وام مسکن ارزان برای سه دهک درآمدی

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به میانگین قیمت مسکن پایتخت در مهرماه ۹۸، هم‌اکنون قیمت یک واحد ۶۵ متری، ۸۲۶ میلیون و یک واحد ۵۵ متری، ۶۹۹ میلیون تومان است.
افزایش وام مسکن

به رغم گفته کارشناسان مبنی بر تورم‌زا بودن افزایش وام مسکن محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی از رایزنی این وزارتخانه با بانک مسکن برای اختصاص وام ارزان قیمت به سه دهک درآمدی یک، دو و سه خبر داده است.

به گزارش مجله دلتا محمودزاده به تازگی درباره تسهیلات مسکن اظهار داشته است: با توجه به اینکه صندوق پس انداز مسکن یکم از محل بازگشت اقساط مسکن مهر تغذیه می‌شود، در مکاتبه‌ اخیر وزارت راه و شهرسازی با بانک مرکزی درخواست شده است که پرداخت دیون این بانک از محل تسهیلات مسکن مهر به بانک مرکزی با دو سال تاخیر انجام شود تا بتوانیم از محل این منابع تسهیلات ارزان قیمت مسکن به دهک‌ های یک، دو و سه پرداخت کنیم. پیش بینی می‌کنیم رقمی که در این صندوق پس انداز خواهد شد حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

وام مسکن ۲۳ درصد قیمت یک آپارتمان ۵۵ متری است

با توجه به میانگین قیمت مسکن پایتخت در مهرماه ۹۸، هم‌اکنون قیمت یک واحد ۶۵ متری، ۸۲۶ میلیون و یک واحد ۵۵ متری با توجه به میانگین قیمت شهر تهران ۶۹۹ میلیون تومان است؛ در حالی که با توجه به سقف پرداخت تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای زوج های تهرانی، این میزان وام  فقط ۲۳ درصد قیمت یک آپارتمان ۵۵ متری در پایتخت را پوشش می‌دهد.

برخی کارشناسان معتقدند: با توجه به جهش قیمت مسکن که منجر به افت شدید معاملات شده است افزایش سقف تسهیلات نمی‌تواند به رونق بازار مسکن کمک کند؛ چرا که متقاضیان مصرفی از عهده پرداخت اقساط برنمی‌آیند. هم‌اکنون قسط وام ۱۶۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۸ درصد برای زوج‌ های خانه اولی در شهر تهران ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و به نظر می‌رسد افزایش سقف وام به چند سال زمان نیاز دارد تا به تدریج با رشد درآمد، خانوارها بتوانند مبلغ بیشتری را به عنوان  اقساط ماهانه پرداخت کنند

۴ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

    سپاس

    پاسخ

  2. شمس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۱۲ ب٫ظ

    هرجه وام بگریم باز قیت آپارتمان ۵۰ متری زیربیست سال ۹۰۰هزارتومان مشوذ

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

      سپاس که مجله دلتا را مطالعه کردید

      پاسخ

  3. آدینه

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

    خدا کنه هر چه زودتر فکری بکنند تا همه بتونن صاحب خونه شوند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…