دهکده جهانی دبی ؛ دور دنیا در یک روز

۱۰
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پاییز فصل بسیار خوبی برای دیدن دهکده جهانی دبی است. از کودکان زیر سه سال و افراد بالای ۶۵ سال، مبلغ ورودی دریافت نخواهد شد.
دهکده جهانی دبی
حتماً می‌دانستید بیشتر در آمد شهر دبی از تجارت جهانی است. اما می‌خواهیم به شما بگوییم در آمد گردشگری در این کشور هم، بخشی از چرخه اقتصاد را می‌گرداند. از این رو است که هر از گاهی شاهد ساختن نقاط متعدد گردشگری، تفریحی و جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد در دبی هستیم. امروز سراغ یکی از جاذبه‌ های مشهور این شهر که کلی هم سروصدا کرده و آینه تمام نمایی از دنیاست می‌رویم. دهکده جهانی دبی یا گلوبال ویلیج (global village) نام دارد و با اینکه چندین سال می‌شود که آغاز به کار کرده اما در سال‌ های اخیر بیش از پیش تبدیل به یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری این شهر شده است. خوب است با مجله دلتا همراه باشید تا سری به این دهکده زیبا بزنیم.
 دهکده جهانی دوبی global village

دهکده جهانی دبی یک پرس جهانگردی

در نگاه اول، نام دهکده جهانی معمولاً کنجکاومان می‌کند که بدانیم مفهوم آن چیست. آن هم در شهری کوچک و کویری. داستان از آنجا شروع شد که در ابتدا، سال ۱۹۹۷ دولت امارات به منظور افزودن به جذابیت های گردشگری دبی، برگزاری جشنواره دهکده جهانی دبی را طراحی کرد.

نمایشگاهی بود با چندین غرفه که هر یک از آن ها به یک کشور از دنیا اختصاص می‌یافت. به صورت فصلی بود و در نقاط مختلف برپا می‌شد. اما سال ۲۰۰۵، در پی استقبال چشم گیر مسافران، یک مکان دائم برای آن در نظر گرفته شد.

امروز این دهکده جهانی در یک مساحت بسیار وسیع، با نماینده‌ای از هر کشور مشغول به کار است. در آنجا نمونه هایی شبیه سازی شده از نماد کشور ها یا آثار باستانی‌شان، صنایع دستی، فرهنگ، غذاها و هر چیز دیگری که مربوط به آن کشور می‌شود، وجود دارد. ۳۵۰۰ فروشگاه نیز در این مکان دائر شده که کلی سوغاتی فرهنگی و هنری از این کشورها در اختیارتان قرار می‌دهد. به علاوه گرسنگی در این دهکده جهانی یک موهبت است چون شما می‌توانید غذاهای کشور محبوبتان را تهیه و با طعم آن آشنا شوید.

دهکده جهانی دبی کجاست؟ global village

چرا به دهکده جهانی دبی سفر کنیم؟

گذشته از همه آنچه از جذابیت این دهکده گفته شد، برای خیلی از ما که نمی‌توانیم تمام دنیا را بگردیم، حالا چه در هشتاد روز باشد و چه در هشتاد سال، این دهکده جهانی دبی فرصتی بسیار خوب برایمان است تا بتوانیم دور دنیا را در یک روز بگردیم. با فرهنگ، سنت و آثار باستانی برخی کشور‌ های دیدنی آشنا شویم و از نماد های پر زرق و برق‌شان عکس های متعددی تهیه کنیم.

در معرفی دهکده جهانی دبی می‌توان گفت اینجا مانند موزه لوور پاریس است که آثار باستانی و برخی دیدنی های مکشوف از هر کشوری را کنار هم جمع کرده و در یک بازدید، شما با فرهنگ همه مردم دنیا در یک ساعت آشنا می‌شوید. در این دهکده جهانی هم شما با یک سفر و در یک روز می‌توانید تمام جهان را با پای پیاده بگردید.

