با مبل کلاسیک آشنا شوید

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبل کلاسیک از قدیمی ترین انواع مبلمان است و با داشتن طرح های مدرن و خاص، همچنان طرفداران زیادی دارد.
مبل کلاسیک

مبل یکی از مهم ترین وسایل رفاهی و تاثیر گذار در دکوراسیون منزل است. خرید مبل یک بار صورت می‌گیرد. به همیل دلیل باید در انتخاب آن دقت و با توجه به چیدمان مد نظر مبل مناسب را خریداری کرد. در این بخش از مجله دلتا مبل کلاسیک را به شما معرفی می‌کنیم تا با اطلاع کافی از بین مبلمان استیل، راحتی و مبل کلاسیک هر کدام را مناسب می‌دانید انتخاب کنید.

مبل کلاسیک از قدیمی ترین انواع مبلمان است. واژه کلاسیک ریشه لاتین دارد و به معنای درجه یک است. بنابراین واضح است که چوب به کار رفته در مبلمان کلاسیک از چوب  کار شده در انواع دیگر مبلمان مرغوب تر است و قیمت بالاتری دارد. از ویژگی های ظاهری این مبل می‌توان به منبت و کنده کاری های ظریف روی دسته اشاره کرد. پارچه این مبل از جنس های با کیفیت و براق است. نشیمن این مبل با فوم سرد پر می‌شود و تکیه گاه بلندی دارد.

مبل کلاسیک

چیدمان مناسب مبل کلاسیک

گرچه مبلِمان کلاسیک از قدیمی ترین مدل های مبلمان است اما با وجود رنگ و طرح های متنوع همچنان در دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبلمان کلاسیک در سبک دکوراسیون کلاسیک، رسمی و سلطنتی جلوه زیبایی دارد. استفاده از چوب در نما، گرمیِ لذت بخشی به دکوراسیون خانه می‌بخشد. این مبل نسبت به مبل راحتی و استیل ابعاد بزرگ تری دارد. بنابراین استفاده از آن در اتاق پذیرایی توصیه می‌شود.

این مبل در حالت استاندارد دارای هفت جز، از جمله، یک کاناپه سه نفره، یک مبل دو نفره و دو صندلی یک نفره است. معمولا مبلمان کلاسیک را همراه با میز جلومبلی، میز عسلی و کوسن های کوچک ارائه می‌دهند. مبلمان مختلف قواعد متفاوتی در چیدمان دارند. مبلِ کلاسیک از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به ساختار هر خانه، می‎توان به طور متفاوتی آن را در دکوراسیون قرار داد. به دلیل اندازه بزرگ، بهتر است آن را در مکان های بزرگ استفاده کنید. این مبل در دکوراسیون کلاسیک به صورت متقارن قرار داده می‌شود. کاناپه را در وسط قرار دهید و سایر اجزا را به طور قرینه در اطراف بگذارید.

مبل کلاسیک

انتخاب مبل کلاسیک

اگر خانه کوچکی دارید و سبک دکوراسیون شما مدرن است این مبل انتخاب مناسبی برای شما نیست. اما اگر به دکوراسیون سنتی و اشیا قدیمی علاقه مند هستید و فضای کافی در اختیار دارید مبلمان کلاسیک مناسب شماست. اگر می‌خواهید ظاهری سلطنتی و رسمی در اتاق به وجود آورید، مبلمان طلاکوب را خریداری کنید. به منظور القای فضایی رسمی و شیک در مکان های اداری و تجاری نیز می‌توان از مبلمان کلاسیک استفاده کرد.

برای خرید مبلی با کیفیت، داشتن کلاف مرغوب اهمیت ویژه ای دارد. کلاف به اسکلت چوبی مبل می‌گویند. کلاف مبلمان کلاسیک از جنس چوب است. راش، نراد، بلوط و گردو پر کاردبردترین چوب در ساخت اسکلت این مبل هستند. برای بررسی کیفیت کلاف، باید روی مبل بنشینید و مطمئن شوید صدا نمی‎دهد و پایه های آن هم اندازه است.

مبل کلاسیک

رنگ مبل

رنگی را انتخاب کنید که با سایر لوازم موجود در دکوراسیون تناسب دارد. تناسب رنگ بین سرویس مبلمان و سایر اجزای موجود در خانه باعث می‌شود فضایی لوکس و شیک داشته باشید. رنگ های سرد و خنثی مانند آبی، طوسی، سفید و طلایی در دکوراسیون کلاسیک کاربرد بیش‌تری دارند.

پارچه مبل

پارچه مبل با طرح برجسته و تک رنگ در ساخت این مبل به کار می‌روند. پارچه مناسبِ مبلمان استیل، جیر، مخمل یا ساتن است. پارچه های مات و براق هر کدام نمای متفاوتی به خانه می‌بخشند. پارچه مات نور را به خود جذب اما پارچه های براق نور را بازتاب می‌کنند و باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می‌شوند. ترکیب پارچه های زیبا در کنار چوب ظاهری خاص و زیبا به دکوراسیون می‌بخشد. این پارچه ها معمولا دارای طرح گلدار و بته جقه هستند. برای ایجاد کنتراست و دوری از یکنواختی می‌توانید از ترکیب پارچه های ساده و طرح دار کنار یکدیگر استفاده کنید. اگر بچه کوچک در خانه دارید پارچه های قابل شست و شو را انتخاب کنید.

با بخش دکوراسیون مجله دلتا همراه شوید تا در بخش های بعدی به چیدمان انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی بپردازیم.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۲۲ ق٫ظ

  2. نظری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۴۷ ب٫ظ

    سلام
    برای هر خونه ی نیازه.

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

      سلام. بله خیلی زیباست

      پاسخ

  3. نظری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۴۷ ب٫ظ

    سلام
    برای هر خونه ی نیاره.

    پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ق٫ظ

  5. روزبهانی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۱ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

      سلام. باز هم سپاس که با مجله دلتا همراهی می‌کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…