شروط اعطای وام ۱۰۰ میلیونی مسکن

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزارت راه و شهرسازی برای افزایش وام مسکن تا سقف 100 میلیون تومان دو شرط تعیین کرده است.
بازپرداخت وام مسکن

متقاضیان افزایش وام تا ۱۰۰ میلیون تومان باید توان بازپرداخت وام مسکن را به تایید بانک برسانند. همچنین سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام، مشمول تخفیف نبوده و با همان سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

به گزارش مجله دلتا بنا به گفته محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی تاکنون ۶ هزار متقاضی تسهیلات نوسازی را دریافت کرده‌اند و امکان افزایش سقف تسهیلات نوسازی مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز منوط به توانایی متقاضیان در بازپرداخت اقساط وام و تایید این موضوع توسط بانک است. سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام نیز بر مبنای ۱۸ درصد محاسبه می شود.

چرا نوسازی محله سیروس متوقف شد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره توقف نوسازی منطقه سیروس که دو سال گذشته توسط عباس آخوندی کلنگ زنی شد، اظهار داشت: این پروژه را به توسعه‌گر واگذار کرده‌ایم، اما باید در آن تجدید نظر شود تا حداقل هزینه و درآمد این پروژه سربه‌سر شود و توسعه‌گر باید پیشنهاد اصلاح را ارایه دهد.

محمد پژمان با بیان اینکه هنوز پروژه نوسازی بافت فرسوده در سیروس به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: نقشه‌های قبلی پذیرفته نشده است چراکه در این نقشه‌ها، بیش از یک برابر اندازه یک واحد، مشاعات برای آن در نظر گرفته شده است که هزینه زیادی را به سازنده تحمیل می‌کرد.

پژمان ادامه داد: محدوده نوسازی این منطقه افزایش یافته و قرار شده سازنده نقشه‌ای برای محدوده بزرگ‌تر تهیه کند و به شرکت باز آفرینی ارائه دهد. البته در این منطقه هنوز واحدی از سوی مالکان به توسعه‌گر ارائه نشده و دولت در این منطقه ۵۰ واحد مسکونی خالی از سکنه دارد که در صورت نیاز این واحدها را در اختیار مالکان بافت فرسوده قرار می‌دهیم تا طرح به اجرا برسد.

گفتنی است براساس اعتباری که در اختیار وزارت شهرسازی برای اجرای طرح افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده قرار گرفته به ۲۰ هزار واحد از سوی بانک مسکن تسهیلات نوسازی تخصیص پیدا می کند.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۵ ب٫ظ

    بسیار عالی ممنون

    پاسخ

  2. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

    مفید و ارزنده

    پاسخ

  3. روزبهانی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۵ ق٫ظ

    شرایط سخت وبهره بالا است

    پاسخ

  4. اقازاده

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۳۰ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…