دور دنیا در یک روز global village

گردشگری

در کنار همه این دیدنی ها، بسیاری چیزهای دیگر در این دهکده طراحی شده‌اند که می‌توانند کلی شما را سرگرم کنند. خانه‌های سه بعدی، سرزمین حیوانات، آتش بازی‌ ها، کارناوال های بزرگ، کنسرت و تزیینات دیدنی محوطه که در کل روز شما را مجذوب خواهند کرد. روزی خوش که خوب است در برنامه سفرتان به دبی حتماً قرار گرفته باشد.

گردشگری در دبی global village

غرفه‌های دهکده جهانی دبی

در اینجا چند نمونه از غرفه های برتر را به شما معرفی می‌کنیم، اما سر زدن به همه غرفه‌ ها خالی از لطف نیست. به هر حال شما هزینه ورودی پرداخته اید و دیدن هر غرفه هم لذت منحصر به فرد خود را دارد و مسلماً حق طبیعی شماست. به علاوه اینکه از پاییز به بعد، گرما اصلاً شما را آزار نخواهد داد.

غرفه ایران دهکده جهانی دبی

به نظرم همه ما در ابتدا باید به سراغ غرفه ایران برویم. راستش غرفه ایران جزء پر طرفدار ترین و بزرگ ترین غرفه‌ های دهکده جهانی دبی است. ورودی آن بسیار زیبا طراحی شده و برگرفته از تخت جمشید است. از عناصر و هنر معماری باستانی ایرانی به خوبی استفاده شده و نماد‌ های بسیاری از دوره هخامنشیان و ساسانیان در آن دیده می‌شوند.

غرفه ایران در دهکده جهانی دبی global village

آجر‌های سفید و کرم بیشترین استفاده را داشته و نورپردازی چشم نوازی دارد. دو مجسمه زیبایی که از تخت جمشید در ورودی آن قرار گرفته خیره کننده است و دل هر گردشگر را می‌رباید. غرفه ایران به قدری دیدنی است که به راحتی می‌توان گفت همچون ستاره ای در آسمان این دهکده می‌درخشد.

فروشگاه هایی برای فروش سوغات اصیل ایرانی نیز در این غرفه دایر است. انواع شیرینی‌ جات و ادویه، فرش های نفیس، پسته و زعفران، بیشترین اقلام را تشکیل می‌دهند. راستی تعدادی رستوران‌ ایرانی هم داخل غرفه مشغول به کارند. اینجاست که همه بازدید کنندگان می‌توانند طعم لذیذ آب گوشت و کباب کوبیده ایران را بچشند.

غرفه کویت دهکده جهانی دبی

طراحی غرفه کویت هم منحصر به فرد بوده و دیدنی های مخصوص به خودش را دارد. سوژه مناسبی برای عکاسی است و یک مکان مناسب، تا تشخیص دهید کویت بسیار کشور ثروتمندی است. فروشگاه‌ های جواهر آلات بسیار سنگین عربی هم دارد و از ادوات گرانقیمتی هم برای تزیین آن استفاده شده است. در برخی قسمت هایش عود و عطر‌های مخصوص کویتی می‌فروشند و می‌توانید طعم غذاهای چرب و پرادویه کویت را هم در آنجا بچشید.

غرفه کویت global village

غرفه امارات دهکده جهانی دبی

خانه های قدیمی امارات ایده ای برای تزیین این غرفه بودند. به محض آنکه چشمتان به آن ها بیفتد می‌توانید تشخیص دهید که اینجا غرفه امارات متحده عربی است. حتی بدون آنکه نام آن را بخوانید. ساختمان‌ های گلی دارد که داربست‌ های چوبی آن ها از کنار دیوار بیرون زده‌ است. غذاهای سنتی مردم امارات و سوغاتی های این کشور هم در این غرفه به فروش می‌رسد و قلیان‌ های سلطنتی عربی هم به وفور به بازدید کنندگان ارائه می‌شود. البته غرفه های بحرین و قطر هم طرحی مانند غرفه امارات دارند. اما از نظر خدمات و جاذبه های دیدنی با یکدیگر متفاوتند.

