چمخاله؛ شهر رودخانه‌های جاری

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از دیدنی‌ترین سواحل شمالی کشور ساحل چمخاله گیلان است. در این مطلب از دلتامگ با این شهر ساحلی آشنا خواهید شد.
چمخاله

سواحل شمالی کشورمان همگی دیدنی هستند، اما برخی از آنها منحصر به فردند. بسیاری از گردشگران به قصد رفتن به این سواحل سفر خود را آغاز می‌کنند. یکی از دیدنی‌ترین آنها ساحل چمخاله گیلان است. چمخاله هتل‌ها و مناطق شب مانی بسیاری دارد که سفرتان را کامل می‌کند. پس با دلتامگ همراه باشید تا با شهر ساحلی چمخاله بیشتر آشنا شوید.

خرید ویلا در شمال

ساحل چمخاله

اینجا یکی از معروف‌ترین و زیباترین سواحل ماسه‌ای شمال ایران است. امکانات خوبی دارد که مورد استقبال گردشگران این منطقه است. پس از بندرانزلی، دومین قطب توریستی گیلان و یکی از کم خطرترین ساحل‌های شمالی کشور است. البته تا چند سال پیش چمخاله نام یک روستا در دهستان چاف، بخشی از شهرستان لنگرود بود؛ اما پس از چندی در سال 1388 با چند روستای دیگر نام شهر چاف و چمخاله را به خود اختصاص داد.

نامگذاری این شهر به زمان نادرشاه افشار باز می‌گردد، زمانی که کردهای جلالوند به اینجا آمدند و این منطقه را چمخاله نام نهادند. در واقع اهالی این ساحل اغلب کرد و گویش‌شان هم به زبان کردی است. کلمه “چم”  در زبان لکی به معنی رودخانه است و “خاله” نیز یعنی انشعاب.

رود چمخاله

گردشگری در ساحل چمخاله

در ساحل چمخاله می‌توانید تفریحات زیادی بیابید و ساعات خوش سفر را خاطره‌انگیز کنید. علاوه بر این در آنجا امکانات دیگری نظیر تعدادی آلاچیق، باربیکیو، پلاژ و سوییت‌های اقامتی هم وجود دارد. تفریحات آبی متنوعی نیز در ساحل چمخاله وجود دارد از جمله قایق‌سواری ، شاتل‌سواری، بنانا و جت اسکی.

ممکن است در سفرتان افرادی را در ساحل ببینید که اسب‌هایشان را برای سواری به ساحل آورده‌اند و در ازای هزینه‌ای شما را هم در این تفریح شریک می‌کنند.

چطور به چمخاله برویم؟

برای رفتن به ساحل چمخاله باید به سمت جاده لاهیجان – لنگرود یا رودسر – لنگرود برانید. در لنگرود به بلوار سعدی رفته و پس از آن وارد خیابان آزادگان و بلوار جمهوری اسلامی شوید. در امتداد این بلوار جاده چمخاله قرار دارد و درنهایت به ساحل می‌رسد.

چمخاله شهر رودخانه های جاری

کی به چمخاله برویم؟

چمخاله در پاییز بسیار دیدنی است. هوا مرطوب و معتدل است. نسیم خنکی می‌وزد و برای گشت و گذار و تفریح هم ساحل خلوت است. به علاوه صیادان در پاییز دسته‌جمعی به صید رفته و می‌توانید آنها را ببینید. از اواخر آذر ماه دیگر هوا زمستانی و سرد است. اگر گرمایی هستید و هوای زمستان برایتان مطبوع است؛ پس زمستان و اواخر پاییز را برای رفتن به ساحل چمخاله در نظر داشته باشید. در صورتی که قصد خرید ویلا در چمخاله را دارید، می‌توانید از آگهی‌های ملکی در سایت دلتا دیدن نمایید.

یک نظر

  1. ناشناس

    4 دی 1402 در 9:40 ق.ظ

    مثل همیشه عالیست، در قدیم میگفتند وصف العیش، نصفالعیش،، یعنی وصف زیبایی نصف زیبایی است،،، و من واقعا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…