پر فروش‌ ترین آپارتمان‌ ها در پایتخت

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ارزش کلی ملک، ارزش یک متر مربع و متراژ، هر کدام سهمی از کل معاملات شهر تهران در مهر امسال را به خود اختصاص داده‌اند.
خرید خانه با قیمت مناسب

خرید خانه با قیمت مناسب افراد بسیاری را مجاب کرده است تا به جست‌ و جوی آپارتمان مورد نظر خود در مناطق ۷، ۹ تا ۲۱ و برخی محله‌های دو منطقه‌ ۴ و ۸ باشند، ویژگی‌های قیمتی و متراژی آپارتمان‌ها هر کدام سهمی در جذب متقاضی داشته‌اند.

به گزارش مجله دلتا از نظر قیمت، خانه‌ های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان؛ از نظر ارزش یک متر مربع، خانه‌هایی در دامنه قیمتی ۶ تا ۱۵ میلیون تومان و از لحاظ متراژ، آپارتمان‌ های ۵۰ تا ۶۰ متر مربع در مهرماه امسال بیشترین تقاضا را در بازار مسکن شهر تهران داشته‌اند.

مهرماه امسال واحدهای مسکونی به ارزش یک متر مربع ۶ تا ۱۰.۵ میلیون تومان، ۳۳ درصد از کل قرارداد های خرید و فروش مسکن شهر تهران را از آن خود کرده‎اند. خانه‌ های در بازه قیمتی ۱۰.۵ تا ۱۵ میلیون تومان در هر متر مربع نیز ۲۴ درصد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. هم‌چنین ۵۸.۳ درصد از واحد های مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت شهر تهران (۱۲.۷ میلیون تومان) معامله شده‌اند. به طور کلی خانه‌ هایی در دامنه قیمتی ۶ تا ۱۵ میلیون تومان در هر متر مربع ۶۴ درصد معاملات شهر تهران در مهرماه  امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

با وجود جهش سنگین قیمت مسکن، واحدهای با قیمت کمتر از ۴.۵ میلیون تومان در یک متر مربع، فقط ۵.۲ درصد از کل معاملات سهم داشته‌اند.

توزیع منطقه‌ای خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون در تهران
محله متراژ سن و  امکانات قیمت (تومان)
جوادیه ۵۴ ۵ سال ـ امکانات کامل ۴۳۴ میلیون
یاخچی‌آباد ۵۵ نوساز ـ آسانسور، پارکینگ ۴۴۰ میلیون
آهنگ ۴۷ ۶  سال ـ امکانات کامل ۴۵۰ میلیون
نواب ۶۰ ۲ سال ـ امکانات کامل ۴۰۰ میلیون
وحیدیه ۴۸ ۱۶ سال ـ امکانات کامل ۳۹۵ میلیون
مهرآباد جنوبی ۵۰ ۱۵ سال ـ پارکینگ‌، انباری ۳۸۰ میلیون
نظام‌آباد ۴۵ ۷ سال ـ پارکینگ، انباری ۴۱۰ میلیون
شادآباد ۴۰ ۱۱ سال ـ پارکینگ ۲۸۰ میلیون
تهرانپارس ۵۰ ۱۵ سال ـ انباری ۴۱۰ میلیون
نارمک ۳۸ ۳ سال ـ بدون امکانات ۳۷۹ میلیون
طرشت ۵۲ ۱۵ سال ـ انباری ۴۲۰ میلیون

خانه‌های کوچک متراژ

در مهرماه امسال، واحدهای مسکونی ۵۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۱۴.۲ درصد بیشترین سهم از معاملات را داشته اند. واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر و ۴۰ تا ۵۰ متر مربع نیز به ترتیب با سهم‌ های ۱۳.۲ و ۱۱.۸ درصد  در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. در مجموع در این ماه واحد های مسکونی  کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۴.۵ درصد از معاملات انجام شده را از آن خود کرده‎اند.

خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان

آمار مهرماه نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی با ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان با ۱۵.۶ درصد بیشترین سهم را از معاملات انجام شده داشته‌اند. واحدهای بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ و ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان نیز به ترتیب با سهم‌ های ۱۱.۸ و ۹.۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‎اند. در مجموع در این ماه حدود ۵۳.۶ درصد از معاملات به واحد های مسکونی با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

با این حال بیشترین تراکم منطقه‌ای معاملات ملک در مهرماه ۹۸ به ترتیب در سه منطقه‌ ۵، ۴ و ۲ بوده که در دو منطقه‌ ۵ و ۲ شانس چندانی برای یافتن خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان نخواهید داشت.

۳ دیدگاه

  1. مودت

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۲۸ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. ملکی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۵۷ ب٫ظ

    سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…