خرید آپارتمان در نازی آباد

۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نازی آباد از محله‌های قدیمی و پرجمعیت در منطقه 16 تهران است که بافت نوساز آن خریداران بسیاری را جذب این منطقه می‌کند.
خرید آپارتمان در نازی آباد

محله نازی آباد از محله‌های باقدمت جنوب تهران است که در منطقه ۱۶ قرار دارد. این محله از شمال با اتوبان بعثت و محله جوادیه، از جنوب با محله یاخچی‌آباد، از شرق با محله‌های خزانه و علی‌آباد شمالی و از سمت غرب با محله خانی‌آباد نو در مجاورت است. اصلی‌ترین دلیل پرمتقاضی بودن خرید آپارتمان در نازی آباد بافت نوساز منطقه در کنار قیمت‌های معقول آن است. مجله دلتا اینبار در محله‌گردی خود به نازی آباد رفته است. با ما همراه باشید.

نازی آباد با بافت نوساز خود به‌ عنوان محله مرفه‌نشین جنوب تهران شناخته می‌شود. بافت شهری منظم و وجود بیش از ۷۰ میدان در این منطقه و ظاهر منسجم آن نسبت به دیگر محله‌های جنوبی شهر تهران، متقاضیان بیشتری را مجاب به خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در نازی آباد کرده است. در این محله خانه‌‌های نوساز و ویلایی هر دو با هم به چشم می‌خورند، اما سونامی ساخت و ساز در این منطقه، هر روز از تعداد خانه‌های ویلایی کم می‌کند.

نازی آباد در گذشته

در معرفی نازی‌‌ آباد گفته می‌شود در گذشته در جنوب تهران، دهی به اسم ناز آباد وجود داشته است که ناصرالدین‌شاه آن را به یکی از سوگلی‌ های خود به نام زبیده خانم ملقب به امینه اقدس بخشیده است. منابع دیگری وجه تسمیه این محله را به حضور آلمانی‌ ها در ایران ربط می‌دهند. گفته می‌شود ساخت بخشی از این محله توسط آلمانی‌ ها در زمان جنگ جهانی دوم صورت گرفته و در آن زمان ایرانی‌ ها به آلمانی‌ها نازی می‌گفتند، بنابراین این محله به نازی‌ آباد معروف شد. شواهد تاریخی، روایت اول را قابل استنادتر می‌داند.

دسترسی به نازی‌ آباد

محله نازی‌ آباد به بزرگراه‌ های نواب، بعثت، تندگویان و آزادگان دسترسی دارد. خطوط اتوبوسرانی شهرک وصال- انقلاب، مترو علی‌آباد- شکوفه، مترو علی‌آباد- خانی آباد نو، فیاض‌بخش- خانی‌آباد نو، فیاض‌بخش – شهرک وصال، فیاض‌بخش- هفده شهریور حمل و نقل عمومی در این منطقه را پوشش می‌دهند. ضمن اینکه خطوط تاکسی برای انتقال مسافران از نازی‌آباد به ایستگاه‌ هایی مانند مترو علی‌آباد، میدان انقلاب، بازار بزرگ تهران و راه‌آهن مستقر هستند. ایستگاه مترو علی‌آباد نیز نزدیکترین ایستگاه مترو به این محله است.

مراکز تفریحی و ورزشی

فرهنگسرای بهمن با مساحتی بیش از پنج هزار متر مربع، یکی از فرهنگسراهای فعال در تهران است که برگزار کننده انواع کلاس‌های آموزشی و فرهنگی بوده و همچنین دارای سالن های کنسرت، سینما و … است.

پارک‌های سردار جنگل در خیابان شیرمحمدی، بوستان بهمن در میدان بهمن، پارک ۲۲ بهمن در خیابان نیکنام، شهدای ۱۷ شهریور در خیابان تولایی و پارک شهر شادی آزادگان در خیابان دشت از مراکز تفریحی این محله به شمار می‎روند.

مجموعه‌های ورزشی مرغوبکار، الزهرا، سالن ورزشی چندمنظوره فدک و استخر بهمن نیز پذیرای ورزشکاران در این محله است.

محله نازی آباد

مراکز تجاری

بازار اول و دوم نازی‌ آباد، بورسی کامل از انواع پوشاک بچگانه، مردانه و زنانه است که با دامنه قیمتی مناسب و برای سلیقه‌ های متفاوت عرضه می‌شوند. “بازار دوم” نازی‌آباد واقع در خیابان مدائن پس از بازار بزرگ تهران پر ترددترین بازار تهران است. بازار اول هم در خیابان مدائن قرار گرفته و نسبت به بازار دوم کوچکتر است.

خرید آپارتمان در نازی آباد

قیمت متوسط رو به پایین مسکن در منطقه ۱۶ نسبت به قیمت‌ ملک در مناطق مرکزی و شمالی تهران از یک طرف و گرایش متقاضیان خرید آپارتمان به محله‌های ارزان‌تر و ترجیحا نوساز موجب شده تا محله نازی آباد با تراکم جمعیت به‌ ویژه جمعیت مهاجراین جویای کار مواجه شود. نرخ ملک در این منطقه نیز مانند دیگر مناطق پایتخت بسته به سال ساخت، کیفیت مصالح ساختمانی، موقعیت ملک و … تغییر می‌کند. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز بین متری ۱۶ تا ۲۷ میلیون تومان متغیر است. برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در نازی آباد و سایر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در دیگر محله‌های تهران “خرید آپارتمان در شهرری” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۴۷ ب٫ظ

  2. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

    سپاس ممنون

    پاسخ

  3. ملکی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    خوب بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…