غرفه ایتالیا دهکده جهانی دبی

قطعاً شما هم معتقدید معماری ایتالیا بی نظیر است. جهانگردان و گردشگران و حتی دیگر مردم جهان عاشق سبک معماری ایتالیا و ظرافت خاص آن و به خصوص دوره رم باستان هستند. در نتیجه اصلاً پر بیراه نیست که در طراحی غرفه ایتالیا از این معماری خیره کننده بهره خوبی برده باشند. حتی برج پیزا را هم می‌توانید ببینید. از غذاهای خوشمزه ایتالیایی هم که نباید غافل ماند که در میان ایرانیان هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. نمی‌شود به این غرفه دیدنی سر زد و پیتزا و پاستای اصیل ایتالیا را نخورد!

غرفه ایتالیا global village

غرفه ترکیه دهکده جهانی دبی

غرفه ترکیه هم جزء محبوب غرفه های دهکده جهانی است. طراحی آن مربوط به دوران عثمانی و سلجوقی و بسیار هم دیدنی است. از کاشی‌ کاری‌ های سنتی ترکیه هم استفاده شده که نماد خوبی برای این کشور است. در اینجا می‌توانید طعم اصیل غذاهای ترکی مانند باقلوا استانبولی، کباب ترکی، قهوه ترک، بورک و … را بچید. همچنین به عنوان سوغات هم می‌توانید انواع ادویه جات، فرش و دیگر صنایع دستی این کشور را خریداری کنید.

غرفه روسیه

کلیسای سنت باسیل در مسکو را به خاطر دارید؟ ساختمان‌ پرزرق و برق میدان سرخ که یکی از جاذبه های دیدنی آن است. طراحی غرفه روسیه هم در دهکده جهانی دبی چیزی مشابه همین کلیسای توت فرنگی است. به همان اندازه زیبا. نورپردازی های عالی دارد و  بازدید کنندگان را به سوی خود جذب می‌کند. صنایع دستی مردم روس هم آنجا ارائه شده و غذاهای سنتی آنها سرو می‌شود. باید صبحانه های روسی را امتحان کنید.

غرفه روسیه global village

چطور برویم؟

آدرس: دبی، جاده شیخ محمد بن زاید، خروجی ۳۷

تاکسی: می‌توانید از هر جای شهر دبی با تاکسی به دهکده جهانی برسید.

اتوبوس: اتوبوس‌ های ویژه ای برای دهکده جهانی دبی راه اندازی شده است. اتوبوس‌ های خط ۱۰۳ و ۱۰۴ هر سی دقیقه به سمت دهکده حرکت می‌کنند.

مترو: دو خط متروی اختصاصی برای دهکده وجود دارد. به ایستگاه مترو الراشدیه “Rashidiya “و مسیر ۱۰۶ ایستگاه  متروی مرکز خرید امارات بروید و مستقیم به دهکده برسید.

global village

حرف آخر

در تابستان دهکده تعطیل است. اما از اول نوامبر تا هفت اپریل دقیقاً معادل آبان تا فروردین باز است. پس پاییز فصل سفر خوبی برای دهکده جهانی دبی است. برای کودکان زیر سه سال و افراد بالای ۶۵ سال، مبلغ ورودیه رایگان خواهد بود. بعد از ظهرها برای بازدید از دهکده در شنبه تا چهارشنبه از ۱۵:۳۰ تا ۲۴:۰۰ زمان بازدید است اما  پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل، تا ساعت یک آماده بازدید گردشگران است.

۱۰ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۱۳ ب٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

  2. نژادی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    دلم دبی خواست

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۵۵ ب٫ظ

      به امید خدا که تشریف می برید 🙂

      پاسخ

  3. آرین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۵۵ ب٫ظ

      سپاس 🙂

      پاسخ

  4. جعفری

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۵۷ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

      سپاس از شما که با مجله دلتا همراه هستید 🙂

      پاسخ

  5. یوسفی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۰۲ ب٫ظ

    چقدر عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۶ ق٫ظ

      بلی واقعاً عالی 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…