معرفی انواع مبلمان اداری

۰
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتخاب مبلمان اداری مناسب، باعث بهبود راندمان کار در افراد می‌شود. با شناخت انواع مبلمان اداری انتخاب بهتری داشته باشید.
مبلمان اداری

عدم کارایی مبلمان سنتی و خانگی در محیط کار، باعث طراحی لوازمی مختص مکان های اداری شده است. مبل و صندلی خانگی ابعاد بزرگ و ارتفاع کمی دارند، ارتفاع صندلی های اداری قابل تنظیم و مقاومت آن ها زیاد است. با توجه به نقش دکوراسیون اتاق کار در روحیه افراد، تمایل به چیدمانِ اصولیِ مبلمان اداری افزایش یافته و سبب به وجود آمدن تنوع در مبلمان اداری شده است. در این بخش از مجله دلتا انواع مبلمان اداری را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید مبلمان اداری

با توجه به میزان بودجه برای خرید و طراحی دکوراسیون محیط کار، انتخاب های زیادی پیش روی شما وجود دارد. در چنین مکانی کارایی در اولویت قرار می‌گیرد و نیاز است با توجه به نوع کاربری، مبل مناسب تهیه شود. سرویس های مبلمان اداری شامل مبل، میز، صندلی، کتابخانه و پارتیشن است. در این جا به بررسی انواع میز و صندلی می‌پردازیم و سایر اقلام را در آینده به شما معرفی خواهیم کرد.

دکوراسیون اتاق کار

استفاده از مبلمان اداری

مبلمان اداری ظاهری مدرن و خاص دارند. به همین دلیل از آن ها در اماکن عمومی از جمله ادارات، مکان های تفریحی، بیمارستان، دانشگاه و بانک استفاده می‌شود. نامناسب بودن میز کار، بی توجهی به ظاهر اتاق کار و وجود شرایط نامساعد، کارمندان و مراجعان را با تشویش و استرس روبه‎رو می‌کند و راندمان کار را پایین می‌آورد. بنابراین اهمیت وجود مبلمان اداری با توجه به استاندارد های خاص مشخص می‌شود.

انتخاب مبلمان اداری

با در نظر گرفتن چند مورد می‌توانید میز و صندلی مناسب را برای محیط کار انتخاب کنید.

  1. محل قرار گیری قفسه ها و کتابخانه را در نظر بگیرید و سپس فضایی آزاد که باقی می‌ماند را به میز و صندلی اختصاص دهید. اگر فضای زیادی ندارید، باید از صندلی های ظریف و کوچک تر استفاده کنید تا فضای کافی برای تردد و گذاشتن لوازم اضافی داشته باشید.
  2. میز و صندلی را به رنگ غالب در کل دکوراسیون محیطِ کاری، رنگ مختص به برند و رنگ های هم خانواده انتخاب کنید. به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون دقت داشته باشید. با انتخاب هوشمندانه رنگی را برگزینید که کارایی را بالا می‌برد و افراد را سرزنده نگه می‌دارد.
  3. در نظر داشتن بودجه مالی، تعداد افرادی که در محل مشغول به کار هستند و افرادی که به محیط رفت و آمد می‌کنند الویت های شما هستند، که باید با توجه به آن ها و بر اساس نیاز، مبلمان اداری را خریداری کنید.
  4. به کیفیت یراق آلات توجه کنید، زیرا مبلمان اداری به صورت مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد و استهلاک آن بالا است.

انواع مبلمان اداری

میز و صندلی اداری با توجه به کاربری و ساختار بدنه به چند دسته تقسیم می‌شوند. مبلمان مدیریتی، میز کامپیوتر، میز و صندلی کارمندی، میز گروهی و ست نقشه کشی از جمله تقسیم بندی هایی هستند که برای آشنایی، به آن ها اشاره می‌کنیم.

