به یونان سفر کنیم ؛ خیلی هم خوب

۸
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خانه های جزیره شیوش یونان تمام قوانین را از آنچه شما تا به حال از طرح های هندسی می‌دانستید به هم خواهد ریخت...
شاخص 8 به یونان سفر کنیم ؛ خیلی هم خوب

سواحل بیشتر نقاط دنیا در پاییز دیدنی است. جزیره هایی که بیشتر مدت سال، آفتابی بی‌نظیر به گردشگران پیشکش می‌کنند، در پاییز بسیار معتدل همراه با نسیم خنک هستند. شهرهای معرکه ای دارند که یک گنج واقعی در اروپا به شمار می‎روند. یونان با جزایر دیدنی و شهرهای رویایی اش این روزها مقصد بسیاری گردشگران و جهانگردان از چهار گوشه دنیاست. آثار تاریخی غنی یونان در کنار این شهرهای کوچک در جزایر، درخشش غروب خورشید روی گنبدها مقصدی به یاد ماندنی برای شما ترتیب داده‎اند. ممکن است مسافر یونان باشید پس در صفحه گردشگری مان به شما می‌گوییم به کجای یونان شگفت انگیز سفر کنید تا بی برو برگرد شگفت زده شوید. با مجله دلتا بمانید.

کشور یونان Cyclades

جزیره میلوس یونان

سواحل بسیار زیبا و تاریخ غنی جزیره «میلوس» (Milos) بی‌ شک شما را حیرت زده خواهد کرد. اگر عاشق جزایر آرام و خلوت هستید، حتماً به این جزیره یونان سفر کنید. چشم‌ اندازهای منحصر به فردی دارد که به دلیل فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده‎اند. همچنین مناظری که از تلألو غروب خورشید به وجود می‌آیند، آن غذاهای خوشمزه و مردم خونگرم روستاها خاطره ای فراموش نشدنی برایتان خواهند ساخت.

جزیره میلوس Milos

جزیره کرت یونان

می‌خواهم پادشاه جزایر یونان را به شما معرفی کنم. جزیره «کرت» (Crete). اینجا بزرگترین جزیره‌ این کشور است و پنجمین جزیره‌ بزرگ در میان همه جزایر دریای مدیترانه. عنوان پادشاه جزایر یونان را سال هاست به خود اختصاص داده. می‌توانید با سفر به این جزیره در سواحل شنی و طولانی آن پیاده‌ روی کنید، روی ماسه ها با نسیم خنک قدم بزنید. می‌توانید بقایای فوق‌ العاده تمدن‌ های کهن یونان را تماشا کنید، یک کوهنوردی یا صخره نوردی شگفت‌ انگیز داشته باشید و غذاهای خوشمزه‌ اش را بچشید.  شما در زیبایی‌ ها و گنجینه‌ های دیدنی جزیره کرت غرق خواهید شد.

جزیره کرت Crete

کورفو جزیره سفید یونان

خانه ها بیشتر در جزیره «کورفو» (Corfu) سفید هستند. فکرش را بکنید رنگ آبی دریا و آسمان آبی چه تابلو بی نظیری مقابل چشمانتان خواهند ساخت و شما به عنوان سوژه این تابلو خواهید درخشید. اصلاً  انگار درست وسط یک فیلم تخیلی هستید. کورفو چندین معبد، قلعه‌ و کلیسا از دوره بیزانس دارد. یک روستای رومی هم به نام کاسیوپی (Kassiopi) به این ها اضافه کنید. این ها، جزیره را به یک مکان تاریخی ایده‌آل برای دوستداران تاریخ گردی تبدیل کرده اند. به شما قول می‌دهم عکاسی در کورفو جای خالی در آلبوم خاطراتتان باقی نخواهد گذاشت.

جزیره کورفو Corfu

جزیره ایکاریا یونان

یک جزیره کوهستانی با دره های سرسبز و سواحل دینی در یونان وجود درد که زندگی شبانه آن جا تعطیلی ندارد. جزیره «ایکاریا» (Icaria). مغازه‌ ها باز هستند. ورزش‌ های آبی و موج سواری شاخصه آن است. یکی از شگفت‌ انگیز ترین جزایر یونان. اینجا هم برای تاریخ گردی مناسب است. می‌توانید به بازدید موزه باستان شناسی و صومعه بروید یا به تماشای بقایای باستانی در ناس (Nas) و یا چشمه‌ های آب گرم شفابخش.

جزیره ایکاریا Icaria

میکونوس یونان

سفرتان را با یک تجربه خوشمزه هیجان انگیزتر کنید. اگر علاقه مند خوشمزه گردی در سفر هستید، غذاهای فوق العاده در کنار دریا را در جزیره «میکونوس» (Mykonos) تجربه کنید. البته این جزیره به دلیل جشن‌ های گروهی و کارناوال ها در سواحل زیبایش هم مشهور است و به مقصد مناسبی برای جوان تر ها تبدیل شده. همچنین کافه‌ ها، رستوران ها، هتل‌ های جدید و رستوران‌ هایی با منو هایی از غذاهای دریایی نیز پذیرای شما خواهند بود.اگر به سفرهای لوکس علاقه دارید جزیره میکونوس یونان مناسب شما خواهد بود. سوار کشتی‌ های کروز شوید به این جزیره جذاب سفر کنید

