تزیین میز ناهار خوری با ایده های جالب

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تزیین میز ناهار خوری به اندازه سایر بخش های منزل در نمای خانه تاثیر گذار است. با استفاده از وسایل موجود در خانه می‌توانید دکوراسیونی چشم نواز داشته باشید.
تزیین میز ناهار خوری

تزیین میز ناهار خوری

تزیین میز ناهار خوری یکی از المان های مهم و کاربردی در اتاق پذیرایی است. پس از خرید میز ناهار خوری مناسب، نوبت به تزیین آن می‌رسد. ممکن است فکر کنید برای دکور میز فقط باید از رومیزی استفاده کرد اما چنین نیست. روش های مختلفی وجود دارد که بدون پرداخت هزینه های سنگین می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود به تزیین میز ناهار خوری بپردازید. در این بخش از مجله دلتا چند مورد را به شما نشان می‌دهیم.

روی میز ناهارخوری چی بزارم

اگر دوست ندارید میز ناهار خوری خالی باشد و به فکر تزیین آن هستید باید بدانید برای تزیین میز نیازی به داشتن لوازم گران قیمت نیست. ‌می‌توانید از هر چیزی کمک بگیرید. کاج هایی که از کنار پیاده رو جمع کرده اید، کدو تنبل، میوه، گل، شمع و ظروف زیبا را به کار بگیرید و نمایی منحصر به فرد بسازید.

تزیین میز ناهار خوری با میوه

برای افزودن رنگ و تزیین میز ناهار خوری از میوه های تازه و رنگارنگ استفاده کنید. پرتقال، لیمو، انار و هر میوه ای که توی ظرف شیشه ای جذاب به نظر می‌رسد. ظرف میوه را به عنوان نقطه کانونی در وسط میز قرار دهید. رنگِ طبیعی میوه ها نگاه را به سمت خود می‌کشاند. علاوه بر اینکه میز را زیبا ساخته اید، می‌توانید برای دسر آن را صرف کنید.

تزیین میز ناهار خوری

گل و گیاه

ایده دوست داشتنیِ بعدی گذاشتن گل و گیاه تازه به عنوان دکوری، برای تزیین میز ناهار خوری است. با توجه به ابعاد میز از دو یا سه گلدان روی میز  استفاده کنید. گلدان ها نباید زیاد بزرگ باشند تا فضای زیادی را اشغال نکنند و مانع دید نشوند. حضور گل و گیاه در خانه به عنوان نمادی از حیات، سرزندگی و نشاط را در افراد افزایش می‌دهد.

گلدان دکوری مدرن

در سبک های مدرن، تزیین روی میز ناهار خوری باید ساده و هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون باشد. هر چیزی که رنگ را فضا اضافه می‌کند و فرم زیبایی دارد روی میز بگذارید. ظروف تزیینی و گلدان دکوری کروی، می‌توانند به عنوان مرکز توجه باشند. حتی بدون قرار دادن گل می‌توانید از ظروفِ خالی و تک رنگ یا طرح دار استفاده کنید تا چشم را هدایت کند و نمایی جذاب به وجود آورد. بهتر است رنگ های روشن را به کار بگیرید.

میز ناهار خوری شیک

تزیین میز ناهار خوری چوبی

کلکسیون اشیا تزیینی خود را به کار ببرید. شمع های مختلف، گل خشک و سنگ های خوش فرم را روی میز چوبی قرار دهید. به کار بردن شمع به نورپردازی میز کمک می‌کند. شمع های میله ای که طول عمر بیش تری دارند انتخاب مناسبی هستند.

اگر میز ناهار خوری به اندازه کافی ظاهری جذاب و چشم نواز دارد از قرار دادن لوازم دکوری روی آن بپرهیزید. خود میز به تنهایی فضا را جذاب کرده است. روی میز را شلوغ نکنید. برای برجسته کردن میز از صندلی های مینیمال و لوستر های جذاب استفاده کنید.

میز ناهار خوری گرد

تزیین میز ناهار خوری گرد

برای دسترسی تمام افراد به بخش های مختلف میز، ظروف دکوری را گوشه ای از میز قرار دهید. فرم دایره روی این میز حاکم است. بشقاب، میز، شمعدان، گلدان، زیر بشقابی و حتی لوستر گرد در کنار هم، تناسبی چشم نواز ایجاد کرده اند. رنگ سبزِ برگ های گل در کل دکوراسیون منعکس شده است. انتخاب رنگ گل، شمع و دستمال سفره از خانواده صورتی بسیار زیرکانه صورت گرفته و هماهنگی جذابی به وجود آورده است. وجود رنگ صورتی در کوراسیون سبب ایجاد حس آرامش می‌شود. رنگ صورتی از رنگ های مکمل سبز به حساب می‌آید.

دکوراسیون پذیرایی

میز ناهار خوری مدرن

با توجه به فصل، میوه های خشک مناسب آن فصل را در ظروف دکوری روی میز قرار دهید و از یک رومیزی هم رنگ با میوه ها استفاده کنید تا با یکدیگر تناسب داشته باشند و نمایی یکدست به وجود آورند. هر آنچه به شما حس خوبی می‌دهد ارزشمند است و از آن استفاده کنید. قرار است در کنار خانواده خود در محیط احساس شادی و آرامش داشته باشید.

میز نهارخوری به سبک پاییزی

ترکیب رنگ های گرم

نیازی به خرید لوازم گران قیمت نیست. خلاقیت خود را به کار گیرید. با استفاده از پوست میوه یا سبزی ها شمع را تزیین کنید و چند شاخه گل کنار آن قرار دهید. یک طیف از رنگ های گرم انتخاب کنید. شمع، گلدان و دستمال سفره یک رنگ، از درجه های مختلف آن رنگ انتخاب کنید و روی میز قرار دهید. رنگ گرم اشتها را افزایش و فضا را صمیمانه نشان می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود دکوری با رنگ گرم برای تزیین میز استفاده کنید.

نهارخوری مدرن

تناسب در تزیین میز ناهار خوری

همیشه بر اهمیت عناصر طراحی داخلی تاکید کرده ایم. تناسب در دکوراسیون داخلی، تشویش و اضطراب را کم می‌کند و محیطی آرامش بخش به وجود می‌آورد. اگر به فکر خرید لوازم تزیینی جدید برای روی میز ناهار خوری هستید، سایر لوازم خانه را در نظر بگیرید و جنسی را انتخاب کنید که در نقاط مختلف خانه استفاده شده و بازتاب دارد. در این اتاق شمعدان طلایی رنگ با چراغ آویز و پایه های صندلی هماهنگی دارد و مثلثی فرضی تشکیل داده است که نگاه بین آن سه نقطه در رفت و برگشت است. بنابراین فضای چنین محیطی یکنواخت نخواهد بود.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن ها الهام بگیرید. در مطالب بعدی بخش دکوراسیون به چیدمان میز ناهار خوری خواهیم پرداخت.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۳۰ ب٫ظ

    سفره آرایی هم اموزش بدید

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      سلام. چشم حتما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…