میز مدیریتی در اداره

مبلمان مدیریتی

از مهم ترین بخش های هر محیط اداری و تجاری، اتاق مدیریت آن ساختمان است. میز مدیریت نقطه کانونی دکوراسیون و ظاهر آن با سایر میزهای موجود در محیط کار متفاوت است. با توجه به نیاز های مدیر عامل اندازه و شکل آن را انتخاب می‌کنند. میز مدیریت باید دارای کشو و کمدهای قفل دار باشد تا بتوان اسناد و مدارک مهم را در آن پنهان کرد. برای دسترسی به بخش های مختلف و داشتن فضای کار بیش تر، معمولا این میز را به شکل حرف انگلیسی اِل (L) می‌سازند.

برای اینکه در اثر نشستن به ستون فقرات آسیب وراد نشود صندلی مدیریت باید ساختار ارگونومیک و تکیه گاهی منعطف داشته باشد. در این صندلی تکیه گاه با ارتفاع بلندی طراحی می‌شود. در قسمت میانی انحنای کمی برای گودی کمر در نظر گرفته شده است. این صندلی معمولا از روکش های چرم ساخته می‌شود. ارتفاع این صندلی باید به گونه ای باشد که بتوان با تنظیم آن به راحتی پا را روی زمین قرار داد. این صندلی از جنس های مرغوبی ساخته می‌شود و معمولا قیمت آن از صندلی های خانگی بیش تر است.

میز کامپیوتر اداری

میز کامپیوتر

از وسایل ضروری و مهم در اداره و اتاق کار خانگی، میز کامپیوتر است. این میز شامل بخش کشویی برای قرار دادن کیبورد است که می‎توان در مواقع لزوم آن را به سمت بیرون کشید. ممکن است در طراحی این میز کتابخانه و قفسه نیز در نظر گرفته شود. اجزای میز کامپیوتر از هم جدا می‌شوند و می‌توان به راحتی آن را جا به جا کرد. از انواع صندلی های کارمندی می‌توانید در کنار این میز استفاده کنید.

میز کارمندی اداری

میز و صندلی کارمندی

تنوع زیادی در ظاهر میز و صندلی کارمندی وجود دارد. میز کارمندی وسیله ای تزیینی نیست و جنبه کاربردی آن اهمیت ویژه و تفاوت زیادی با صندلی خانگی دارد. میز کارمندی دارای عرض زیاد و ظاهری ساده است. صندلی کارمندی باید راحت باشد و نیاز کارمندان را رفع کند. وجود قابلیت تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه پشتی در این صندلی بسیار مهم است. روی تکیه گاه این صندلی باید شیارهایی برای عبور هوا تعبیه شده باشد تا از تعرق در طولانی مدت جلوگیری شود. به همین دلیل نشمین صندلی های اداری از فوم سرد ساخته می‌شود.

میز کار گروهی اداری

میز گروهی

میزهایی که برای کاربری چند نفره تهیه می‌شوند، به میز گروهی معروفند. این میز ها تک کاربره نیستند و کاربردی مشترک دارند. با استفاده از پارتیشن های چوبی یا شیشه ای از یکدیگر جدا می‌شوند. استفاده از این میز حس همکاری را تقویت می‌کند. میزهای گروهی فضای کم تری اشغال می‌کنند و می‌توان آن ها را وسط اتاق قرار داد، به گونه ای که افراد دور تا دور آن و رو به یکدیگر قرار بگیرند. فایل های کشویی را برای زیر پا یا گوشه ای از اتاق در نظر بگیرید. از انواع صندلی های کارمندی یا اپراتوری برای تکمیل این میز می‌توان استفاده کرد.

میز نقشه کشی اداری

میز و صندلی نقشه کشی

میز نقشه کشی مناسب طراحان و مهندسان است. میز نقشه کشی تاشو، دارای سطحی صاف، هموار و قابل چرخش است که به کاربر اجازه می‌دهد زاویه مناسب را متناسب با موقعیت خود تنظیم کند. هم چنین با امکان چرخش حول محور افقی و عمودی، دسترسی به نقاط مختلف صفحه راحت خواهد بود. با توجه به ارتفاع این میز می‌توانید به صورت ایستاده یا نشسته از آن استفاده کنید. صندلی مناسب برای میز نقشه کشی معمولا به شکل چهارپایه یا دارای تکیه گاهی به ارتفاع کم است.

با بخش دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید تا در آینده به چیدمان مبلمان اداری در محیط کار بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…