هشدار به متقاضیان طرح ملی مسکن در مورد بند “ج”

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ثبت‌ نام برنامه اقدام ملی مسکن کار خود را به طور رسمی از ۲۱ آبان در چهار استان نخست این فاز یعنی سیستان‌ و بلوچستان، خراسان‌ جنوبی، خراسان‌ شمالی و قم آغاز کرد.
خرید مسکن

متقاضیان خرید مسکن در قالب طرح اقدام ملی با ورود به سامانه tem.mrud.ir ثبت‌ نام خود را بر اساس شرایط اعلام شده که به استناد قانون ساماندهی و حمایت از ساخت و عرضه مسکن است انجام می‎دهند.

به گزارش مجله دلتا بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، شرایط ثبت‌ نام در برنامه اقدام ملی مسکن شاملِ تاهل، نداشتن سابقه سکونت ملک مسکونی برای سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل وی از اول فرودین ۸۴ به بعد، عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی از جمله زمین و یارانه و حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا است.

بررسی و پایش ثبت‌نام شدگان برنامه اقدام ملی مسکن در خصوص «بند ج» که به موضوع عدم استفاده از تسهیلات دولتی برای خرید و یا ساخت مسکن اشاره دارد به سرعت و به صورت آنلاین انجام می‌شود و در صورت قرمز بودن این بند، متقاضی خود به خود از سیستم حذف می‌شود.

امکاناتی که وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان برنامه اقدام ملی مسکن تدارک دیده شامل ارایه تسهیلات وام بانکی به مبلغ ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که برای متقاضیانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده ندارند، نرخ سود وام ۱۸ درصد با دوره مشارکت مدنی (ساخت) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر ۱۲ سال محاسبه می‌شود.

پس از پایان ثبت‌نام فاز نخست برنامه اقدام ملی تولید مسکن در چهار استانِ قم، سیستان‌ و بلوچستان، خراسان‌ شمالی و خراسان‌ جنوبی، در هفته آینده و در سه روز نخست ثبت‌نام در استان‌های کردستان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود و در سه روز کاری پس از آن نیز استان های یزد، چهارمحال و بختیاری و همدان ثبت نام برنامه اقدام ملی مسکن را انجام می دهند.

برای کلانشهرها از جمله تهران و شهرهای جدید، ثبت نام برنامه اقدام ملی مسکن در هفته اول آذرماه انجام می‌شود و جزئیات آن به متقاضیان اعلام خواهد شد.

۲ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    سپاس عالی

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۷ ق٫ظ

    طرح خوبی می باشد برای کاهش قیمت مسکن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…