پاپایا ؛ میوه زیبایی

۳
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یک راست می‌رویم سراغ اصل داستان خوشمزه امروز؛ یعنی میوه عجیب و غریب پاپایا! از خواص این میوه چه می‌دانید؟ مجله دلتا شما را با خواص جادویی این میوه زیبایی بیشتر آشنا می‌کند.
خواص میوه پاپایا

پاپایا! یک میوه عجیب که ترکیبی از رنگ گیلاس و پرتقال دارد که البته با وجود اینکه خوش رنگ و لعاب است، خوش طعم و خوشمزه نیست؛ از خواص میوه پاپایا چه می‌دانید؟

 این میوه هم مثل بسیاری از میوه ها از جمله گریپ فروت می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده لاغری در رژیم غذایی شما قرار بگیرد؛ اگر قصد  رژیم گرفتن با میوه و سبزی و چربی سوزی دارید، پاپایا را امتحان کنید.

ما نام این میوه را میوه زیبایی و لاغری می‌گذاریم که به خصوص برای خانم ها خواص بسیاری دارد؛ با مجله دلتا و خواص یک میوه عجیب و غریب همراه باشید.

میوه-پاپایا

میوه پاپایا چیست

نام علمی این میوه پاپایاکاریکا و منشأ آن آمریکای مرکزی و جنوب مکزیک است؛ قطعا این میوه هم مثل سایر میوه ها، ویتامین های زیادی دارد. پاپایا سرشار از مواد مغذی و حاوی آنتی‌ اکسیدان مانند کاروتن، زردینه، ویتامین C ، ویتامین B  پاناتونیک اسید و فولات است. علاوه بر این فولات منبع غنی از فیبر و مواد معدنی مانند منیزیم هم به شمار می‌رود.

خواص پاپایا

همانطور که گفتیم این میوه به سلامت پوست و مو کمک می‌کند؛ مثلا می‌توانید از ماسک پاپایا با عسل استفاده کنید تا پوست درخشان‌تری داشته باشید. چرا پاپایا میوه زیبایی و لاغری نام گرفته است؟ اصلا چرا خانم ها باید از این میوه در رژیم غذایی خود استفاده کنند؟ جواب سؤالات شما اینجا است؛ با ما همراه باشید.

ماسک پاپایا

پاپایا ؛ میوه زیبایی است

پاپایا پوست و موی شما را زیباتر می‌کند؛ بیایید با هم از خواص میوه پاپایا مطلع شویم:

فواید پاپایا برای پوست

اگر پوست صورت شما کک و مک یا لک و پیس دارد یا اینکه می‌ترسید دچار پیری زودرس پوست و چین و چروک شوید، پاپایا را فراموش نکنید. این میوه دقیقا با پوست شما چه می‌کند؟ بهتر است بدانید که این میوه عجیب حاوی ویتامین  A و C  فراوان است که به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

  • مرطوب کردن پوست
  • روشن کردن رنگ دانه های پوست
  • کاهش چین و چروک
  • کاهش تیرگی های زیر چشم
  • درمان اگزما و پسوریازیس
  • درمان آکنه و جوش

فواید پاپایا برای مو

پاپایا اسید فولیک دارد که به بهبود گردش خون در فولیکول های مو کمک می‌کند؛ به این ترتیب، رشد مو را افزایش می‌دهد؛ بنابراین مصرف این میوه را در وعده های غذایی یا میان‌وعده های لاغری خود بگنجانید.

  • تحریک کردن رشد مو
  • کنترل شوره سر
  • نرم کردن مو

ماسک پاپایا

مخلوط عسل و پاپایا و تهیه این ماسک خانگی قطعا پوست و موی شما را زیباتر می‌کند؛ پس این گونه می‌توانید زیبا تر شوید:

طرز تهیه ماسک پاپایا

یک قاشق سوپ‌خوری پاپایای خرد شده را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید؛ سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

خواص میوه پاپایا

خواص دیگر میوه پاپایا 

سلامت قلب

مصرف دانه پاپایا به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. وجود سه نوع ویتامین آنتی‌اکسیدانی قوی مثل ویتامین A ، E و C در این میوه از تصلب شرایین و بیماری‌ های قلبی ناشی از دیابت جلوگیری می‌کند.

 وجود مواد شیمیایی گیاهی پروکاروتنوئید از اکسید شدن کلسترول در بدن جلوگیری می‌کند. اگر کلسترول در بدن اکسید شود، به دیواره رگ‌ های خونی می‌چسبد و پلاک‌هایی ایجاد می‌کند که امکان وقوع سکته مغزی و قلبی را افزایش می‌دهند؛ ویتامین های این میوه از رسوب کلسترول در دیواره رگ‌ها جلوگیری می‌کنند و باعث می‌شوند که قلب سالم‌تری داشته باشید.