جزیره میکونوس Mykonos

خانه های دیدنی شیوش یونان

سواحل مسحور کننده‌ جزیره «شیوش» (Chios) زبانزد است. علاوه بر این، جاذبه‌ هایی نظیر روستا های قرون وسطایی دارد، روستای «مستا» (Mesta) و صومعه «نی مونی» (Nea Moni) از آن دسته یادگارها هستند. هرچند این جزیره به اندازه سایر جزایر یونان مشهور نیست، اما به شما اطمینان می‌دهم ساختمان‌ های این جزیره را در هیچ کجا نخواهید یافت. اینجا تمام قوانین را از آنچه شما تا به حال از طرح های هندسی می‌دانستید به هم خواهد ریخت. چرا که جزیره شیوش با خانه های منحصر به فردش شما را مجذوب خواهد کرد.

جزیره شیوش یونان Chios

پاکسی جزیره کوچک یونان

جزیره‌ «پاکسی» (Paxi) از جزایر کوچک یونان است، اما بنادر مملو از کشتی آن، این جزیره را به یک استایل جهانی تبدیل کرده است. آب‌ های زلال و فیروزه‌ای کارائیب، سواحل معرکه آن و کشتی های رنگارنگ لنگر انداخته در بندر، مطمئناً رویای هر گردشگر را تحقق می‌بخشد. شنا و شیرجه‌ به شکل بی‌ نظیری در پاکسی یونان به یک تفریح مفرح بدل شده است. همچنین می‌توانید با سفر به این جزیره، با آداب و رسوم سنتی یونانیان نیز بیشتر آشنا شوید. به علاوه سر زدن به معماری های تاریخی روستا ها می‌تواند حسابی سرگرمتان کند.

جزیره پاکسی یونان Paxi

موج سواری در اسکیاتوس یونان

دریای اژه سواحل بسیار زیبایی در بیشتر جزایرش به وجود آورده.  بهترین سواحل این دریا در جزیره کوچک «اسکیاتوس» (Skiathos) دیده می‌‍شوند.  آب های بسیار زلالی دارد و امواج مهیج آن برای موج سواران ماوای بی نظیری ساخته است. شن‌ های طلایی زیبا در کنار کافه‌ های ساحلی آن می‌درخشند و روستا های آرام و خلوت آن یکی از جاذبه های معروف این جزیره به شمار می‌روند. فروشگاه‌ هایی دارد که متعلق به زندگی شبانه است. اگر به اسکیاتوس سفر کنید حتماً تعداد زیادی از چهره‌های مشهور را در این جزیره خواهید دید.

جزیره اسکیاتوس یونان Skiathos

گاودوس جزیره بکر یونان

حتماً در بین شما مسافران یونان گردشگرانی پیدا می‌شوند که فقط در پی جذب آرامش و غرق شدن در سکوت می‌خواهند به جزیره ای سفر کنند، خیلی هم خوب. جزیره «گاودوس» (Gavdos) جنوبی‌ترین جزیره یونان است که بسیار محیطی آرام و فقط ۴۰ نفر سکنه دارد، سواحل آن دارای تپه‌ های شنی است و صخره‌ ها و گُل‌ هایش سوژه ای بی نظیر برای عکاسی. محیطی دلنشین و بی هیاهو دارد. از زندگی شهریِ شلوغ در آن خبری نیست. این جزیره دنج زیستگاه حیوانات و پرندگانی دیدنی هم هست که حسابی شما را سر ذوق خواهند آورد.

جزیره گاودوس یونان Gavdos

هیدرا جزیره چهار پایان یونان

خلیج سارونیک (Saronic) گوهری در دل خود جای داده است به نام جزیره «هیدرا» (Hydra). یکی از بکر‌ترین مناطق یونان است با معماری سنگی و پیاده‌ رو های سنگ فرش شده. آب‌ های عمیق و بنادر خیره کننده خصوصیت آن است. جالب است بدانید شما هیچ نوع وسیله نقلیه چرخ‌ داری را در آن نمی‌توانید بیابید. برای گردش در طبیعت دست نخورده این جزیره نمی‌توانید از اتومبیل یا هرچیز دیگری استفاده کنید. شما به جای وسایل چهار چرخ باید از وسایل چهار پا مانند قاطر و الاغ استفاده کنید. وسیله حمل و نقل در هیدرا همین ها هستند. پس اگر قصد سفر به این جزیره را دارید حتماً سوار شدن بر قاطر یا الاغ را یاد بگیرید.

جزیره هیدرا یونان Hydra

۸ دیدگاه

  1. حمید

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    جای جزیره زیبای سانتورینی خالی بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

      متاسفم 🙁
      قول میدم که در یک مطلب جدا به آن بپردازیم. 🙂

      پاسخ

  2. پویان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

    یونان کشور تاریخی ، زیبا و جذابیه / ممنون از انتشار این مطلب و معرفی این اماکن.

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

      سپاسگزارم دوست گرامی 🙂
      ممنون از شما که مجله دلتا رو می خونید 🙂

      پاسخ

  3. روزبهاني

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۲۴ ب٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  4. نامجو

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    بسیار جزیره زیبایی می باشد

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…