۱۰ خاصیت جادویی به لیمو!

۴
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
به؛ لیمو؛ شاید هم ترکیب این دو یعنی به لیمو! درباره خواص جادویی گیاه به لیمو چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
به لیمو

از خواص به لیمو چه می‌دانید؟ یک دمنوش خوشبو و آرام بخش می‌خواهید؟ دل‌تان هوس خوردن یک فنجان چای معطر و خانگی کرده است؟ به لیمو را امتحان کنید. این گیاه علاوه بر لاغری و کاهش وزن می‌تواند یک آرام بخش قوی باشد؛ دقیقا مثل گل گاو زبان؛ تا به حال این گیاه را امتحان کرده‌اید؟ با مجله دلتا همراه باشید.

به لیمو

به لیمو چیست؟ 

 به لیمو یک گیاه چند ساله است که عطر لیمو را دارد و با لمس کردن برگ آن این بو شدید تر می‌شود. این گیاه در آمریکای جنوبی فراوان استفاده و البته در سایر نقاط دنیا هم اسانس و روغن آن مصرف می‌شود؛ روغن به لیمو حاوی مواد سازنده‌ آنتی اکسیدان مانند: گرانول، نرول، ورباسکوزید و سیترال است که می‌توان از آن در کنار سایر روغن های گیاهی برای رایحه درمانی استفاده کرد؛ به لیمو حاوی مواد اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، بیوفلاونوئید، پکتین و لیمونن است که با عفونت مبارزه می‌کند.

بوته به لیمو با گل های ریز بنفش و سفیدش تقریبا ارتفاعی ۲ تا ۳ متری دارد؛ از این گیاه معطر در مصارف خانگی و تهیه غذا هم استفاده می‌شود؛ مثلا این گیاه برای رفع بوی خام ماهی و مرغ به‌ کار می‌رود یا در نوشیدنی ‌ها، مربا، انواع سس و سالاد کاربرد دارد.

خواص به لیمو

خواص به لیمو 

از خواص گیاه و برگ به لیمو چه می‌دانید؟ به لیمو هم مثل دیگر گیاهان دارویی هم می‌تواند شما را زیباتر کند و هم به تناسب اندام کمک کند؛ اصلا مگر می‌شود از خوردن یک فنجان دمنوش و چای به لیمو گذشت؟

این گیاه می‌تواند از شما یک ورزشکار حرفه‌ای بسازد؛ چون به ساخت عضلات و ماهیچه ها بسیار کمک و در کنار آن مثل یک چربی سوز قوی عمل می‌کند؛ با ما همراه باشید تا با خاصیت های دیگر این گیاه جادویی بیشتر آشنا شوید.

لاغری با دمنوش و چای به لیمو

چقدر چای سبز می‌خورید؟ چرا چای و دمنوش های گیاهی دیگر مثل به لیمو را امتحان نمی‌کنید؟ بهتر است بدانید که این گیاه فقط ۲ واحد کالری دارد و سرشار از ترکیبات ارگانیکی است که اشتهای شما را برای خوردن هله‌ هوله های چاق کننده کم می‌کند، دل‌تان هوس خوردن یک فنجان دمنوش معطر به لیمو کرده است؟

چربی سوزی سریع یکی از خواص بی‌نظیر این گیاه است؛ چای به لیمو باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود؛ دیگر نگران چه هستید؟ با خیال راحت با این دمنوش گیاهی وزن کم کنید.

گیاه ضد التهاب

بیماری نقرس دارید؟ نگران نباشید! به لیمو شما را درمان می‌کند. این گیاه داروی طبیعی ضد التهاب است؛ قطعا مفاصل یکی از اعضای بسیار حساس و آسیب پذیر بدن هستند که با توجه به افزایش سن بسیار شکننده خواهند شد؛ شاید مصرف لبنیات و شیر به سلامت استخوان ها کمک کند اما بهتر است گیاهان دارویی و دمنوش های گیاهی دیگر با آنتی اکسیدان های فراوان از جمله به لیمو را هم امتحان کنید.

