قهوه گانودرما ؛ اکسیر جوانی

۵
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
با یک نوشیدنی لاکچری، شاهانه و عجیب آشنا شوید؛ باور کنید از یک قارچ هم می‌توان قهوه ساخت! البته اگر از نوع گانودرما باشد؛ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص قهوه گانودرما

باز هم گانودرما یک قارچ عجیب که می‌تواند قهوه هم باشد! قهوه گانودرما مخلوطی از پودر قارچ گانودرما لوسیدوم همراه با قهوه است؛ این اکسیر جوانی به نسبت قهوه عادی، کافئین کمتری دارد؛ بنابراین باعث بی‌خوابی نمی‌شود و برعکس مثل بسیاری از گیاهان دارویی از جمله گل گاو زبان اثر آرام‌بخش قوی دارد و به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

تا به حال نام این قهوه و نوشیدنی لاکچری را شنیده‌اید؟ اصلا خواص این نوشیدنی را می‌دانید؟ حتما از مضرات خوردن قهوه زیاد خبر دارید؛ پس اگر شما هم یک قهوه خور حرفه‌ای هستید، گانودرما را امتحان کنید؛ مجله دلتا همیشه شما را غافلگیر می‌کند.

قهوه

قهوه گانودرما ؛ قهوه لاکچری و شاهانه

قهوه گانودرما از قارچ جان‌افزا یا قارچ ریشی با نام علمی ( Ganoderma_lucidum ) قارچی یک ‌ساله، به دست می‌آید. در برخی منابع با عنوان گیاه پادشاهان یا پادشاه گیاهان از آن نام می‌برند؛ با یک لیوان نوشیدنی لاکچری و شاهانه چطور هستید؟

قارچ گانودرما ؛ قارچ جاودانگی

قارچ گانودرما سابقه‌ای ۵۰۰۰ ساله دارد. نام‌های دیگر این قارچ، جان‌افزا و اکسیر جوانی است. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ریشی و در کره، یونگ زهی است؛ یک مهمان عجیب، لاکچری و خوشمزه از آسیا.

گانودرما طعمی تلخ و چوب مانند دارد که البته اندکی شیرین هم هست؛ شما می‌توانید آن را در آب داغ یا چای مخلوط کرده و کمی آن را شیرین کنید تا طعمی شبیه به قهوه تلخ و شیرین داشته باشید. همچنین می‌توانید پودر قارچ گانودرما را در انواع شیک ها و حتی دسر ها ترکیب و میل کنید.

خواص قارچ گانودرما

قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما نوعی نوشیدنی به صورت پودر فوری است که حاوی پودر قهوه و عصاره قارچی به نام «گانودرما» است. قارچ گانودرما خواص درمانی زیادی دارد و همانطور که گفته شد، به نام‌های «قارچ جان‌افزا»، «رِیشی» یا «لینگژی» هم شناخته می‌شود البته در ساخت این قهوه از مواد دیگری مانند: شکر، مکمل قهوه و گیاهان دارویی هم استفاده می‌شود.

قهوه گانودرما یا قهوه عادی؟

این قهوه یک نوشیدنی لاکچری و تقریبا گران‌قیمت است که از عصاره قارچ گانودرما تهیه می‌شود؛ همانطور که می‌دانید، مصرف بیش از حد کافئین که در قهوه عادی بسیار زیاد است، می‌تواند شما را بی‌خواب و بیمار کند؛ پس چرا از یک ماده بی‌خطر و مفید مثل گانودرما استفاده نمی‌کنید؟

کافئین موجود در این نوشیدنی بسیار کمتر از قهوه عادی است. مصرف این نوشیدنی خواب شما را تنظیم می‎کند؛ بنابراین بهتر است که برای سلامتی خود کمی بیشتر پول خرج کنید؛ شاید واقعا ارزشش را داشته باشد.

