ویژگی های کمد دیواری مناسب در اتاق خواب

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
انواع کمد دیواری را بشناسید و با استفاده از خلاقیت خود اتاق خواب را زیبا کنید.
کمد دیواری

کمد دیواری یک فضای کوچک با ارتفاعی از کف تا سقف است که معمولا در اتاق خواب قرار دارد و از آن برای نگهداری لباس، کفش و لوازم شخصی استفاده می‌کنند. درون کمد دیواری قفسه هایی برای طبقه بندی یا میله ای برای آویزان کردن لباس قرار داده می‌شود. نمای در کمد دیواری در دکوراسیون اتاق نقش مهمی دارد و با توجه به ظاهر، آن را به دسته های مختلفی تقسیم می‌کنند. با این بخش از مجله دلتا همراه شوید.

وجود کمد دیواری در هر خانه ای ضروری است. بدون وجود کمد دیواری، خانه پر از دراورهای کوچک و بزرگ می‌شود که نمای نامناسبی به دکوراسیون می‌دهد. طراحی آن باید به صورتی باشد که بتوانید کیف، کفش، لباس و لوازمی را که روزانه از آن ها استفاده می‌کنید در فضای مختص به خود نگه داری کنید.

تمام قسمت های کمد دیواری را با قفسه و کشو پر تا بتوانید همه چیز را در آن نگه داری کنید. نحوه قرارگیری قلاب آویزها، کشو و طبقات باید به صورتی باشد که بتوان به تمام بخش های کمد به راحتی دسترسی داشت. نظم دهنده های مختلف را داخل کشو قرار دهید و برای نگهداری زیورآلات از آن استفاده کنید.

با هم چند مدل از کمد دیواری های پر طرفدار را در خانه های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کمد ریلی

کمد ریلی

کمد ریلی، کمدی است که درهای آن هنگام باز و بسته کردن به صورت افقی روی ریل کشیده می‌شوند. به دلیل فرم خاص باز و بسته شدن، استفاده از آن در اتاق های کوچک توصیه می‌شود. برای دسترسی به داخل کمد نیازی نیست فضای زیادی را جلوی کمد خالی بگذارید.

کمد لباس

کمد بدون در

در سبک های مدرن کمد دیواری را بدون در می‌سازند و از نمای درونی کمد که لباسهایی پر از رنگ و طرح های مختلف است به عنوان ویترینی زیبا در دکوراسیون استفاده می‌کنند. چنین کمدی همیشه باید مرتب و تمیز باشد و نمی‌توانید لوازم خصوصی را درون آن قرار دهید.

کمد سفید

کمد دیواری توکار

این مدل هنگام ساخت اتاق درون دیوار تعبیه می‌شود. به همین دلیل برجسته نیست و فضایی را اشغال نمی‌کند. در دکوراسیون مینیمال که توصیه می‌شود تمام لوازم اضافی از خانه حذف شود این کمد دیواری انتخاب مناسبی است.

در این اتاق کمد توکار و دری که برای آن به کار رفته هم رنگ دیوار است. انتخاب رنگ سفید به بزرگ دیده شدن فضا کمک می‌کند. چیزی که آن را از سایر قسمت ها جدا می‌کند و به آن جلوه خاصی می‌دهد دستگیره های ظریف و عمودی آن است. برای ایجاد کنتراست در این فضا دستگیره ها از رنگ تیره انتخاب و به صورت عمودی نصب شده اند. تناسب خطوط دسته ها و درزهای عمودِ کمد جذابیت خاصی به این اتاق ساده بخشیده است.

کمد آینه ای

کمد دیواری آینه ای

برای بزرگ نشان دادن فضا می‌توانید از کمد دیواری آینه ای استفاده کنید. سطح خارجی این کمد با آینه پوشانده می‌شود. به دلیل بازتاب نور و انعکاس فضای اتاق، عمق بیش تری به اتاق داده شده است. فضا نیز بزرگ تر به نظر می‌رسد. هم چنین با وجود درهای تمام آینه ای نیاز به داشتن آینه قدی و اشغال فضای اضافی ندارید. هنگام انتخاب یراق آلات و آینه وزن کلِ در را محاسبه می‌کنند و آینه های ضخیم را به کار می‌برند. کمدی که در عکس می‌بینید دستگیره مخفی دارد. وجودِ خطوط افقی تراش خورده روی آینه، فضا را عریض تر جلو می‌دهد.

کمد چوبی

کمد دیواری سراسری

ممکن است مانند اتاقی که در عکس می‌بینید تمام دیوار های اتاق با کمد دیواری پوشانده شود. بهتر است از ترکیب یک رنگ در کنار رنگِ کمد استفاده کنید و فضا را شلوغ نکنید. این مدل کمد مناسب اتاق های بزرگ و روشن است. طرحی ساده و رنگی روشن برای کمد انتخاب کنید تا فضا دلگیر و تیره به نظر نرسد.

کمد مدرن

خلاقیت در دکوراسیون

و در آخر یک ایده برای زیباسازی کمد دیواری های کوچک به شما می‌گوییم. برای داشتن نمایی جذاب و دوست داشتنی، درِ کمد دیواری را با کاغذ دیواری بپوشانید. اما اگر نگران شلوغ شدن فضا هستید، دیوارهای داخلی و پشت در را کاغذ دیواری کنید. قسمت داخلی در را به شیوه های خلاقانه به کار گیرید. از کم ترین فضا، حداکثر استفاده را داشته باشید. روی در، چند قلاب و چنگک نصب و لوازم مورد نیازتان را آویزان کنید.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد.بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید.

۳ دیدگاه

  1. مهنا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۲:۱۳ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۲۲ ق٫ظ

  3. صلابت

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…