میوه ضد سرطان

پژوهشگران دریافته‌اند که مصرف پاپایا می‌تواند مانع از وقوع سرطان‌ هایی مانند سرطان سینه، سرطان لوزالمعده و … شود. عصاره برگ درخت پاپایا که از برگ‌های خشک آن استخراج می‌شود، حاوی مواد ضد سرطانی است و در از بین بردن و مقابله با سلول‌ های سرطانی نقش مؤثری دارد.

کنترل و درمان دیابت

این میوه گزینه مناسبی برای افراد دیابتی به شمار می‌رود؛ چون قند پایینی دارد. مطالعات دانشمندان نشان داده است که دیابت نوع ۲ با مصرف این میوه قابل کنترل است.

درمان یبوست

فولات، ویتامین C  و ویتامین E موجود در پاپایا با تحرک روده‌ و معده، تهوع صبحگاهی را کم می‌کند. آب پاپایای رسیده به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. در واقع، فیبر موجود در این میوه باعث افزایش حرکات روده می‌شود؛ در نتیجه در درمان یبوست مؤثر است.

لاغری با پاپایا

پاپایا؛ میوه لاغری

رژیم میوه و رژیم غذایی بدون پاپایا امکان‌پذیر نیست! مصرف این میوه به عنوان یک میان‌ وعده سیر‌کننده لاغری گزینه بسیار مناسبی است.

درمان عفونت قارچی

شیر پاپایا حاوی کاراتوئن است، اگر این ترکیب به صورت روزانه مصرف شود، عفونت قارچی را درمان می‌کند. خاصیت ضد التهابی پاپایا می‌تواند علائم قرمزی پوست را از بین ببرد.

درمان بواسیر

هموروئید ( بواسیر ) بیماری است که به التهاب رگ ها در اطراف مقعد گفته می‌شود؛ خوردن میوه پاپایا به طور منظم رگ های التهابی را تسکین می‌دهد و هموروئید را درمان می‌کند.

کنترل بارداری

این میوه به همراه هسته آن برای کنترل بارداری به خصوص در هندوستان و بخشی از آسیای جنوبی استفاده می‌شود. گفته می‌شود که پاپایای نارس برای جلوگیری از بارداری بسیار مفید است و مصرف زیاد آن می‌تواند باعث سقط جنین شود؛ شاید این یکی از مضرات پاپایا باشد.

درمان نقرس

نقرس به دلیل تجمع اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود؛ این بیماری درد، التهاب و قرمزی در مفاصل ایجاد می‌کند. اگر یک میوه ضد التهاب می‌خواهید، پاپایا را امتحان کنید.

افزایش شیر مادر

این میوه مثل مسکن عمل می‌کند و شیر مادر را افزایش می‌دهد؛ به این ترتیب، ویتامین های بیشتری به کودک منتقل می‌شود؛ اگر در دوران شیردهی هستید، این میوه را به سالاد و رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم میوه

هضم غذا

این میوه دوست دستگاه گوارش شما است و از زخم معده هم جوگیری می‌کند. وجود سوپر آنزیم پاپائین در این میوه به هضم غذا کمک می‌کند؛ در نتیجه، میزان کمتری از پروتئین‌ های موجود در بدن به چربی تبدیل می‌شوند.

اگر پروتئین‌ های موجود در بدن به‌ درستی هضم نشوند، ممکن است مشکلاتی مانند یبوست، دیابت، التهاب مفاصل و فشار خون بالا به وجود بیاید.

جلوگیری از کرم روده

پاپایا در از بین بردن کرم‌ های روده مؤثر است؛ بنابراین، با مصرف این میوه می‌توانید از عفونت‌ ها و عوارضی که وجود کرم‌ های روده باعث بروز آن ها می‌شوند هم جلوگیری کرد. جلوگیری از عفونت یکی از مهم‌ترین خواص این میوه است.

پاپایا و عسل

تسکین دندان درد

مالیدن خمیر ریشه پاپایا روی دندان و لثه به کاهش درد در این نواحی کمک می‌کند. پوسته داخلی درخت پاپایا هم برای رفع مشکلات و درد های دندان بسیار مفید است.

تنظیم قاعدگی

آب پاپایا برای زنانی که قاعدگی نامنظم دارند، بسیار  مفید است. مصرف پاپایای نارس و سبز باعث منظم شدن دوره‌ های قاعدگی (پریود) خانم ها می‌شود. این میوه گرم است و به بدن هم گرما می‌دهد. تولید گرمای زیاد باعث افزایش هورمون استروژن می‌شود و در نتیجه به شروع دوره قاعدگی در فواصل زمانی منظم کمک می‌کند.

شما می‌توانید از این میوه به همراه عسل یا زیتون یا سایر میوه ها مثل آووکادو در انواع سالاد های رژیمی، دمنوش ها و سوپ استفاده کنید.

۳ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

    ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

    مزه گه میده

    پاسخ

  3. ملکی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…