاق خواب را زیبا می‌سازد. چراغ خواب در کنار تخت و روی میز پاتختی قرار داده می‌شود. معمولا برای مصارف خاصی استفاده می‌شود. بنابراین نباید انتظار داشت نورِ کل فضا توسط این المان تامین شود. این بخش از مجله دلتا را مطالعه کنید و با ویژگی های یک چراغ خواب مناسب آشنا شوید.

چراغ خواب در دکوراسیون اتاق خواب

چیزی که در دکوراسیون داخلی منزل باید رعایت شود، توجه به امکانات فضا است؛ یعنی وجود نور طبیعی، ابعاد محیط و کاربری مکان. سپس با توجه به این موارد تصمیم بگیرید بهترین انتخاب برای خانه شما چه چیزی است. هنگام خرید این وسیله نیز توجه به متراژ اتاق و ابعاد سایر لوازم اهمیت دارد. با افزودن چراغی بیش از اندازه بزرگ یا خیلی کوچک، توازن و تناسب را در محیط بر هم می‌زنید. در این صورت دکوراسیون داخلی خانه شما جذابیت خود را از دست می‌دهد و شاید متوجه نشوید که مشکل کار کجاست.

بهتر است اندازه کلاهک های چراغ خواب، از اندازه یک سوم تختخواب بزرگ تر نباشد و ارتفاع پایه آن کمی بالاتر از محل قرار گرفتن سر، به هنگام خوابیدن باشد. به گونه ای که چشم را اذیت نکند و صفحه کتاب یا روی میز را روشن کند. محل قرار گیری کلید چراغ خواب، باید به گونه ای طراحی شود که از دید پنهان و دسترسی به آن برای افراد آسان باشد.

در اتاق خواب های یک نفره، وجود یک عدد چراغ خواب کافی است. اما در اتاق های دو نفره برای تامین نیاز هر دو نفر، بهتر است در صورت امکان و داشتن فضای کافی، از دو چراغ خواب استفاده کنید تا نیاز هر شخص به خوبی رفع شود. وجود دو چراغ خواب، سبب قرینه بودن دکوراسیون می‌شود. می‌توانید سایر اجزای داخل چیدمان، از جمله میز پاتختی، کنسول یا دراور را نیز با توجه به چراغ خواب به شکلی همسان و قرینه قرار دهید. البته اگر نمی‌خواهید چیدمانی کلاسیک و قرینه داشته باشید، با استفاده از خلاقیت خود می‌توانید چراغ هایی متفاوت تهیه کنید و چیدمانی نامتقارن به وجود آورید. مهم ترین نکته در چینش چراغ خواب، دسترسی آسان و کاربردی بودن است.

چراغ خواب

چراغ خواب رومیزی

چراغ خواب های رومیزی طرفداران بیش تری نسبت به انواع دیگر دارند. چراغ رومیزی، نیاز به سوراخ کردن دیوار ندارد و روی میز قرار می‌گیرد. بنابراین به دیوار آسیب نمی‌زند. پایه های کوتاه آن این امکان را فراهم می‌کند که از آن روی میز پاتختی استفاده شود و نیازی به ایجاد فضای اضافی ندارد. برای تشکیل خطی فرضی و تناسب در محیط، می‌توانید فرم لوستر و چراغ آویزها را همانند چراغ خواب انتخاب کنید. به این صورت به نگاه جهت می‌دهید تا در فضای بین سقف و میز در حرکت باشد. چراغ خواب، نور را به صورت مستقیم به بالا و پایین، و هم چنین نوری ملایم را از پشت کلاهک به طور غیر مستقیم به داخل اتاق می‌تاباند. بنابراین باید از جنسی ساخته شده باشد که اجاره عبور نور را بدهد و مانع آن نشود.

چراغ خواب

چراغ خواب ایستاده

ارتفاع این چراغ ها بلند است و مستقیما روی زمین قرار داده می‌شود. پایه این مدل، اشکال مختلف و مدرنی دارد و کلاهک های رنگی به شما اجازه می‌دهند با توجه به دکوراسیون داخلی رنگ مناسب و متناسب با چیدمان را انتخاب کنید. از این مدل می‌توانید در دکوراسیون اتاق مطالعه و پذیرایی نیز بهره ببرید.

اگر می‌خواهید چراغ خواب، نقش دکوری در دکوراسیون داشته باشد، مدل های فانتزی و خاص مناسب شما هستند. این گونه چراغ ها معمولا نور کمی تولید می‌کنند و فرم منحصر به فرد آن ها جذابیت را در فضا به وجود می‌آورد.

نور عنصری گرما بخش است که محیط خانه را دگرگون می‌کند. با انتخاب چراغ خوابِ مناسب و زیبا، حس و حال صمیمانه ای در چیدمان خانه ایجاد کنید. منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۰ ب٫ظ

  3. بردیا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۱۴ ب٫ظ

    بسیار شیک

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما با مجله دلتا

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…