اوضاع رهن و اجاره آپارتمان های ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار رهن و اجاره مسکن در پاییز 98 ، حکایت از رکود معاملات اجاره در سطح پایتخت دارد. این اتفاق برآمده از دلایل مختلفی است که این روند را طبیعی جلوه می‌دهد.
بازار رهن و اجاره مسکن
بازار رهن و اجاره مسکن در تهران در دو سال گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده است. با جهش چند مرحله‌ای قیمت مسکن از اواسط سال ۹۷ به دلیل تحولات نرخ ارز، بسیاری از مردم، علاوه بر از دست دادن توان خرید مسکن مناسب، ازاجاره یک خانه خوب نیز به تدریج ناتوان شدند.
به گزارش مجله دلتا بررسی بازار پاییزی اجاره ملک در شهر تهران نشان می‌دهد؛ به رغم ارائه تعداد زیاد آگهی واحد های مسکونی زیر قیمت در بنگاه‌های املاک، به دلیل رکود معاملات در بخش اجاره طی هفته‌ های اخیر، همچنان واحد های مسکونی آگهی شده بدون متقاضی باقی مانده‌اند.
اگرچه بازار رهن و اجاره مسکن در پاییز، معمولا بدون آگهی رهن کامل در میان آپارتمان‌های عرضه شده در بازار است، اما این موضوع به معنای ناهموار بودن بازار اجاره برای مستاجران نیست؛ زیرا اگرچه گزینه‌ های رهن کامل به طور معمول تا پایان تابستان واگذار می‌شوند و احتمال عرضه چنین واحد هایی در پاییز نزدیک به صفر است اما در عوض، عمده آگهی‌ های موجود با قیمت‌های به مراتب مناسب‌تر از سطح اجاره‌بهای مورد انتظار آن منطقه در پاییز عرضه می‌شوند. از دلایل دیگر عرضه آپارتمان های زیر قیمت، نداشتن امکانات ضروری است که موجب شده بازاریابی برای آنها تا پاییز ادامه یابد.
پرتعداد بودن عرضه آپارتمان‌های میان‌سال و قدیمی‌ساز، یک ویژگی دیگر بازار اجاره پاییزی است. مشاوران املاک می‌گویند در پاییز امسال از هر ۱۰ آگهی اجاره نزد بنگاه‌ ها، دست‌کم ۶ یا ۷ مورد عمربنای بیش از ۱۰ و بعضا حدود ۲۰ ساله دارند. البته بسیاری از این املاک بازسازی شده و قابل سکونت هستند، اما واحد های قدیمی‌ساز در مورد امکاناتی از قبیل آسانسور و پارکینگ دچار مشکل هستند، زیرا زمان صدور پروانه آن‌ ها، اجباری به تامین پارکینگ و حتی آسانسور برای ساختمان‌ های با تراکم عرف چهار یا پنج طبقه در زمان شروع ساخت وجود نداشته است.

۲ دیدگاه

  1. دانشی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۴ ق٫ظ

    بله

    پاسخ

  2. روزبهاني

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ق٫ظ

    بازار آپارتمان های گران قیمت راکد است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…