آب سیب ؛ جاروبرقی طبیعی بدن

۳
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
از هر چه می‌گذرید از آب سیب به هیچ وجه نگذرید؛ به این دلایل... با مجله دلتا همراه باشید.
آب-سیب

سیب میوه بهشتی پرخاصیتی است که انواع مختلفی دارد؛ حتما شما هم این جمله معروف را شنیده‌اید که ” اگر روزانه یک سیب بخورید، از رفتن به دکتر  بی‌نیاز می‌شوید.” درباره عصاره جادویی آب سیب چه می‌دانید؟ یک عصاره سبز پرخاصیت که با خواص ضد سرطانی اش همه را متعجب کرده است.

حتما می‌پرسید چرا نام جاروبرقی را برای این میوه و آب آن انتخاب کرده‌ایم؟ جواب سؤال شما همین جا است؛ در صفحه سلامتی مجله دلتا؛ فقط کافی است که با ما همراه شوید.

سیب

ویتامین های سیب

این میوه بهشتی سرشار از ویتامین‌ ها، مواد معدنی، عناصر مغذی و ترکیبات آلی باارزش است. ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6و ریبوفلاوین از ویتامین‌ های موجود در سیب هستند. پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و مواد معدنی مفیدی در این ماده وجود دارند که سلامت قلب و سایر اعضای بدن شما را تضمین می‌کنند.

انواع سیب ؛ فقط سرخ آن را نخورید!

قطعا در همه جای جهان و به خصوص ایران این میوه انواع مختلفی دارد؛ از سیب سبز فرانسوی گرفته تا سیب سرخ، سیب زرد یا سیب گلاب و …. شما کدام یک را بیشتر دوست دارید؟ اصلا از خواص این میوه و عصاره خوشمزه آن چه می‌دانید؟

سیب سرخ

خواص سیب

این میوه بهشتی و عصاره جادویی آن دوستدار قلب است. یک ماده مغذی ضد سرطان که عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد؛ البته این داستان خوشبو و خوشمزه همچنان ادامه دارد…

خواص آب سیب

همیشه همه ما درپی راحتی هستیم؛ مثلا به جای خوردن میوه ها ترجیح می‌دهیم از آبمیوه طبیعی آن ها استفاده کنیم که البته عادت بدی هم نیست. فقط اگر آب سیب دوست دارید، بهتر است بدانید که این آبمیوه زود تغییر رنگ می‌دهد؛ پس باید خیلی سریع آن را بخورید.

آب سیب ضامن سلامت قلب

میزان بالای پتاسیم در این آبمیوه طبیعی، خبر خوبی برای سلامت قلب شما است؛ پتاسیم می‌تواند به کاهش تنش در شریان ها و رگ های خونی شما کمک کند.

همچنین در کاهش فشار خون و آسیب به سیستم قلبی – عروقی هم مؤثر است. آب سیب با ترکیب های جادویی‌اش باعث جلوگیری از تشکیل کلسترول در شریان ها می‌شود که اغلب علت اصلی حملات قلبی است.

خواص-آب-سیب

آب سیب عصاره لاغری

چه رژیم غذایی بهتر از آبمیوه؟ آن هم یک لیوان آب سیب طبیعی، تازه و خنک!

سیب مقدار کالری کمی دارد؛ همانطور که گفتیم شما می‌توانید از این عصاره جادویی در ترکیب با سایر میوه ها و سبزی ها مثل کیوی و لیمو یا حتی کرفس برای چربی‌سوزی و کاهش وزن استفاده کنید.

پاکسازی طبیعی کبد

همانطور که گفته شد، اسید مالیک موجود در این آبمیوه می‎تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد. آب سیب هنگامی که با مقدار زیادی آب ترکیب می‌شود، می‌تواند ادرار را تحریک کند و باعث آزاد شدن نمک و چربی های بیش از حد بدن شود.

محتوای قلیایی بالا در این آبمیوه در جلوگیری از سموم و حفظ تعادل pH بدن بسیار کمک‌کننده است؛ در نتیجه به عنوان یک پاک‌کننده قوی کبد یا همان جاروبرقی طبیعی بدن عمل می‌کند.

میوه ضد سرطان

سیب و عصاره جادویی آن ماده ضد سرطان است؛ این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است. مطالعات دانشمندان در مجله Planta Medica نشان می‌دهد که خوردن سیب به صورت روزانه می‌تواند پزشک را از شما دور نگه دارد. مطالعات نشان می‌دهد که یک پیوند بالقوه بین مصرف منظم این میوه یا آبمیوه آن و کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان وجود دارد.

زیبایی پوست و مو

آب سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که برای پوست بسیار مفید است. خواص این آبمیوه در کاهش التهاب، زخم، آکنه و چین و چروک پوست ثابت شده است. همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و کلاژن‌سازی مصرف این آبمیوه توصیه می‌شود؛ قطعا در روزهای آلوده مصرف این ماده مثل شیر می‌تواند سموم بدن را دفع کند و پوست شما شاداب تر نگه دارد.

سیب حاوی ترکیبی به نام procyanidin B-2 است که مسئول رشد مو و درخشش بیشتر آن ها است؛ آنتی اکسیدان های موجود در این آبمیوه می‌تواند از ریزش موی شما جلوگیری کند.