خواص دمنوش و چای به لیمو

دمنوش به لیمو ؛ عضله ساز طبیعی بدن

قبل از انجام تمرینات ورزشی بهتر است که یک لیوان دمنوش یا چای به لیمو بنوشید؛ همیشه پروتئین ها به کمک شما نمی‌آیند؛ این بار مایعات و دمنوش های گیاهی را امتحان کنید؛ این دمنوش معطر باعث تقویت عضلات و ماهیچه ها می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی

با مصرف گیاه و برگ به لیمو تعادل سلول های سفید بدن خود را حفظ کنید؛ شاید اولین گزینه‌ای که برای تقویت سیستم ایمنی بدن به ذهن شما برسد؛ خوردن عسل باشد که البته فکر بدی هم نیست اما شما می‌توانید از ترکیب گیاهان دارویی مثل به لیمو و عسل هم استفاده کنید که هم شما را لاغر تر می‌کند و هم عفونت های بدن را در نطفه خفه می‌کند؛ این دمنوش پاییزی و زمستانی را حتما امتحان کنید.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

چقدر پونه، عرق نعناع و دیگر گیاهان دارویی تکراری و ضد نفخ را امتحان می‌کنید؟! بیایید کمی تنوع طلب باشیم؛ اصلا می‌دانستید که دمنوش به لیمو می‌تواند به هضم غذای شما کمک کند؟ چای به لیمو معده شما را آرام می‌کند؛ این گونه است که اسپاسم عضلانی و انقباضات دردناک معده کاهش پیدا می‌کنند و عملکرد دستگاه گوارش شما بهتر می‌شود.

کاهش استرس و اضطراب

شاید یکی از بهترین دمنوش های گیاهی که می‌تواند اعصاب شما را آرام کند؛ گل گاو زبان باشد اما این داستان خوشمزه و آرام بخش همچنان ادامه دارد؛ به لیمو می‌تواند اعصاب شما را آرام کند؛ بگذارید این گونه بگوییم که به لیمو مثل آب روی آتش است؛ این گیاه به‌ خاطر وجود آنتی‌ اکسیدان ‌هایش باعث تعادل هورمونی در بدن می‌شود؛ اگر دوست دارید که یک نوشیدنی آرام بخش جدید را امتحان کنید؛ به لیمو بخورید.

درمان سینوزیت

سینوزیت یا ورم حاد حفره ‌های بینی را می‌توان با دمنوش به لیمو درمان کرد. به لیمو در کنار ریشه کوشاد، گل آقطی، گل پامچال و گیاه ترشک ترکیب خوبی برای کاهش التهاب سینوس ها است. استفاده از داروی گیاهی حاوی به لیمو همراه با آنتی بیوتیک و دکونژستانت برای درمان سینوزیت یک انتخاب کاملا بی‌خطر است.

خواص به لیمو

گیاه به لیمو؛ ضد سرطان

به لیمو یکی از گیاهان دارویی فعال است که می‌تواند جلوی فرایند رشد رگ ‌های خونی جدید را که از پیشرفت سرطان پشتیبانی می‌کنند، بگیرد. مگر می‌شود از خیر این گیاه با آنتی اکسیدان های فراوانش گذشت؟ وجود همین آنتی اکسیدان ها و مبارزه آنها با رادیکال های آزاد است که سلول های سرطانی را مهار می‌کند.

درمان شپش سر با برگ به لیمو

گیاهان دارویی می‌توانند با بیماری های مو از جمله شوره سر، شپش، موخوره و … مبارزه کنند؛ بنابراین، به جای استفاده از دارو های شیمیایی، روغن های گیاهی را امتحان کنید؛ یکی از این روغن های معطر روغن به لیمو است.

گیاه ملین کننده

آخرین مزیت سلامتی گیاه به لیمو خاصیت مسهل آور بودن آن است؛ این گیاه ادرار آور است و عملکرد روده و دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند.

به لیمو

۴ دیدگاه

  1. مهدی فراهانی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۵ ق٫ظ

    خیلی عالی بود ممنون

    پاسخ

  2. بردیا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۰۶ ب٫ظ

    بسیار خوشمزه و پر خاصیت

    پاسخ

  3. شمس

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۱۵ ب٫ظ

    خیلی عالی با تشکر

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

    سبز پر خاصیت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…