کوسن مبل ؛ جلوه گر مبلمان

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوسن یکی از وسایل تزیینی است که نقش مهمی در دکوراسیون داخلی بازی می‌کند. کوسن های رنگارنگ را در خانه استفاده و نمایی جذاب در اتاق ایجاد کنید.
کوسن مبل

استفاده از وسایل تزیینی در دکوراسیون داخلی، هویت جدیدی به فضا می‌بخشد. یکی از این لوازم، کوسن مبل است. با به کار بردن کوسن در اتاق پذیرایی می‌توان سرزندگی را به اتاق اضافه کرد. ممکن است ابعاد کوچکی داشته باشند اما نقش بزرگی دارند. کوسن جزییات ظریف و دوست داشتنی را که در خانه کم دارید به شما می‌دهد. یک کوسن رنگی در اتاقی سفید، به تنهایی حال شما را خوب و فضا را از یکنواختی خارج می‌کند. برای الهام گرفتن از ایده های ما، این بخش از مجله دلتا را مطالعه  تا بتوانید به زیبایی، کوسن را در دکوراسیون منزل خود چیدمان کنید.

کوسن مبل

کوسن ها راحتی را به شما هدیه می‌دهند. اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید تعداد کمی کوسن خریداری کنید، آن ها را از میان رنگ های جسورانه و طرح های دارای کنتراست برگزینید. درون این کوسن را با الیاف مختلفی مانند پنبه، پر، پشم شیشه یا اسفنج پر می‌کنند. از آن های برای پر کردن گودی کمر و ایجاد تکیه گاهی نرم بهره ببرید. علاوه بر این با استفاده از عناصر طراحی داخلی، از جمله رنگ و طرح، به شما قدرت مانور می‌دهد تا هویت منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی ببخشید. برای مثال ترکیبی از رنگ های پر رنگ مانند مشکی و ارغوانی در نظر بگیرید که طرحی برجسته دارد. آن را روی مبلی با رنگ خنثی قرار دهید و فضا را تازه کنید.

کوسن مبل راحتی

کوسن مبل راحتی

پارچه کوسن از تنوع زیادی برخوردار است. با توجه به جنس پارچه می‌توان نمایی جذاب و دل‌نشین در خانه به وجود آورد. در بیش تر موارد کوسن فرم مربعی دارد. با توجه به سرویس مبلمان، می‌توانید گونه های مختلفی از کوسن را تهیه کنید. کوسنِ مناسب مبلمان راحتی، دارای جنسی لطیف، با طرح و نقش های رنگارنگ است. می‌توانید از کوسن هایی با ابعاد مختلف در کنار یکدیگر استفاده کنید و به یک سایز و طرح بسنده نکنید.

در مورد مبلمان چرم قضیه فرق می‌کند. اگر روکش مبل راحتی شما چرم است، کوسن هایی بزرگ و مربعی انتخاب و برای ایجاد تناسب و دوری از شلوغی، کوسن چرمی تهیه کنید. معمولا کوسن های مبل چرم هم جنس با پارچه روکش مبل است.

کوسن مبل سلطنتی

مبل سلطنتی دارای طرحی پیچیده و کنده کاری های زیاد در قسمت دسته و پایه است. بنابراین پیشنهاد می‌شود کوسنِ مبل سلطنتی رنگی خنثی و پارچه به کار برده شده در آن ساده باشد تا برجستگی ظاهری مبل سلطنتی حفظ شود و نگاه به سمت کوسن های رنگارنگ منحرف نشود.

عکس کوسن مبل

کوسن مبل استیل

مبل استیل در چیدمان به سبک سنتی و کلاسیک قرار می‌گیرد. کوسن مناسب مبل استیل از جنس پارچه های مقاوم و هم رنگ با روکش مبل است. معمولا فرمی گرد دارد و دارای ابعاد کوچکی است. پارچه های جیر و براق مناسب این نوع هستند.

کوسن سنتی

پارچه کوسن مبل

بهتر است پارچه مناسبِ کوسن پرز نداشته باشد. به دلیل استفاده زیاد و احتمال آلودگی، لازم است دارای قابلیت شست و شو و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و پارچه ای با بافت متراکم باشد تا الیاف درون کوسن ثابت بماند و با گذشت زمان در اثر استفاده مکرر از میان بافت های کوسن خارج نشود.

دکوراسیون داخلی

کوسن فانتزی

بیش تر کوسن ها فرمی مربعی دارند و دارای ابعاد کوچکی هستند. اما با پیشرفت طراحی، طرح های مختلفی از کوسن به بازار عرضه شده است. از جمله شکل حیوانات، وسایل نقلیه، گل، درخت و … . در ساخت کوسن های فانتزی از فنر، پشم شیشه و پلی فیبر استفاده می‌شود. بدون نگرانی، با تکیه بر سلیقه و خلاقیت خود از انواع کوسن های فانتزی در داخل خانه استفاده کنید.

امیدواریم مطالب گفته شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در بخش های بعدی نمونه های مختلفی از کاربرد کوسن در دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  2. شایسته

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

      مرسی از همراهی شما

      پاسخ

  3. یوسفی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۲۹ ب٫ظ

    واقعا عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

      خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفت

      پاسخ

  4. ثامن

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…