درمان یبوست

اسید مالیک سیب می‌تواند سیستم گوارش و عملکرد کبد را بهبود بخشد؛ این یعنی پاکسازی طبیعی سموم از بدن؛ پس بهتر است از این به بعد سیب را جاروبرقی طبیعی بدن بدانیم.

ترکیب فیبر و سایر مواد معدنی تحریک‌کننده در آب سیب می‌تواند به سرعت از علائم یبوست، گرفتگی، التهاب و اسهال جلوگیری کند. همچنین این میوه حاوی سوربیتول است که با استخراج آب از روده بزرگ به صاف کردن دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث می‌شود عمل دفع به راحتی انجام شود.

درمان بواسیر

هموروئید یا بواسیر به بیماری گفته می‌شود که به علت فشار بیش از حد در ناحیه لگن و رکتوم باعث ایجاد رگ های متورم در کانال مقعد می‌شود، این بیماری بسیار دردناک است؛ فیبر موجود در آب سیب با خاصیت روان‌کنندگی‌اش می‌تواند به درمان این مسئله کمک کند.

آب سیب

بهبود سلامت چشم

ویتامین A موجود در این آبمیوه به تقویت بینایی شما کمک کرده و بسیاری از بیماری های مرتبط با چشم مثل آب مروارید را درمان می‌کند.

تقویت استخوان ها

چقدر شیر می‌خورید؟ یک بار آب سیب را امتحان کنید؛ باور کنید این آبمیوه هم می‌تواند شما را از شر پوکی استخوان نجات دهد. سیب مقدار زیادی پتاسیم و مواد معدنی شناخته‌ شده به نام فلوریدین دارد. این دو ماده معدنی به افزایش تراکم استخوان کمک می‌کنند که برای افراد سالمند ضروری است. اگر درد مفاصل یا نقرس دارید، مصرف روزانه این میوه و آبمیوه آن را فراموش نکنید.

کاهش درد قاعدگی خانم ها

مواد شیمیایی به نام فیتواستروژن، در این آبمیوه طبیعی خیال شما را از درد های ناشی از قاعدگی و به هم ریختگی هورمون ها راحت می‌کند.

درمان آسم

برخی از مواد ضد التهابی و ضد آلرژیک موجود در این آبمیوه می‌توانند سیستم تنفسی را تسکین دهند و باعث کاهش ناراحتی در گلو و ریه ها شوند؛ همچنین این آبمیوه به کاهش حملات آسم و جلوگیری از عفونت های تنفسی هم بسیار کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آب سیب مقدار قابل توجهی ویتامین C دارد که جزء کلیدی سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شوند. ویتامین C نه فقط سیستم ایمنی را تحریک می‌کند بلکه یک ترکیب آنتی اکسیدانی مفید است که می‌تواند استرس را کاهش دهد و التهاب بدن را کم کند.

درمان آلزایمر

بر اساس یک مطالعه جامع در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، آب سیب خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. تحقیقات دیگر در سال ۲۰۱۰ نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در این آبمیوه به کاهش علائم بیماری های عصبی کمک می‌کنند.

درمان سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک‌پذیر شامل یبوست، اسهال و درد شکمی است؛ چه گزینه‌ای بهتر از میوه درمانی و به خصوص خوردن سیب و عصاره آن!

برای کنترل این علائم، پزشکان توصیه می‌کنند که از خوردن غذا های لبنی و چرب پرهیز کنید، از آنجایی که رژیم غذایی پر فیبر می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند، خوردن میوه سیب و آب آن بسیار کمک‌کننده است.

سیب و دارچین

طرز تهیه معجون خانگی آب سیب

آب سیب از طریق فشردن میوه سیب تهیه می‌شود. برای این کار، شما دو عدد سیب متوسط ​​لازم دارید تا یک فنجان آب سیب داشته باشد؛ برای تهیه این آبمیوه می‌توانید از مخلوط‌کن استفاده کنید و پس از آبگیری به صورت ساده، میکس و اسموتی با دیگر میوه ها، سبزیجات یا ادویه ها مثل دارچین این آبمیوه طبیعی را میل کنید؛ مثلا ترکیب سیب سبز، لیمو، جعفری، کرفس و کیوی یک معجون طبیعی خانگی و خوشمزه را به شما می‌دهد؛ امتحان کنید.

مضرات سیب

مضرات سیب

با خواص و فواید شگفت‌انگیز این میوه و عصاره آن آشنا شدید، اما بهتر است بدانید که این آبمیوه برای همه افراد مفید نیست؛ مثلا چه کسانی؟ فقط کافی است که کمی پایین‌تر بروید و خودتان بخوانید:

  • مصرف بیش از حد آب سیب می‌تواند مشکلات مختلف معده یا اسهال ایجاد کند.
  • اگر مشکلات کلیوی دارید، این آبمیوه را نخورید. وجود اگزالات سیب مشکل سنگ کلیه را تشدید می‌کند.
  • اگر دیابت دارید، بهتر است که این آبمیوه را بیش از حد مصرف نکنید.

حال‌تان با خوردن این آبمیوه طبیعی و خانگی چطور است؟ امیدوار هستیم که مثل جمع گرم و صمیمی خانواده مجله دلتا همیشه سبز و سلامت باشید.

۳ دیدگاه

  1. آدینه

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۴ ب٫ظ

    مغید بود

    پاسخ

  2. شایسته

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۱۹ ب٫ظ

    خیلی پرخاصیت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…