درمان شوره سر با روش های خانگی!

۵
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شوره سر؟! دانه‌های برفی سفید و کوچک مهمان پوست سر شما هستند؛ نگران زیبایی خود نباشید، این مشکل قابل حل است؛ با مجله دلتا همراه باشید.
درمان-شوره-سر

شوره سر! این دانه های برفی کوچولو اما دردسر ساز را می‌توانید در خانه خود درمان کنید. شوره موی سر هم مثل دیگر مشکلات پوستی از جمله کهیر، اگزما، جوش، آکنه و … نشان‌دهنده عملکرد نامناسب کبد و سایر بیماری ها است که البته این اختلال پوستی هم قابل کنترل و درمان است؛ بهتر است بدانید که اگر همین برفک های کوچولو را درمان نکنید، می‌تواند آسیب های جدی به پوست سر شما بزند و در موارد شدید باعث ریزش مو شود.

نظر شما چیست؟ واقعا این دانه های برفی کوچولو روی زیبایی موی شما اینقدر تأثیر گذارند؟ صفحه زیبایی و سلامتی مجله دلتا این بار از شوره سر، علت و راهکار های درمانی آن با شما سخن می‌گوید.

 شوره سر

شوره سر چیست؟

شوره سر یک اختلال پوستی بسیار رایج است که تقریبا همه افراد را درگیر می‌کند. این بیماری یا بهتر است بگوییم که این دانه های برفی کوچولو همان سلول های مرده پوست سر هستند که می‌ریزند البته ممکن است تغییرات محیطی مثل آلودگی هوا یا تغذیه نامناسب و حتی استفاده از شامپو و رنگ مو های غیر استاندارد هم عاملی برای دامن زدن به این اختلال پوستی باشند.

شاید تا به حال به علت این اختلال و راهکار های درمان طبیعی آن فکر نکرده باشید و حتی ممکن است مبالغی هنگفت را در آرایشگاه ها برای بر طرف کردن این مشکل هزینه کرده باشید، ما برای شما راهکار های ساده‌ تری ارائه خواهیم کرد؛ اگر می‌خواهید زیباتر شوید، مجله ما را همچنان دنبال کنید.

علت-شوره-سر

علت شوره سر

این دانه های برفی کوچولو از کجا می‌آیند؟ حتما علت های مختلفی برای این مشکل وجود دارد؛ همین حالا جلوی آینه بروید، دست‌تان را لا به لای مو های سرتان ببرید؛ چیزی پیدا می‌کنید؟ اصلا این دانه های برفی را روی پوست سرتان می‌بینید؟ نگران نباشید! چیزی از زیبایی شما کم نخواهد شد البته با این درمان های خانگی …

 بگذارید اول از همه علت های مختلف این اختلال پوستی را بررسی کنیم؛ قطعا به درمان خانگی آن ها هم خواهیم رسید؛ صبور باشید و همچنان ما را دنبال کنید.

  • پوست سر خشک
  • مشکلات عاطفی
  • محصولات آرایشی – بهداشتی آلرژی زا
  • پوست چرب سر
  • تمیز کردن بیش از حد مو های سر
  • استرس
  • رژیم غذایی ناسالم
  • تغییرات هورمونی
  • کمبود ویتامین ها
  • قارچ های پوستی مثل مالاسزیا
  • تغییرات فصلی و آب و هوایی
  • استفاده زیاد از ژل اسپری مو

علائم-شوره-سر

علائم شوره سر

حتما برای شما هم پیش آمده است که پوست سرتان بیش از حد خارش داشته باشد، مدام دست‌تان را لابه‌لای موهای‌تان ببرید و این دانه های سفید را از روی کت و لباس خود بتکانید؛ شاید تا به حال شما این کار ها را به صورت ناخواسته انجام می‌دادید و نسبت به آن ها بی‌توجه بوده‌اید اما بهتر است بدانید که این یک علامت جدی برای اختلال شوره سر است.

  • خارش پوست سر
  • پوسته پوسته شدن سر
  • لکه های سفید و خشک روی مو و شانه

درمان-خانگی-شوره-سر

درمان های خانگی برای رفع شوره سر

گاهی شامپو های ضد شوره بسیار مؤثر هستند اما بعضی اوقات کاری از دست آن ها هم بر نمی‌آید؛ در این مواقع است که فقط باید به درمان های خانگی و طب سنتی متوسل شد؛ چه مواد غذایی می‌توانند شوره مو را درمان کنند؟ آیا شامپو های ضد شوره طبیعی هم برای درمان این اختلال وجود دارند؟ اصلا بگذارید این گونه بپرسیم که چه بخوریم تا مو های زیبا و سالم‌تری داشته باشیم؟

ماست

یک ماده طبیعی که علاوه بر زیبا کردن پوست و موی شما شوره موی سر را هم درمان می‌کند. برای این منظور، ماست ساده را بردارید و آن را روی پوست سر خود بمالید. اجازه دهید تا این ماده لبنی ۲۰ دقیقه روی پوست سر شما بماند و سپس مو های خود را چند بار آبکشی کنید.

