با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

۸
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بطری، پارچه، چوب و پلاستیک به زمان زیادی برای تجزیه شدن نیاز دارند. این لوازم را دور نریزید و از آن ها بهتر استفاده کنید.
با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

اکنون، بیش از هر زمانی در طول تاریخ، توجه به کاهش تولید زباله و مصرف بهینه منابع انرژی ضروری است. برای تسهیل این موضوع، چند ایده هیجان انگیز برای شما داریم. با استفاده از وسایل بازیافتی و هنر دست، وسایل دکوری بسازید. وجود صنایع دستی و لوازمی که برای ساخت آن ها زحمت کشیده اید، در دکوراسیون داخلی خانه، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. هم چنین سبب می‌شود از بودن در آن مکان احساس رضایت بیش تری داشته باشید. صدها گزینه دیگر برای افزودن به فهرست زیر وجود دارد. اما در این مطلب از مجله دلتا فقط به چند مورد می‌پردازیم تا بتوانید از آن ها الهام بگیرید. بیایید ببینیم با وسایل دور ریختنی چه بسازیم تا خانه را زیبا کنیم.

بطری شیشه ای

بطری شیشه ای

بطری های شیشه ای را دور نریزید. آن ها را شسته هر گونه برچسب را جدا و به فرم زیبای آن ها نگاه کنید. این شیشه ها را به عنوان گلدان گل مصنوعی به کار ببرید. اگر با هنر ویترای آشنا هستید، می‌توانید شیشه ها را با رنگ های مورد علاقه خود رنگ کنید، یا روی آن ها نقاشی بکشید.

بطری های شفاف و بزرگ را برای نگهداری گل خشک، صدف و تیله های رنگی استفاده کنید. برای زیبایی نمای آشپزخانه، شکلات های رنگی، کوکی، عناب و انواع خوراکی های رنگارنگ را درون بطری بریزید و آن را روی میز آشپزخانه، کانتر یا شلف قرار دهید.

راه دیگری که می‌توانید از بطری شیشه ای استفاده کنید، ساخت شمع شناور است. این شمع برای استفاده در نقاط مختلف دکوراسیون از جمله روی میز کنسول، تزیین میز ناهارخوری، سرویس بهداشتی و اتاق خواب مناسب است. علاوه بر زیبایی و افزودن رنگ به فضا، به عنوان عنصری برای نورپردازی غیر مستقیم در نظر گرفته می‌شود.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

قوطی فلزی

یکی از وسایل بازیافتی و پر مصرف که روزانه دور ریخته می‌شود قوطی های کنسروِ فلزی است. این قوطی های فلزی را رنگ آمیزی و در جا های مختلف استفاده کنید. به عنوان شمعدان، جامدادی روی میز کار و حتی گلدان گل آن را به کار ببرید. اگر کمی بیش تر حوصله به خرج دهید، می‌توانید به پوشاندن سطح بیرونی قوطی با استفاده از گونی و ربان، آن را از حالت قوطی خارج کنید و جلوه ای جذاب به آن ببخشید. قوطی های فلزی در برابر رطوبت مقاوم هستند. بنابراین حتی اگر می‌خواهید تحولی در دکوراسیون تراس خانه ایجاد کنید، از شمعدان های فلزی دست ساز کمک بگیرید. کافی است چند سوراخ در بدنه قوطی ایجاد و یک شمع درون آن روشن کنید. به همین راحتی وسیله ای کاربردی و جذاب ساخته اید.

wpid 2014 10 29 16.45.381 با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

قاب عکس چوبی

قاب های قدیمی و تکراری را دور نریزید. آن را تغییر کاربری بدهید. با استفاده از چند میخ و کاموا آن ها را به پایه نگهداره عینک و زیورآلات تبدیل و به جای اینکه عینک های آفتابی خود را درون کشو، روی هم انبار کنید، آن ها را به صورت منظم و مرتب در استند دست ساز خود قرار دهید. برای تنوع در دکوراسیون از رنگ های چندمنظوره کمک بگیرید و قاب را رنگ بزنید. می‌توانید در هر قسمت از خانه که به رنگ و طرح نیاز دارید، این استند را به عنوان دکوری به کار بگیرید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

نگهدارنده کتاب

مجسمه های قدیمی، اسباب بازی قدیمی کودکان، دکوری های کوچکی که از آن ها خسته شده اید یا حتی فنجان ترک خورده را نگه دارید. از این لوازم به عنوان نگهدارنده کتاب استفاده کنید و به کتابخانه روح ببخشید. اگر ظاهر آن ها تکراری و یکنواخت شده است، با استفاده از رنگ یا کاغذ کادو، ظاهری متفاوت به این وسایل بدهید و یک دکوری جدید برای خود بسازید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

ساخت پاف

می‌رسیم به آخرین گزینه از این فهرست؛ پاف. پاف وسیله ای دوست داشتنی و کاربردی است که انواع مختلفی از آن را می‌توانید درست کنید. پارچه های اضافی، لباس های کهنه و دستمال های قدیمی به همراه یک چرخ خیاطی و روکش پارچه ای، وسایل لازم برای ساخت یه پاف جذاب را تشکیل می‌دهند. کاری ساده که نتیجه ای دوست داشتنی دارد. پاف را در هر گوشه از خانه بگذارید و از وجود آن لذت ببرید.

امیدواریم توانسته باشیم نظر شما را جلب کنیم. نظرات خود را در مورد استفاده از وسایل دور ریختنی با ما در میان بگذارید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۰۹ ق٫ظ

  3. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

    جالب ممنون

    پاسخ

  4. متین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  5. یوسفی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۲۰ ب٫ظ

    با حال بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما با مجله دلتا

      پاسخ

  6. ملکی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۰۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…