کاربرد آینه دکوراتیو در خانه

۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آینه های دکوراتیو عنصری جذاب در دکوراسیون هستند که فضا را بزرگ و روشن نشان می‌دهند.
آینه دکوراتیو

آینه ها از دوست داشتنی ترین وسایل تزیینی در دکوراسیون خانه هستند. یکی از روش های بزرگ و روشن نشان دادن محیط خانه استفاده از آینه دکوراتیو است. آینه با بازتاب نور و انعکاس محیط، باعث ایجاد خطای دید می‌شود. اگر آینه  در جای مناسب نصب شود، به فضا عمق می‌بخشد و عیوب طراحی داخلی را می‌پوشاند. این بخش از مجله دلتا را مطالعه کنید و از ایده های ما الهام بگیرید.

آینه دکوراتیو در دکوراسیون خانه

از آینه دکوراتیو فقط به عنوان یک وسیله تزیینی استفاده نمی‌شود. نصب آینه راه حلی برای مشکلاتِ خانه های کوچک و کم پنجره است. با توجه به ایده های زیر، آینه دکوراتیو را به چیدمان وارد کنید و از مزایای وجود آن بهره ببرید.

توانایی آینه در تغییر جلوه دکوراسیون، سبب شده است این محصول در طرح های هندسی مختلفی تولید شود. آینه های دکوراتیو را با توجه به سبک چیدمان خانه، انتخاب کنید تا نمایی خاص و جذاب در فضا به وجود آورید.

راهرو ها دارای عرض کمی هستند، بنابراین با نصب آینه دکوراتیو در طول راهرو به عریض تر دیده شدن آن کمک کنید. انعکاس فضا و بازتاب نور، آینه را به عنصری زنده در خانه تبدیل می‌کند. می‌توانید از ترکیب چند آینه بدون فریم در کنار هم استفاده کنید و آرایش پازل مانند، در چیدمان آینه ها روی دیوار ایجاد کنید.

آینه دکوراتیو

آینه پلکسی

آینه های پلکسی از جنس پلاستیک و سبک هستند. قیمت ارزان تری دارند و از کیفیت بالایی برخوردارند. در اتاق های مربعی و کوچک، به کار بردن آینه به تنهایی ممکن است فضا را بزرگ تر نشان دهد، اما نتیجه مطلوبی به شما نخواهد داد. بنابراین برای نتیجه بهتر، از ترکیب چند آینه پلکسی در کنار نورپردازی مناسب استفاده کنید.

هنگام استفاده از آینه در فضاهای باریک، آینه ها را در زوایایی نصب کنید که سبب افراط نشود. نصب آینه ها به صورت موازی، باعث انعکاس مکرر تصاویر در آینه می‌شود. در این صورت اشکالی با اعوجاج زیاد به دست می‌آید که نه فقط اتاق را بزرگ تر نشان نمی‌دهد، بلکه باعث ناهماهنگی می‌شود. با رعایت تناسب و انتخاب فواصل مناسب، از اشباع جلوگیری کنید. در چنین موقعیتی بهتر است یک تابلوی هنری یا عکس خانوادگی مقابل آینه نصب کنید.

آینه دکوراتیو

آینه های دکوراتیو

خانه ای بدون آینه پیدا نخواهید کرد. بهترین نقطه برای نصب آینه، دیوار آکسان، بالای شومینه و نزدیک در ورودی است. دیواری مناسب است که بتواند با وجود آینه به فضا هویت ببخشد. در دکوراسیون داخلی، نگاه افراد به صورت ناخودآگاه به سمت دیوارهای آکسان کشیده می‌شود.

یکی از این دیوارها، دیوار بالای شومینه است. شومینه در بیش تر سبک های دکوراسیون به عنوان مرکز توجه در نظر گرفته می‌شود. از همین رو تزیین آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است برای نصب آینه دکوراتیو، از ترکیب چند آینه در کنار هم، بر دیوار بالای شومینه بهره بگیرید. علاوه بر رسیدن به هدف اصلی، که بزرگ نشان دادن فضا است، زیبایی دل‌نشینی به مرکز توجهِ دکوراسیون بخشیده اید. با قرار دادن شمع های مختلف و رنگارنگ، می‌توانید از بازتاب نور درون آینه لذت ببرید.

آینه دکوراتیو

آینه کاری دیوار

بدون وجود آینه، چیدمان منزل ناقص است و برای تکمیل شدن به یک یا حتی چند آینه نیاز دارد. به آینه کاری یک دیوار یا ستون در خانه فکر کنید تا با بازتاب نور لوستر و چراغ آویز نوری ملایم داشته باشید و از دیدن تصویر خود بر دیوار خانه لذت ببرید. سعی کنید مقابل دیواری را که آینه کاری شده است خالی بگذارید و آن را نپوشانید. برای ایجاد هارمونی از چند آینه دکوراتیو روی سایر دیوارها کمک بگیرید.

آینه دکوراتیو

آینه دیواری مدرن

آینه دیواری مدرن را به عنوان عنصر کلیدی برای دکوراسیون در نظر بگیرید و سایر لوازم را بر اساس آن چیدمان کنید. معمولا آینه را روی میز کنسول قرار می‌دهند یا آن را روی دیوار بالای تخت نصب می‌کنند. قاب های کنده کاری شده یا پتینه کاری را برای آینه تهیه کنید و اجازه دهید وظیفه ایجاد کنتراست را در فضا بر عهده بگیرد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

۴ دیدگاه

  1. جعفری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

  2. شایسته

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۱۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…