خواص-قارچ-و-قهوه-گانودرما

خواص قهوه گانودرما

قطعا قهوه انواع مختلفی دارد؛ از ترک و اسپرسو گرفته تا قهوه معمولی که با شیر و شکر مصرف می‌شود؛ اما آیا واقعا دل‎تان می‌خواهد که یک نوشیدنی متفاوت را امتحان کنید؟ مثلا چیزی شبیه قهوه گانودرما. از خواص این نوشیدنی لاکچری و اکسیر جوانی چه می‌دانید؟ با ما همچنان همراه باشید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم‌ترین خواص این قهوه تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است، در حالی‌ که برخی جزئیات این مسئله هنوز مشخص نشده است اما مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که گانودرما روی گلبول‌های سفید خون که بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن هستند، تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، قارچ reishi  روی ژن گلبول‌ های سفید هم تأثیر‌گذار است و التهاب آن‌ ها را کم می‌کند.

نوشیدنی ضد سرطان

بسیاری از افراد قهوه و قارچ گانودرما را به دلیل خواص ضد سرطانی آن مصرف می‌کنند. اما آیا واقعا این نوشیدنی ضد سرطان است؟ یک مطالعه علمی، روی ۴۰۰۰ نفر از زنانی که سرطان سینه داشتند، نشان داد که ۵۹ درصد از آن‌ ها از قارچ گانودرما مصرف کرده بودند؛ این نوشیدنی می‌تواند باعث مرگ سلول های سرطانی شود.

همچنین مطالعات دانشمندان نشان می‎دهد که مصرف این قهوه کافئین دار حجم تومور های روده بزرگ را کاهش می‌دهد؛ پس بهتر است از این به بعد به جای مصرف چای، شیر، شیر قهوه، چای سبز و … از قهوه گانودرما استفاده کنید.

درمان دیابت

آیا مصرف این قارچ و محصولات مرتبط با آن می‌تواند قند خون را کنترل کند؟ قطعا دیابت به عوامل و بیماری های مختلفی از جمله چاقی مرتبط است؛ اما آیا این نوشیدنی هم می‎تواند مثل دارچین یا دیگر میوه ها و سبزیجات دیابت را کنترل و درمان کند؟

طبق تحقیقات انجام‌شده توسط پژوهشگران چینی، قارچ گانودرما حاوی آنزیم‌ هایی است که موجب کاهش قند خون و در نتیجه کاهش ترشح گلوکز در خون می‌شود؛ بنابراین، استفاده از قهوه گانودرما می‌تواند دیابت را کنترل و درمان کند.

خواص دیگر قهوه گانودرما

  • جلوگیری از پیری پوست
  • رفع انسداد عروق و رگ‌ ها
  • بهبود عملکرد کبد
  • افزایش سطح انرژی بدن
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش
  • تسکین درد های سینوسی و میگرن

قهوه

طرز تهیه قهوه گانودرما

بهترین حالتی که قارچ گانودرما بیشترین خواص خود را آزاد می‌کند، همراه با قهوه است. برای درست کردن این قهوه مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک قاشق چای‌خوری از پودر قارچ گانودرما و ۳۲ اونس آب در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا محلول به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشد.
  • به اندازه ۵ تا ۱۰ قاشق غذاخوری دانه‌های قهوه را اضافه کنید و آن را در فرنچ پرس (وسیله ‎ای که برای ساخت قهوه فرانسوی استفاده می‌شود) بریزید؛ سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۴ دقیقه در مایع بماند.
  • سپس مخلوط را به ظرف بازگردانید و دمای متوسطی به آن بدهید. شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا برخی از انواع کره یا خامه و شیر بادام هم به این معجون اضافه کنید.
  • با استفاده از یک مخلوط‌کن مواد را با هم مخلوط کنید؛ معجون شما آماده است؛ نوش جان!

