آکواریوم ؛ اقیانوسی در خانه

۱۵
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آکواریوم محفظه ای شیشه ای، مناسب نگهداری ماهی و گیاهان آبزی است. وجود عنصرِ اصلی حیات در کنار ماهی های رنگارنگ و گیاهان زنده، حس سرزندگی را در خانه بیدار می‌کند.
آکواریوم

آکواریوم همیشه یک عنصر دکوری در دکوراسیون داخلی بوده است. زیرا می‌تواند به فضایی خنثی، رنگ و لعاب اضافه کند و تماشای آن بسیار لذت بخش است. هم چنین در کنار زیبایی، به سلامت روحی شما نیز کمک می‌کند. بر اساس مطالعات، وجود این وسیله در محیط سبب کاهش استرس، درد و اضطراب می‌شود. می‌تواند در بهتر خوابیدن و رشد خلاقیت به شما کمک کند. در این بخش از مجله دلتا با ما همراه باشید تا با آکواریوم آشنا شویم.

آکواریوم

آکواریوم

آکواریوم اثری هنری است که تماشای آن بیش از چند دقیقه طول می‌کشد و در ابعاد بزرگ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در خانه های مدرن، طراحان داخلی بخشی از فضای داخلی منزل را به آکواریوم اختصاص می‌دهند. اگر می‌خواهید آن را در محیط رستوران، دفتر کار یا خانه های بزرگ به کار ببرید، باید انواع بزرگ تر آن را تهیه کنید. برای خانه های نقلی و کم جا، آکواریوم کوچک که به اسم خانگی شناخته می‌شود، مناسب هستند.

ابعاد و سایز آکواریوم بر اساس اتاقی که آن را قرار می‌دهید، تعیین می‌شود. در هر حال، این وسیله چیزی بیش از سرگرمی و در واقع برای تزریق حیات، به خانه آورده شده است.

آکواریوم

ماهی آکواریوم

وقتی از آکواریوم خانگی با ابعاد کوچک صحبت، می‎کنیم  یکی از مهم ترین فوایدی که در ذهن تداعی می‌شود، امکان استفاده از این وسیله در تمام خانه ها است. حتی در آپارتمان های کوچک نیز می‌توان یک اقیانوس کوچک و زیبا داشت. ماهی ساکت ترین حیوان خانگی محسوب می‌شود. ماهی ها نمی‌توانند مشکلات شما را حل کنند، اما می‌توانند انرژی مثبتی به شما انتقال دهند. البته توجه داشته باشید که داشتن آن، نیاز به زمان برای تمیز کردن محفظه و مراقبت از ماهی ها دارد.

دنیای درون آب تنوع زیادی دارد. ماهی های مختلف با شرایط زیستی متفاوت می‌توانند در این محیط به حیات خود ادامه دهند. به طور کلی ماهی های مناسب به دو گروه دسته بندی می‌شوند: ماهی گیاه خوار و گوشت خوار. ماهی های گیاه خوار معروف از جمله ماهی گوپی، گورامی و کوی فیش از گیاهان تغذیه، و در جیره غذایی خود مقدار بسیار کمی گوشت مصرف می‌کنند. ماهی های گوشت خوار همان طور که از نام آن ها مشخص است در هرم غذایی خود به مقدار بیش تری از گوشت نیاز دارند. از محبوب ترین ماهی های گوشت خوار می‌توان به پرِت، اُسکار و نایف اشاره کرد.

گیاه زینتی

آکواریوم پلنت

آکواریوم پلنت یا آکواریوم گیاهی، مناسب ماهی ها و گیاهانِ آب شیرین است. درون آن علاوه بر ماهی با گیاهان آبزی مختلف پر می‌شود. ترکیب رنگ سبز گیاهان و ماهی های جذاب، نمایی لذت بخش در خانه به وجود می‌آورد. راه اندازی آکواریوم گیاهی سخت است. اما اگر برای اولین بار از آکواریوم در داخل خانه استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم آکواریوم پلنت تهیه کنید. نگهداری آسان، هزینه پایین تهیه بی مهرگان و تنوع گیاهان از مزایای این نوع است. با تغییر مکانِ سنگ یا گیاه می‌توانید نمایی جدید در دنیای زیر آب به وجود آورید و نیاز به پرداخت هزینه های سنگین ندارید.

ماهی آکواریومی

گیاهان آکواریوم

برای انتخاب گیاهان، انتخاب های متعددی مقابل شما است. گل هایی با ریشه های کوتاه که به راحتی و بدون نیاز به حفر گودال می‌توانید آن ها را میان سنگ بکارید. گیاهانی از جمله نیلوفر آبی، خزه، شت قرمزی، سرخس آبی و علف بلوری در آب شیرین به خوبی رشد می‌کنند و ظاهری زیبا به وجود می‌آورند.

آکواریوم خانگی

آکواریوم در دکوراسیون داخلی

استفاده از این اقیانوس کوچک در دکوراسیون داخلی خانه، به ایده ای شیک و جذاب تبدیل شده است. عده ای از این عنصر به شکل وسیله ای مستقل استفاده می‌کنند و عده ای آن را در کنار سایر وسایل و روی میز قرار می‌دهند. با استفاده از نورپردازی های داخلی، حس و حال متفاوتی در آن به وجود آورید. با قرار دادن لوازم تزیینی، فضای داخل آن را زیباتر سازید. می‌توانید آکواریوم را در گوشه پذیرایی، اتاق خواب، راهرو و اتاق مطالعه قرار دهید.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد. در بخش های آینده به چگونگیِ استفاده از آکواریوم در درکوراسیون داخلی خانه خواهیم پرداخت.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ق٫ظ

    جالب و مفید بود اما کامل نبود و میشد به بخشهای مهم تری هم اشاره نمود به طور مثال به تکثیر و تولید مثل برخی گونه ها که بسیار هم آسان است اشاره ای نشده که قطعا برای کسانی که میخواهند آکواریوم تهیه کنند مهم است ، من خودم بیشتر از ۳۰ سال آکواریوم های خانگی با انواع ماهیان گوشتخوار و گیاهخوار ( زنده زا و تخم گذار ) داشتم و هزاران ماهی تکثیر کرده ام ، در هر حال ممنون از اینکه به این مقوله جذاب پرداخته اید اما اگر مطالب کامل و بی نقص باشد بسیار بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

      با سلام. به این دلیل که نمی‌خواستیم مطلب طولانی بشه و از حوصله خواننده خارج بشه به طور خلاصه اشاره ای کردیم تا در آینده بیش تر به سایر جنبه ها بپردازیم. ممنون از توجه شما . باعث خرسندی ماست که خوانندگان متخصصی مانند شما داریم. موفق باشید

      پاسخ

    • ناشناس

      ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  4. افشین

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ملکی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    خیلی زیبا و دوست داشتنی است

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

      مرسی از توجهتون

      پاسخ

  6. نامجو

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    ارامش بخش است

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

      بله 🙂

      پاسخ

  7. یوسفی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۰ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

  8. ثامن

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…