آسپرین

با آسپرین قطعا زیبا تر خواهید شد؛ باور کنید. دو عدد آسپرین بردارید و آن ها را له کنید؛ سپس پودر آن را به شامپو معمولی خود اضافه کنید؛ هنگام شامپو کردن، اجازه دهید این محلول ۲ دقیقه روی پوست سر باقی بماند؛ سپس مو های خود را آبکشی کنید.

شامپو-ضد-شوره طبیعی

سرکه سیب

کمی سرکه سیب و آب را به میزان برابر مخلوط کنید؛ بعد از شامپو کردن مو ها، مقدار کمی از مخلوط را در کف دست خود بریزید و آن را روی پوست سر بمالید؛ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس محلول را با آب بشویید؛ این روش را یک هفته یا بیشتر تکرار کنید. البته شما می‌توانید از سرکه سفید هم برای این منظور استفاده کنید.

جوش شیرین

کمی جوش شیرین بردارید و آن را روی پوست خود بمالید؛ یک دقیقه ماساژ دهید و سپس سرتان را بشویید؛ این روش را ۲ هفته تکرار کنید تا مو های زیبا و بدون شوره داشته باشید.

شامپو ضد شوره طبیعی با عسل

معجزه زیبایی با عسل ارگانیک و آب تصفیه‌شده را حتما امتحان کنید. این ماده مغذی، ویتامین های A ، C و B و همچنین پتاسیم، آهن، کلسیم، فسفر و منیزیم دارد؛ ترکیب آب و عسل پوست سر شما را از شر این دانه های برفی نجات می‌دهد.

رفع شوره سر با لیمو

چه درمانی طبیعی تر از آبلیمو برای شوره سر؟ فقط کافی است که عصاره تازه آن را روی پوست سر خود بمالید و مو های خود را چند دقیقه با آن ماساژ دهید.

آلوئه-ورا

آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه‌ ورا قبل از دوش گرفتن یا حتی آب تازه و طبیعی آن روی پوست سر می‌تواند شما را برای همیشه از شر شوره سر خلاص کند؛ بهتر است برای یک بار هم که شده خودتان معجزه آلوئه ورا را امتحان کنید.

آویشن

آویشن نه فقط گیاه مفید برای سرماخوردگی است بلکه یک گیاه زیبایی است. ۴ قاشق غذاخوری آویشن را در ۲ فنجان آب جوش مخلوط کنید؛ اجازه دهید محلول ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد. صبر کنید تا محلول سرد شود؛ سپس مخلوط را صاف کنید و آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند.

تخم مرغ

۲ عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده ها و سفیده های آن را مخلوط کنید؛ این مخلوط را روی پوست خود بریزید و بگذارید تا به مدت ۱ ساعت بماند؛ پس از یک ساعت مو های تان را بشویید؛ این ماسک می‌تواند علاوه بر درمان شوره سر به درخشندگی موی شما هم کمک کند.

سیر و پیاز

۲ قاشق غذاخوری پودر سیر را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط و یک خمیر خوب از آن تهیه کنید و آن را روی پوست سر خود بمالید؛ بگذارید این محلول ۳۵-۴۰ دقیقه روی پوست سر شما بماند و سپس آن را با آب سرد و شامپو بشویید. شما می‌توانید همین محلول را با پیاز هم تهیه کنید و آن را روی پوست سر خود قرار دهید.

روغن-نارگیل

روغن نارگیل

قطعا روغن های گیاهی مثل زیتون و نارگیل هم می‌توانند شوره سر شما را بر طرف کنند. برای این منظور، کمی روغن نارگیل را حرارت داده و پوست خود را با آن به آرامی ماساژ و اجازه دهید یک شب بماند؛ سپس پوست سر خود را با آن بشویید.

مخلوط زنجبیل و چغندر

شاید تا این لحظه، نهایت درمان طبیعی و خانگی که برای رفع شوره موی سر به ذهن شما رسیده باشد، ترکیب لیمو، سیر و پیاز با روغن های گیاهی باشد؛ پس بهتر است که با عصاره جدید ضد شوره سر، یعنی مخلوط زنجبیل و چغندر بیشتر آشنا شوید؛ با ترکیب این دو ماده و تهیه خمیر آن می‌توانید برای همیشه با بیماری های پوستی از جمله این اختلال پوستی خداحافظی کنید.

روغن رزماری

روغن رزماری را با سرکه مخلوط کنید؛ پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید؛ پس از ۱۵-۲۰ دقیقه، مو های خود را آب بکشید.

شما کدام روش را برای درمان شوره سرتان انتخاب می‌کنید؟ درمان های فوری، طبیعی یا خانگی؟ یا اینکه ترجیح می‌دهید، روش های شیمیایی را امتحان کنید؟ انتخاب با شما است و البته زیبایی حق شما است.

۵ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

    عالی و مفید

    پاسخ

  2. اقازاده

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۳۵ ب٫ظ

    خیلی کاربردی و مفید

    پاسخ

  3. گل افشان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  4. فتحی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    مطالب بسیار کاربردی

    پاسخ

  5. مهدی فراهانی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۱۵ ق٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…