زیبایی دکوراسیون خانه با آباژور ایستاده

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آباژور ایستاده نمایی جذاب به خانه می‌دهد و به عنوان منبع نورِ ملایم شناخته می‌شود.
آباژور ایستاده

یکی از ابزارهای نورپردازی در طراحی داخلی، آباژور ایستاده است. می‌توانید از این عنصر به تنهایی یا در کنار چندین منبع نور استفاده کنید. به عناصر طراحی داخلی توجه و متناسب با فرم و رنگِ سایر اجزای خانه آباژور را انتخاب کنید. آباژور به دو گروه دسته بندی می‌شود. آباژور رومیزی و ایستاده. در این بخش از مجله دلتا وجود آباژور ایستاده در دکوراسیون داخلی منزل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آباژور ایستاده

آباژور ایستاده ارتفاع بیش تری نسبت به آباژور رومیزی دارد و بدون نیاز به میز، روی زمین قرار می‌گیرد. آباژور ایستاده نور ملایمی در فضا ایجاد می‌کند و نور را به بالا و پایین بازتاب می‌دهد. آباژور ها مکمل لوستر و چراغ آویز ها هستند. این وسیله در بخش های مختلف خانه به کمک شما می‌آید. علاوه بر کارایی، آباژور ایستاده نقش مکمل دکوراسیون را نیز بر عهده دارد. انتخاب آباژور مناسب برای خانه کاری لذت بخش است که نیاز به رعایت چند نکته دارد. آن نکات را با هم مرور می‌کنیم.

آباژور ایستاده

ظاهر آباژور

برای داشتن دکوراسیونی منحصر به فرد باید اتاق نشیمن، اتاق خواب و کل خانه را به عنوان یک بخش واحد در نظر گرفت و هنگام انتخاب آباژور ایستاده فرمی را انتخاب کنید که در کل فضا غالب است، تا با انتخاب اشکال متفاوت بی نظمی و شلوغی را در فضا القا نکنید. اگر می‌خواهید آباژور را در مرکز توجه قرار دهید از رنگ های تند و پر رنگ روی آن بهره بگیرید. اما اگر نمی‌خواهید آباژور نقش یک وسیله تزیینی داشته باشد و بُعد نورپردازی آن برای شما مهم است، رنگ کلاهک آباژور را از میان رنگ های خنثی انتخاب کنید. بهتر است آباژور ایستاده را در اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن قرار دهید و برای اتاق خواب آباژور رومیزی را به کار ببرید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش تمایلِ افراد به داشتن دکوراسیون داخلی جذاب در سبک های متنوع، آباژورهای ایستاده در اشکال مدرن و متنوعی تولید می‌شوند. سبک دکوراسیون خود را مد نظر داشته باشید و آباژور را متناسب با سبک دکور خانه خریداری کنید.

آباژور ایستاده

میزان نوردهی

با توجه به مکانی که آباژور ایستاده را در آن جا قرار می‌دهید، میزان نور را انتخاب و تعادل را در فضا برقرار کنید. اگر در اتاق پذیرایی از این وسیله استفاده می‌کنید، بهتر است لامپ هایی با قدرت نوردهی بیشتر به کار گیرید. اما اگر آباژور ایستاده را در اتاق خواب قرار می‌دهید، نور ملایم تر و آباژور کوچک تر انتخاب کنید. برای تامین نور کافی و روشن تر شدن فضا می‌توانید از آباژور های رومیزی هماهنگ با فرم و طرح آباژور ایستاده کمک بگیرید.

آباژور ایستاده

اندازه مناسب آباژور ایستاده

قانون مشخصی وجود ندارد اما توجه به چند نکته به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید.

  • طول سیم باید به اندازه ای باشد که بتوان آن را به کلید برق متصل کرد.
  • کابل برق و کلید روشن و خاموش کردن آباژور ایستاده نباید در هوا معلق بمانند. طراحی آباژور باید به گونه ای باشد که آن ها را پوشش دهد.
  • ابعاد کلاهک با توجه به طول پایه طراحی می‌شود و معمولا یک چهارم طول کل آباژور است.
  • لبه پایینی کلاهک باید لامپ را بپوشاند. همچنین اگر کلید روشن و خاموش در قسمت بالایی آباژور قرار دارد، بهتر است کلید از دید پنهان شده باشد.
  • در هر خانه ای، توجه به ایمنی اولویت دارد. در یک آباژور مناسب برای داشتن ثبات کافی، قسمت پایینی پایه از قسمت بالایی پهن تر و سنگین تر است.

موارد یاد شده فقط به منظور راهنمایی شما برای انتخابی راحت تر است. می‌توانید با توجه به سلیقه خود و مکانی که آباژور را قرار می‎دهید این قوانین را بشکنید. به چشم های خود اطمینان کنید و آنچه در چیدمان به نظر زیبا می‌رسد انجام دهید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…