بوفه چوبی و نقش آن در زیبایی دکوراسیون داخلی

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بوفه محفظه ای شیشه ای برای به نمایش گذاشتن ظروف و لوازم دکوری است.
بوفه چوبی

در دکوراسیون بیش تر خانه های ایرانی بوفه نقش پر رنگی دارد. با انتخاب بوفه زیبا و مناسب دکوراسیون داخلی خانه را جذاب کنید. ما در این بخش از مجله دلتا به شما کمک می‌کنیم با بوفه چوبی آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بوفه چوبی

بوفه یکی از اجزای دکوری است که بدنه آن از جنس چوب، فلز و ام دی اف، و در آن از جنس شیشه تولید می‌شود. بوفه به عنوان ویترینی برای گذاشتن ظروف و نگهداری وسایل تزیینی است. در گذشته بوفه درهای چوبی داشت و بیش تر به کمد شبیه بود. با تغییر در سبک های دکوراسیون، بوفه ها نیز متحول شدند و نمای مدرن پیدا کردند. با توجه به نمای داخلی خانه و نیاز هر خانواده، مدل های مختلف بوفه تولید و خریداری می‌شوند.

اگر از بوفه چوبی برای نمایش ظروف دکوری استفاده می‌کنید بخشی را به لیوان و فنجان اختصاص و ظروف دکوراتیو را در وسط طبقات قرار دهید. قاشق و چنگال را داخل کشو نگه دارید. برای این مورد، بوفه بلند را انتخاب و اگر می‌خواهید بوفه چوبی را برای نگهداری لوازم به کار گیرید، بوفه کوتاه را تهیه کنید.

مدل بوفه شیک

بوفه دکوری

همان طور که اشاره شد درِ بوفه چوبی از جنس شیشه و در قسمت بالایی دارای دو تا سه طبقه است. در بعضی از مدل ها برای نگهداری اشیا، قسمت پایینی به شکل کمد طراحی می‌شود. علاوه بر اینکه با گذاشتن ظروف دکوری داخلی بوفه می‌توان نمای زیبایی به وجود آورد، کنده کاری های روی بوفه چوبی و ساختار کلی آن جذابیت بصری زیادی ایجاد می‌کند. در بعضی از مدل ها، نمای پشتی بوفه آینه کاری شده است که با بازتاب نور فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد.

بوفه برنز

جای مناسب بوفه چوبی

مناسب ترین مکانی که می‌توان از وجود بوفه چوبی بهره برد، اتاق پذیرایی، نزدیک به میز ناهارخوری است. کنج اتاق را انتخاب کنید و ظروف یک رنگ را در بوفه قرار دهید. بهتر است از ظروف شیشه ای کم تر استفاده کنید. تجمع آن ها در کنار یکدیگر به دلیل شفافیتِ شیشه باعث ایجاد شلوغی می‌شود و فرم ظرف ها به خوبی نمایش داده نمی‌شود. علاوه بر اینکه به ظروف غذاخوری دسترسی دارید فضای اتاق را دلنشین می‌سازید.

بوفه آشپزخانه

همچنین اگر آشپزخانه بزرگی دارید، می‌توانید با بهره گیری از خلاقیت خود آن را در آشپزخانه نیز به کار گیرید. می‌توانید از بوفه چوبی به عنوان یک مرز فرضی استفاده کنید و آن را بین پذیرایی، راهرو و آشپزخانه قرار دهید.

جای دیگری که می‌توان بوفه را قرار داد، مقابل دیوار آکسان است. دیواری خالی که بیش ترین توجه را به خود جلب می‌کند در نظر بگیرید و بوفه را مقابل آن قرار دهید. بهتر است اطراف بوفه را شلوغ نکنید و اجازه دهید بوفه چوبی و لوازم داخل آن جلوه خود را دکوراسیون به نمایش بگذارند.

بوفه کوتاه

مدل بوفه چوبی

بوفه چوبی را از لحاظ مدل به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ بوفه های مدرن و کلاسیک. در طرح های کلاسیک یا سنتی روی پایه ها و نمای بوفه کنده کاری و منبت کاری زیادی وجود دارد. در قسمت بالایی و تاج بوفه اندکی برجستگی وجود دارد. وجود بوفه کلاسیک نمایی رسمی به خانه می‌بخشد و مناسب خانه های بزرگ است. اما در مدل های مدرن و جدید، فرم های فانتزی، بدون کنده کاری پیچیده، گسترش یافته است. استفاده از اشکال هندسی یا نامتقارن در مدل های مدرن رواج دارد.

دکوراسیون مدرن

چیدمان بوفه چوبی در دکوراسیون منزل ایرانی

اگر خانه را با مبل استیل یا مبلمان کلاسیک چیدمان کرده اید و می‌خواهید با افزودن یک بوفه چوبی دکوراسیون داخلی منزل را تکمیل کنید، بوفه کلاسیک در تناسب با چیدمان خانه شما است. بشقاب های دکوراتیو، یادگاری های با ارزش، مجسمه های برنزی و ظروف شیشه ای، مناسب بوفه کلاسیک هستند.

اگر خانه شما با سبک هایی از جمله مینیمال، بوهمی، مدرن یا وینتج دکور شده، و از سرویس مبلمان راحتی استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب بوفه های مدرن است. با توجه به رنگ و طرحِ غالب اتاق، می‌توانید فرم و رنگ بوفه چوبی را انتخاب کنید. برای پر کردن بوفه مدرن، اجسام دکوراتیو، گلدان و حتی چندین کتاب را به کار ببرید.

دکوراسیون کلاسیک

بوفه چوبی و ویترین

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بوفه همان ویترین است؟ بوفه و ویترین، کاربرد یکسان اما در ظاهر کمی با هم تفاوت دارند. نسبت ابعاد بوفه به ویترین بزرگ تر است. هر دو نقش تزیینی در خانه دارند و برای قرار دادن لوازم دکوری از آن ها استفاده می‌شود. بیش تر بوفه ها درهای شیشه ای دارند ولی ویترین در انواع بدون در نیز وجود دارد. ویترین، مناسب خانه های کوچک و بوفه برای خانه های بزرگ تر مناسب است.

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. با بخش های بعدی دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…