نمای جذاب ساختمان با نرده بالکن

۶
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نرده بالکن تاثیری به سزا در زیبایی تراس خانه دارد.
نرده بالکن

نرده بالکن

یکی از بخش های خانه که در نگاه اول افراد را به خود جذب می‌کند، بالکن است. این بخش از منزل کم تر مورد توجه قرار گرفته است. بیش تر مواقع به جای تزیین تراس از آن به عنوان انباری استفاده می‌شود. نصب نرده سبب ایجاد امنیت می‌شود. نرده ها از مصالح مختلفی از جمله آلومینیوم، سنگ، فلز، فرفوژه و چوب ساخته می‌شوند. هم زمان با تغییر سبک زندگی و نیازهای افراد، نرده بالکن نیز از لحاظ جنس و طرح تغییر کرده است. در این بخش از مجله دلتا چند مدل از نرده های فلزی بالکن را به شما معرفی می‌کنیم.

نرده بالکن

نرده استیل

از مهم ترین انواع نرده می‌توان به نرده استیل اشاره کرد. این نوع در آلیاژهای متنوعی عرضه می‌شود که از لحاظ کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند. نرده استیل در دو رنگ نقره ای و طلایی تولید می‌شود. در برابر زنگ زدگی مقاوم است و ظاهری براق دارد. هم چنین در بخش های مختلف نما، از جمله بالکن یا تراس، راه پله، پشت بام و حفاظ امنیتی به کار می‌رود.

برای اینکه ظاهر بالکن همیشه زیبا به نظر برسد نیاز است هر ۶ تا ۱۲ ماه نرده ها را تمیز کنید. لکه های باران، اثر انگشت و آلودگی های محیطی را با استفاده از دستمال های مرطوب پاک کنید و برای خشک کردن آن از چند تکه روزنامه کمک بگیرید.

نرده بالکن

نرده فرفوژه

نرده فرفورژه یا فرفوژه به نام گل نَرده معروف است. این واژه ریشه در زبان فرانسوی دارد. فر به معنای فلز و فوژه به عمل کوبیده شدن آهن گفته می‌شود. در فرآیند ساخت این مدل نرده، فلز در کوره با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد ذوب می‌شود. پس از تغییر حالت آن به فرم های دایره، گل، برگ، خطوط حلزونی و منحنی تبدیل به فرفوژه می‌شود. نرده فرفوژه برای ایجاد جان پناه، درهای ورودی باغ  و خانه، راه پله و نرده بالکن به کار برده می‌رود.

نرده بالکن

نرده فلزی بالکن

علاوه بر اینکه نصبِ نرده بالکن از سقوط ساکنان جلوگیری می‌کند و به عنوان حفاظ مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان با انتخاب نرده مناسب جلوه‎ای منحصر به فرد به نمای ساختمان بخشید. جنس نرده، فرم، ضخامت، رنگ و طرح آن نقشی پر رنگ در دکوراسیون خارجی منزل دارد. با پیشرفت دنیای تکنولوژی و تنوع در طراحی، گونه های مختلفی از نرده بالکن قابل تهیه است.

برای انتخاب نرده باید استاندارد های مشخصی را رعایت کنید. به طور کل برای بیش تر خانه ها حداقل ارتفاع نرده باید ۱۱۰ سانتی متر باشد. به گونه ای که از جان کودکان محافظت کند و منجر به سقوط آن ها نشود.

نرده بالکن

نرده های عمودی نمای بالکن را کشیده تر و سقف را بلندتر نشان میدهد. فاصله میله های عمودی را به گونه ای در نظر می‌گیرند که از خطر افتادن کودکان یا اجسامی مانند گلدان جلوگیری شود.

نرده بالکن

استفاده از نرده های افقی در حال افزایش است و نمایی مدرن به خانه می‌دهد. در ساخت نرده های ساده از نرده استیل استفاده می‌شود. خطوط افقی میله ها تراس خانه را عریض تر نشان می‌دهد. بهتر است حداقل فاصله بین میله ها ۲۰ سانتی متر باشد.

نرده بالکن

با استفاده از گلدان آویزهای رنگارنگ روی نرده بالکن، این بخش از ساختمان را تزیین کنید. گل شمعدانی، پیچک و پتوس مقاومت بالایی دارند و یکی از بهترین گزینه ها برای قرار دادن در فضای بالکن هستند.

برای الهام گرفتن از ایده های بیش تر، مطالب بعدی ما را در بخش دکوراسیون دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۶ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۳۵ ب٫ظ

      ممنون از همراهیتون با بخش دکوراسیون مجله دلتا

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  3. یوسفی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۸ ق٫ظ

    زیبا و عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

  4. روزبهاني

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۲۷ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…