محله گردی

خرید آپارتمان در اکباتان ؛ بزرگترین شهرک مسکونی ایران

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکباتان یکی از نام‌های آشنا در بین محله‌های تهران است. حتی اگر یکبار هم این محله را ندیده باشید دست‌کم در سفرهای روزمره، نام آن را روی نقشه ایستگاه‌های مترو دیده‌اید.
خرید آپارتمان در اکباتان

این شهرک از سمت شرق با کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال با اتوبان تهران_کرج، از غرب با نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب با بزرگراه شهید لشگری در مجاورت است. اگر قصد خرید آپارتمان در اکباتان را دارید در شناخت بیشتر این شهرک با مجله دلتا همراه شوید.

به گزارش مجله دلتا اکباتان در زمان افتتاح از نمونه مشابهی در خاورمیانه برخوردار نبوده است. این محله هم اکنون، بزرگ‌ترین شهرک مسکونی کشور با تراکم جمعیتی نزدیک به ۴۵ هزار نفر به شمار می‌رود. البته سایت‌های حوزه شهری، جمعیت فعلی اکباتان را حدود ۱۰۰ هزار نفر برآورد کرده‌ و با استناد به ساختار مدرن، رعایت استانداردهای معماری، همچون مقاومت در برابر زلزله ۹ ریشتری، عمر مفید این شهرک را حدود ۳۰۰ سال تخمین می‌زنند.

فاز یک محله اکباتان

مساحت واحدهای مسکونی یک خوابه در این فاز در دو متراژ ۶۸ و ۷۴ متر مربع ساخته شده است. آپارتمان‌های دو خوابه نیز ۷۸ و ۸۶ مترمربعی هستند و واحدهای ۳ خوابه این فاز دارای ۱۳۴، ۱۴۱ و ۱۴۶ متر مربع مساحت هستند. همچنین واحدهای ۴ خوابه در فاز یک با مساحتی ۱۷۶ مترمربعی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. اکثر واحدهای مسکونی موجود در بازار املاک اکباتان بیش از ۱۰۰ متر مربع هستند. بنابراین اگر زوج هستید و  تمایل به سکونت در واحدهای کوچک‌تری دارید، باید زمان بیشتری را برای جستجوی ملک مورد نظر خود در این محله در نظر بگیرید.

اکباتان

چگونه به اکباتان برویم؟

شهرک اکباتان دسترسی مطلوبی به دیگر نقاط شهر دارد. ساکنان این محله از طریق بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله، باکری، لشکری، ستاری می‌توانند به دیگر نقاط شهر دسترسی داشته باشند. ایستگاه‌های مترو شهرک اکباتان و ورزشگاه آزادی در خط ۴ مترو نیز از این محله عبور می‌کند. پایانه تاکسی در این محله نیز وظیفه حمل‌ونقل و جابجایی ساکنان آن را به عهده دارند و وجود پارکینگ‌های وسیع و خیابان‌های عریض در اکباتان، شما را از نظر جای پارک با مشکلات کمتری روبرو می‌کند.

مراکز تفریحی و ورزشی

ساکنان محله اکباتان تهران از نظر امکانات رفاهی از موقعیت مناسب و استانداردی برخوردار هستند. دو ورزشگاه شهید دستگردی (پاس) و راه‌آهن این شهرک قرار گرفته‌اند. مجتمع مگامال واقع در فاز ۲ نیز با امکاناتی همچون پردیس سینمایی، هایپر مارکت، نمایندگی برندها، آی تی لند و … پذیرای مراجعه‌کنندگان است. علاوه بر این، فاز دو دارای سه بازارچه و فاز سه دارای ۴۰ واحد تجاری مختلف است و از این جهت در تامین مایحتاج با مشکلی روبرو نخواهید بود.

محله اکباتان

قیمت آپارتمان در اکباتان

قیمت ملک در محله اکباتان مانند هر محله دیگری به عوامل مختلفی مانند مساحت، موقعیت بلوک، امکانات آن و قرارگیری در فازهای مختلف مسکونی آن وابسته است. همچنین به دلیل قدمت سازه‌ها، واحدهایی که اقدام به نوسازی ملک و بازسازی داخلی کرده‌اند از قیمت بالاتری برخوردارند. علاوه بر این، برخی بلوک‌های مسکونی با مشارکت مالکین اقدام به تعویض سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و آسانسورها کرده‌اند، که این اقدام نیز قیمت نهایی واحدهای مسکونی اکباتان را بالا برده است . بنابراین دامنه قیمت فروش خانه‌های اکباتان بسیار متغیر است. در حالت کلی می‌توان میانگین هزینه خرید هر متر مربع واحدهای مسکونی این محله را بین ۱۰ تا ۲۳ میلیون تومان و حتی بالاتر نیز در نظر گرفت. مسلما بلوک‌هایی که دارای امکانات بیشتر و دسترسی مناسب‌تری به مراکز اصلی محله و ایستگاه‌های مترو دارند از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. میزان تغییر قیمت‌ها در این محله به حدی است که گاه دو آپارتمان مشابه در بلوک‌ها و فازهای مختلف با قیمتی حتی نزدیک به دو برابر یکدیگر نیز معامله می‌شوند.

برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در اکباتان  اینجا کلیک کنید.

۲ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

    خوب و ارزنده

    پاسخ

  2. ملکی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۱۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…