طراحی داخلی خانه دوبلکس ایرانی

۱۱
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طراحی خانه به شکل دوبلکس کم تر رواج دارد. اما آشنایی با نحوه چیدمان این منازل خالی از لطف نیست. با ما همراه شوید.
خانه دوبلکس ایرانی

خانه دوبلکس ایرانی

خانه های دوبلکس، دارای طراحی داخلی به صورت دو طبقه هستند که دو بخش به طور مستقیم، توسط راه پله به یکدیگر راه دارند. بنابراین دکوراسیون داخلی این خانه ها، کاری دشوار است و به توجه بیش تری نیاز دارد. در گذشته خانه دوبلکس، زیر بنای زیادی داشت اما به مرور، با کوچک شدن خانه ها، ابعاد خانه دوبلکس نیز کوچک تر شده و محدودیت طراحی در آن افزایش یافته است. روش های چیدمان در خانه دوبلکس ایرانی شاید برای شما هم مفید و جالب باشد. با مجله دلتا همراه شوید.

خانه دوبلکس

مدل خانه دوبلکس ایرانی

خانه دوبلکس ایرانی دارای یک طبقه ولی ساختار داخلی آن شامل دو قسمت با اختلاف سطح است. این دو سطح توسط راه پله به هم راه می‌یابند. بنابراین دکوراسیون آن ها کاملا با هم در ارتباط و ممکن است نشیمن و پذیرایی در قسمت پایینی، اتاق ها و سرویس بهداشتی در بخش بالایی قرار بگیرند. در درجه اول طراحی داخلی ساختمان در این نوع خانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در واقع به سبک دکوراسیون جهت می‌دهد.

با استفاده از پنجره های بزرگ، نور طبیعی به خوبی به داخل وارد می‌شود و خبری از تاریکی و دلگیر بودن فضا نخواهد بود. به همین دلیل معمولا اتاق خواب در طبقه بالا در نظر گرفته می‌شود تا از نور طبیعی بتوان در طول روز استفاده کرد و در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

خانه دوبلکس ایرانی

خانه دوبلکس شیک

اغلب افراد دوست دارند در خانه دوبلکس زندگی کنند. مرکز ثقل دکوراسیون و یکی از مهم ترین دلیل گرایش افراد به این سبک خانه ها، فرم راه پله است. راه پله نقش پر رنگی در نمای داخلی خانه بازی می‌کند. این عنصر نقطه اتصال دو فضا و دارای سطح وسیعی است. مصالح به کار رفته در اسکلت و ظاهر راه پله به دلیل ابعاد بزرگ آن، کاملا در معرض دید قرار دارد. راه پله ها با توجه به سبک طراحی، فرم های مدرن، کلاسیک، گرد و یا چند طرفه به خود می‌گیرند. با انتخاب نرده های زیبا و ساختار مناسب راه پله، خانه دوبلکس ظاهری شیک پیدا می‎کند.

خانه دوبلکس ایرانی

دکوراسیون خانه دوبلکس

دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس ایرانی، ساده و مینیمال است. زیرا در بیش تر موارد، ساختار خانه طرحی پیچیده دارد. بنابراین اگر دکوراسیونی شلوغ، پر از طرح و رنگ برای آن در نظر بگیریم، حس خفگی در چیدمان ایجاد می‌شود.

آشپزخانه در خانه دوبلکس ایرانی نیز هم چنان به عنوان قلب منزل واقع شده است. پیشنهاد می‌شود رنگ کابینت آشپزخانه را در چنین ساختمانی با توجه به سایر لوازم از جمله گاز، هود و یخچال انتخاب کنید تا فضایی یکپارچه داشته باشید.

آپارتمان دوبلکس

در دکوراسیون خانه دوبلکس ایرانی وسایل تزیینی کمی به کار برده شده و اغلب از لوازم دکوری بزرگ مانند مجسمه، مبلمان راحتی، آینه های قدی برای بزرگ تر نشان دادن فضا، چراغ آویز های ساده و رنگ های روشن استفاده می‌شود. دکوراسیون مونوکروم یا تک رنگ، انتخاب مناسبی برای خانه های دوبلکس است. دقت به چند نکته در چیدمان خانه دوبلکس ایرانی اهمیت دارد. در این جا به شما سر نخ هایی می‌دهیم تا با توجه به آن ها بتوانید خانه خود را به خوبی چیدمان کنید.

فضا

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی، سعی کنید فضا های مختلفی برای خانه در نظر بگیرید. گرچه دو بخش خانه از یکدیگر جدا هستند اما باید در ظاهر یکپارچه باشند. می‌توانید از کف‌پوش های مختلف در دو طبقه داخلی استفاده یا با رنگ ها بازی کرده، کنتراست به وجود آورید اما تناسب و هارمونی را حفظ کنید.

خانه ایرانی

مبلمان و لوازم خانگی

وجود راه پله ممکن است بخش زیادی از فضا را اشغال کند. بنابراین باید در انتخاب سرویس مبلمان هوشمندانه عمل کنید. جای مناسبی برای هر یک از اجزا در نظر بگیرید تا هر روز از پله ها بالا و پایین نروید. پشنهاد می‌شود اشیا مورد نیاز و پرکاربرد، از جمله تلویزیون، کتابخانه و مبلمان راحتی را در طبقه پایین و لوازم شخصی را در طبقه بالا بگذارید. البته این مورد بر این فرض استوار است که اتاق ها در طبقه بالا قرار داشته باشند.

وسایل دکوری

دیوارهای راه پله و ستون ها را با دیوارکوب، قاب عکس، آینه های دکوراتیو و سایر تزیینات دیواری بپوشانید. هنگام بالا رفتن از پله با نمایی هیجان انگیز روبه‎رو می‌شوید. به این بخش هویت می‌دهید و تنوع به وجود می‌آورید. برای افزودن سرسبزی و نشاط گل های آپارتمانی سایه دوست را نیز می‌توانید به دیوار آویزان کنید.

همان طور که همیشه تاکید کرده ایم، دکوراسیون داخلی تلفیقی از هنر، علم و خلاقیت است. امیدواریم با استفاده از ایده های بخش دکوراسیون مجله دلتا و با تکیه بر دانش و خلاقیت خود بتوانید از موارد یاد شده در چیدمان داخلی خانه خود بهره ببرید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  2. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۳۹ ب٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

  3. دکوراسیون یاشیل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۳۴ ق٫ظ

    سلام . وبسایت خیلی زیبا و پر مفهومی دارید تبریک میگم.
    اگر فرصت داشتید خیلی خوشحال میشم پذیرای حضور سبزتان در (…) باشم.
    (…)

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      با سلام. ممنون از همراهی شما. خوشحال می‌شیم ارتباط دو سویه داشته باشیم 🙂

      پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

  5. مودت

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

    شیک

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما با بخش دکوراسیون مجله دلتا

      پاسخ

  6. ثامن

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  7. روزبهانی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

    بسیار طراحی خوب وجالب

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      ممنون که بخش دکوراسیون رو دنبال می‌کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…