معرفی سامانه ثبت‌ نام مسکن ملی

۵
2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در شرایطی که فقط چند روز به آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در ۱۰ استان کشور زمان باقی است، هنوز سامانه رسمی این اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی مشخص نشده است.
ثبت نام مسکن

براساس گزارش معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اعلام عمومی آدرس سامانه ثبت‌ نام مسکن ملی به متقاضیان، به روز شنبه ۱۸ آبان ۹۸ موکول شده است.

به گزارش مجله دلتا علت این تصمیم، ارائه فرصت کافی به متقاضیانی است که هنوز مدارک ثبت‌ نام خود را تکمیل نکرده‌اند. تاهل، عدم داشتن مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌ دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از شروط اصلی برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن است و گفته می‌شود ثبت نام در این طرح در استان‌های کرمان، قم، همدان و سیستان و بلوچستان نهایی شده است.

بنا بر گفته معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ثبت‌ نام طرح ملی مسکن در ۱۰ استان کم تقاضا آغاز خواهد شد و این ۱۰ استان با هم به صورت ادواری و ۳ استان ۳ استان در چند روز آینده شروع به ثبت‌ نام می‌کنند. انتظار می‌رود که این فرآیند ۷ تا ۸ روز کاری به طول بینجامد.

در شهر های جدید اقدامات اجرایی ساخت حدود ۶۷ هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است و زمین کافی در اختیار پروژه طرح اقدام ملی قرار می‌گیرد تا جامعه هدف این طرح بتوانند بهره‌مندی لازم را در خصوص رفع نیاز مسکن داشته باشند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

شایان ذکر است تاکنون، عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و قرار است تا سال ۹۹، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته شود. تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح نیز ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد خواهد بود.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  2. شایسته

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

    متشکر

    پاسخ

  3. توکلی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    خوبه

    پاسخ

  4. پویان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۱۰ ب٫ظ

    سپاس از انتشار و اطلاع رسانی این مطلب

    پاسخ

  5. ملکی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۵۰ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…