ارزش غذایی گانودرما

گانودرما مواد فعال بیولوژیک همچون انواع استرول‌ ها، پروتئین‌ ها، پلی ساکارید ها، تری ترپنوئید ها و ملانین دارد که پلی ساکارید ها و تری ترپنوئید های آن به علت خاصیت ضد سرطانی اهمیت زیادی دارد. اسپور این قارچ نیز ترکیبات فعال با خواص درمانی زیادی دارد.

قهوه گانودرما

خواص قارچ گانودرما

قطعا قارچ یک ماده مغذی و پر خاصیت است، از این میان اکسیر جوانی گانودرما می‌تواند برای سلامت بدن معجزه کند.

قارچ ضد ویروس

گانودرما به تقویت دستگاه ایمنی بدن و درمان عفونت‌ های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا و اختلالات ریوی مانند آسم و برونشیت کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

بر اساس تحقیقات، این قارچ باعث ایجاد تعدیل در سیستم ایمنی بدن می‌شود، التهاب را از بین می‌برد، تولید انرژی توسط میتوکندری سلول ها را افزایش می‌دهد و با رادیکال های آزاد هم مبارزه می‌کند.

تقویت حافظه و درمان آلزایمر

ویژگی‌های ضد استرس در قارچ گانودرما باعث تقویت حافظه، کاهش تنش و تقویت قدرت تمرکز می‌شود. علاوه بر این، این قارچ برای درمان بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل که سالمندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بسیار مفید است.

بهبود سیستم تنفسی و جریان خون

این قارچ با وجود داشتن آنتی اکسیدان فراوان تأثیرات مثبت روی سیستم گردش خون و سیستم تنفسی دارد. به علاوه، تحقیقات نشان داده است که این گیاه قادر است فشار خون بالا را کاهش دهد، سطح کلسترول را تنظیم کند و آسم و دیگر مشکلات ریوی را بهبود بخشد.

گانودرما و  درمان پیسی

لک و پیس دارید؟ گانودرما مصرف کنید. گانودرما حاوی حدود ۴۲۲ ترکیب فعال زیستی مختلف است که هر یک خواص منحصر به فرد و ارزشمندی دارد و می‌تواند در کنترل و درمان پیسی بسیار مؤثر باشد.
این قارچ با خاصیت آداپتوژن سازی، باعث تعادل در بدن می‌شود؛ در نتیجه حملات ناشی از سیستم ایمنی بدن که در نتیجه بیماری پیسی رخ می‌دهد تا حد بسیار زیادی کنترل می‌شود.

خواص قهوه گانودرما

مضرات قهوه گانودرما

  • مصرف این قهوه با اینکه کافئین زیادی ندارد، ممکن است برای خانم های باردار و شیرده خطرناک باشد؛ بنابراین احتیاط کنید.
  • اگر از دارو های رقیق‌کننده خون یا ضد انعقاد مانند آسپرین یا وارفارین استفاده می‌کنید (به ویژه بیماران قلبی) قبل از مصرف گانودرما حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • یادتان باشد که مصرف کافئین زیاد باعث افزایش ضربان قلب، بی‌خوابی و استرس و اضطراب در فرد می‎شود؛ حتی اگر آن نوشیدنی قهوه گانودرما باشد.

این بار هم مجله دلتا یک نوشیدنی لاکچری، عجیب و پر خاصیت دیگر را به شما معرفی کرد؛ این قهوه به خصوص با آن بوی چوب سوخته و تلخ و شیرینش به یک بار امتحان کردن می‌ارزد؛ زمان را از دست ندهید. اگر حوصله تهیه آن را در منزل ندارید، نزدیک‌ترین کافی‌شاپ را انتخاب کنید و خودتان را به خوردن یک فنجان از این نوشیدنی داغ و لاکچری مهمان کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  2. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. روزبهانی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    بسیار پر خاصیت

    پاسخ

  4. روزبهانی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  5. فرهاد کرمی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۲۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…