تایلند و زیبا ترین جزیره جهان

۲
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
غذارسانی به کوسه ها اغلب در اوایل صبح انجام می‌شود و شما می‌توانید به کوسه‌ های خالدار و کوسه‌ های باله سیاه کوچک غذا بدهید.
تایلند

نمی‌دانم فیلم سینمایی «ساحل» (The Beach) با بازی لئوناردو دیکاپریو را به یاد دارید یا نه؟ او را در یک ساحل ماسه ای سفید به خاطر می‌آورید؟ تصویر ماسه های سفید، دریای زلال فیروزه‌ ای و صخره‌ های سنگی شگفت‌ انگیز که سر از آب بیرون آورده‌؛ آنچه دیدید چیزی جز جزایر زیبای «فی فی» در تایلند نبود. بعد از این فیلم، فی فی به مکانی بی نظیر برای گردشگران و مسافران تبدیل شده است. نزدیک پوکت است و باید بدانید یک تور تایلند نمونه حتماً سفر یک روزه ای به فی فی در نظر گرفته و تجربه‌ ای منحصر به فرد برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای یک وقت‌ گذرانی یک روزه در این جزیره، با مجله دلتا همراه شوید.

پوکت

فی فی ساحل بی انتها

معمولاً تور تایلند شما را به فی فی خواهد برد. اما اگر خودتان بخواهید شخصاً این سواحل شنی و دیدنی را از نزدیک ببینید امکانش را دارید. وقتی با قایق به این جزیره نزدیک می‌شوید، در نگاه اول گویا وارد قلعه‌ ای می‌شوید که صخره‌ های بلندی دور تا دور آن را فرا گرفته اند. جنگلی ساحلی پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت.، و شما در افسون شگفتی های این جزیره گرفتار می شوید. باید به شما هشدار دهم، اگر به عاشق شدن در یک نگاه اعتقاد ندارید، تمام باورهایتان در این جزیره فرو خواهد ریخت. چون شما با چنان زیبایی ای روبرو می‌شوید که با همان نگاه اول در تله عشق خواهید افتاد.

قایق

 جاذبه هایی که در کنار پوکت تایلند وجود دارند سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشانند که یک مقصد گردشگری و جاذبه ای دیدنی در صنعت گردشگری تایلند است. جزایر فی فی از دو بخش فی فی کوچک (Phi Phi Leh) و فی فی بزرگ (Phi Phi Don)  تشکیل شده است. فی فی دان محل بندرگاه‌ کشتی‌ های مسافر بری و هتل‌ ها است، در حالی که فی فی له شگفت‌ انگیز ترین و رویایی‌ ترین سواحل را به گردشگران پیشکش می‌کند.

ساحل دریا

گردشگری در جزایر فی فی

یکی از جاذبه های خاطره انگیز در فی فی، میوه‌ های محلی، غذا های دریایی و سبزیجات ارزان و خوشمزه‌ ایست که در آن وجود دارد. رستوران‌ های بومی آنجا در فضای باز هستند و شما می‌توانید کنار ساحل غذا بخورید و از تماشای مناظر زیبا و بی نظیر، هنگام صرف غذا بهره مند شوید. اگر هم چشیدن غذاهای غربی مد نظرتان است می‌توانید طعم خوشمزه ترین غذاها را در این رستوران‌ ها بچشید. باید اضافه کنم در این جزایر تاکسی و اتوبوس وجود ندارد. شما باید با دوچرخه و قدم زدن به گردش در جزیره اکتفا کنید. فکرش را بکنید اگر پا برهنه روی ماسه های سفید رنگ و داغ قدم بزنید چه حس خوبی خواهید داشت.

غواصی در جزیره

یکی از بهترین مکان‌های غواصی فی فی، غواصی در «کشتی گردشگری کینگ»  است. کینگ یک کشتی مسافربری است که سال ۱۹۹۷ در صخره‌‌های دریایی گیر کرده و غرق شده است و از آن زمان به سکونتگاه محبوب حیات وحش زیر آب مانند دلقک ماهی ها، نیزه ماهی، ماهی تن و کوسه‌های خالدار تبدیل شده است.

منطقه‌ منحصر به فرد دیگری هم برای غواصی به شما معرفی می‌کنم. «هین موآنگ» (hin muang)  با رفتن به این مکان غواصی، می‌توانید وال‌کوسه، کوسه‌های خالدار، کوسه‌های باله‌سیاه و سفره ماهی ها را از نزدیک ببینید. همچنین صخره‌های بنفش بزرگ که یکی از منظره‌ های زیبای غواصی در هین موآنگ، است.

غواصی

به کوسه ها غذا بدهید

اینکه چه قدر طرفدار حیوانات و دوستدار آنها باشید خیلی فرقی نمی‌کند. چون من مطمئنم غذا دادن به کوسه‌ها امکان ندارد شما را به وجد نیاورد. یکی دیگر از فعالیت‌ های محبوب برای مسافران تایلند و گردشگران و غواصان حرفه ای در جزیره فی فی، غذارسانی به کوسه هاست، اغلب در اوایل صبح انجام می‌شود و شما می‌توانید به کوسه‌ های خالدار و کوسه‌ های باله سیاه کوچک غذا بدهید.

صخره های مرجانی

جزایری با صخره های مرجانی معمولاً دیدنی ترین جزایر هستند. در سفر به فی فی، در صخره‌ ها مرجان‌ های رنگارنگ و زیبایی را می‎بینید که همه نوع ماهی مرجان در لابه‌لای آن ها شناورند.

  • نکته: یادتان باشد از لیدر غواص ها و یا راهنمای کنار خود دور نشوید چون جریان آب در این قسمت قوی است.

جزایر مرجانی

میمون ها

در سفرتان به جزایر فی فی به یکی از جزیره ها سر خواهید زد که می توانید در آن میمون‌ ها را از نزدیک ببینید. این جزیره نه فقط زیباترین جزیره از مجموعه جزایر فی فی است بلکه به جد می‎توان گفت یکی از زیباترین جزایری است که در تمام تایلند می‌توانید بیابید. از آنجا که میمون‌ ها اغلب برای تماشا به ساحل می‌آیند، هم آنها بدون ترس به شما نزدیک خواهند شد، هم شما می توانید بی پروا از آنها ده ها عکس ثبت کنید.

جزیره

سواحل شن سفید نرم و مکان‌های غواصی شگفت‌ انگیز، رستوران های ساحلی، پلاژ، آب و هوای فرح بخش و جست و خیز میمون ها این مکان را به نقطه‌ گردشگری محبوبی در تایلند تبدیل کرده است. سفر به جزایر فی فی در نزدیکی پوکت یک روز خوب را در خاطرات شما ثبت خواهد کرد که کمتر تجربه‌ ای در زندگی می‌تواند با آن برابری کند. پاییز فصل خوبی برای سفر به این جزایر است چرا که مانند نیمه زمستان تا اواخر بهار، طبیعت زیبایی خود را به رخ گردشگران می‌کشد و گرمای هوا آزار دهنده نیست.

رستوران

۲ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    با حاله

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…