تاثیر پارتیشن در زیبایی دکوراسیون داخلی

۵
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پارتیشن خانگی، دیواری متحرک است که بخش های مختلف خانه را تفکیک و به زیبایی فضا کمک می‌کند.
پارتیشن خانگی

از پارتیشن برای جدا کردن بخش های مختلف سالن های بزرگ و خانه هایی که به تعداد کافی اتاق ندارند استفاده می‌شود. با وجود پارتیشن، تغییرات زیادی در دکوراسیون داخلی خانه به وجود می‌آید. برای ایجاد فضایی خصوصی در گوشه ای از خانه، پارتیشن های متحرک به کمک شما می‌آیند. در این بخش از مجله دلتا انواع پارتیشن خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

پارتیشن

در خانه های کوچک، پارتیشن به عنوان جایگزین دیوار، کمک بزرگی به تقسیم بندی فضا می‌کند. از مهم ترین ویژگی های آن اِشغال فضای کم است. در صورت نیاز برای تغییر دکوراسیون می‌توانید آن ها را جا به جا کنید و نیازی به بازسازی و تخریب دیوار ندارید. در حالت کلی بر اساس کاربری پارتیشن را به دو گروه دسته بندی می‌کنند؛ پارتیشن اداری و پارتیشن خانگی.

پارتیشن خانگی

پارتیشن اداری

یکی از پر کاربرد ترین اجزای مبلمان اداری پارتیشن است. وجود شرایطی که کارمندان بتوانند به راحتی و بدون حواس پرتی به کار مشغول شوند، یکی از مهم ترین ایده هایی است که هر دفتر کاری باید داشته باشد. وجود پارتیشن علاوه بر حفاظت افراد در برابر عواملی که تمرکز را بر هم می‌زنند، دکوراسیون محل کار را نیز زیبا می‌سازد.

معمولا در سالن های بزرگ که اتاق کم تری وجود دارد و نیاز به جداسازی هر بخش ضروری است برای تفکیک موقت از پارتیشن اداری استفاده می‌شود. با تغییر کاربری محیط یا افزایش و کاهش نیرو های انسانی می‌توان ابعاد فضا را متناسب با نیاز تغییر داد. با استفاده از پارتیشن در اتاق کار و ایجاد فضایی خصوصی برای کارمندان، به افزایش راندمان کاری کارمندان کمک می‌شود.

پارتیشن خانگی

استفاده از این وسیله در بیش تر خانه ها به چشم می‌خورد. به دلیل اشغال فضای کم و ظاهری زیبا، جایگزین مناسبی برای دیوار های تغییر ناپذیر است. با انتخاب طرح و جنس مناسب می‌توانید بخش های مختلف خانه را همان طور که می‌خواهید تفکیک کنید. برای انتخاب رنگ، باید به دکوراسیون کل خانه توجه داشت، تا تناسب در رنگ و سبک رعایت شود. برای پوشاندن بخشی از فضا می‌توان پارتیشن را به کمک گرفت. برای مثال در اتاق کودکان، برای پوشاندن بخش اسباب بازی و وسایل کودک از پارتیشن هایی با طرح فانتزی و رنگارنگ استفاده می‌شود.

پارتیشن خانگی

پارتیشن چوبی

دیوار چوبی قابل حملی که همانند عنصری از طبیعت فضای خانه را زیبا می‌سازد و به راحتی می‌توان آن را با سایر لوازم چوبی درون منزل هماهنگ کرد. پارتیشن چوبی علاوه بر خانه در ادارات، کتابخانه، اتاق کنفرانس و مکان های عمومی کاربرد دارد. نکته ای که در مورد پارتیشن چوبی وجود دارد این است که نباید آن را در محیطی با رطوبت بالا یا فضای آزاد قرار داد.

Portapivot 6530 pivot door with 3030 fixed glass partitions.1554274586.4391 تاثیر پارتیشن در زیبایی دکوراسیون داخلی

پارتیشن شیشه ای

برای نصب این نوع پارتیشن، فضای کم تری نیاز هست. به خوبی نور را عبور می‌دهد و به پنجره ای بدون قاب شبیه است. ورود نور طبیعی به پشت پارتیشن، فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می‌دهد. برای ایجاد حریم خصوصی، قسمت هایی از شیشه را توسط برچسب های مخصوص یا با برش دادن شیشه، مات می‌کنند.

300673368 تاثیر پارتیشن در زیبایی دکوراسیون داخلی

پارتیشن دو جداره

پارتیشن دو جداره از ضخامت بیش تری برخوردار است. به علت ساختار این مدل، از انتقال گرما و صدا جلوگیری می‌شود. مناسب مکان های پر رفت و آمد و شلوغ است؛ کتابخانه، بانک و مجتمع های مسکونی پر تردد. برای پوشاندن خطا های طراحی یا نواقص مکان مورد نظر از این پارتیشن استفاده می‌شود. برای مثال بخش هایی از ساختمان که دیوار زوایای تند دارد با قرار دادن پارتیشن دوجداره به مکانی کاربردی تبدیل خواهد شد.

Interstyle partition rendering01 تاثیر پارتیشن در زیبایی دکوراسیون داخلی

پارتیشن متحرک

سبک، قابل حمل، مقرون به صرفه و نصب سریع از خصوصیات پارتیشن متحرک به حساب می‌آید. انتخاب مناسبی برای استفاده در خانه های اجاره ای است. برای تفکیک بخش ورودی خانه یا اتاق ها از آن استفاده می‌شود. ارتفاع این نوع نسبت به انواع ثابت کوتاه تر است و امکان عبور نور از قسمت های مختلف آن وجود دارد. بنابراین با انتخاب صحیح و نورپردازی مناسب مکانی روشن خواهید داشت.

در بخش های بعدی به کاربرد پارتیشن در بخش های مختلف خانه می‌پردازیم. بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۵ دیدگاه

  1. صلابت

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

  2. توکلی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

    قابل استفاده بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

      سلام. باعث خشنودیه

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  4. روزبهاني

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    حداکثر استفاده از فضای منزل

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…