ترکیب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کودکان زمان زیادی از روز را در اتاق خود سپری می‌کنند. بنابراین چیدمان اتاق خواب آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

اتاق کودک حکم مکان خصوصی را برای او دارد و زمان زیادی را در آن سپری می‌کند. طراحی داخلی اتاق کودک اهمیت زیادی دارد، زیرا ذهن کودکان در خلال بازی و خیال بافی رشد می‌کند. با ساختن اتاقی جذاب و رنگارنگ، متناسب با نیازهای آن ها می‌توان امکان رویاپردازی و تخیل را برای آن ها فراهم کرد. در مطلب اتاق کودکِ پسر، دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه را مورد بررسی قرار دادیم و در این بخش از مجله دلتا سراغ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌رویم.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

سلیقه کودک را در نظر بگیرید و یک یا دو رنگ را برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه انتخاب کنید. وجود رنگ های مختلف حس متفاوتی در محیط ایجاد می‌کند. با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون، رنگ مناسب با روحیه کودک را پیدا و اتاق خواب را با آن تزیین کنید.

رنگ صورتی؛ محبوب همه

به کار بردنِ رنگ صورتی در دکوراسیون ، فضایی رمانتیک و گرم به وجود می‌آورد. این رنگ از ترکیب قرمز و سفید به دست می‌آید. سفیدِ محلول در صورتی باعث می‌شود خصوصیات قرمز کاهش یابد و رنگِ حاصل آرامش بخش باشد. صورتی فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد و انرژی بخش است.

از ترکیب رنگ های روشن همراه صورتی استفاده و رنگ های پر رنگ را به سایر بخش های خانه منتقل کنید. رنگ مناسب در کنار صورتی، رنگ طوسی یا طلایی است. در گذشته رنگ ها را به دو گروه پسرانه و دخترانه تقسیم بندی می‌کردند اما مطالعات نشان داده است که رنگ ها جنسیت پذیر نیستند بنابراین می‌توانید از رنگ صورتی در کنار آبی نیز استفاده کنید. ترکیب رنگ ها سبب می‌شود دو رنگ تاثیرات یکدیگر را کامل  و تناسب را در فضا ایجاد کنند. زمانی که رنگ صورتی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه انتخاب می‌کنید ممکن است اتاق بیش از اندازه گرم به نظر برسد، با افزودنِ تزیینات آبی رنگ یا رنگ آمیزی سقف به رنگ سفید می‌توانید تعادل به وجود آورید.

نارنجی و طوسی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تلفیق طوسی و نارنجی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

در سنین نوجوانی می‌توانید تم خنثی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید. طوسی رنگی خنثی است و با تمام رنگ ها هماهنگی زیبایی پیدا می‌کند. رنگ نارنجی را در کنار آن به کار ببرید و تاثیرات هیجان بخش آن را مشاهده کنید. اگر فقط رنگ نارنجی را به کار گیرید به دلیل ویژگی های ذاتیِ این رنگ، فضایی تحریک آمیز به وجود می‌آید و انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب نیست. اما وجود رنگ طوسی سبب می‌شود آرامش و خنکی در فضا پدید آید.

زرد و صورتی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

صورتی و زرد

زرد یکی از سه رنگ اصلی و انرژی بخش است. وجود رنگ زرد در دکوراسیون داخلی حسی از تابش خورشید را در فضا القا می‌کند. توصیه می‌شود این رنگ را فقط روی بخشی از دیوار آکسان به کار ببرید و تحرکات ناشی از این رنگ را با استفاده از رنگ سفید کاهش دهید. از آنجا که رنگ نقش مهمی در دنیای کودکان بازی می‌کند و ممکن است فضا یکنواخت به نظر برسد رنگ صورتی را به محیط اضافه کنید.

برای مثال در این اتاق سرویس خواب سفید میان ترکیبی از زرد و صورتی قرار گرفته، میز تحریر صورتی و انعکاس رنگ زرد روی کف‌پوش، تاجِ تخت و بخشی از کمد، فضایی فانتزی را به وجود آورده است که سبب سرزندگی کودکان می‌شود.

بنفش و سبز در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

سبز و بنفش

این دو رنگِ ثانویه هم خانواده های رنگ آبی هستند و از ترکیب رنگ های گرم با آبی به دست می‌آیند. رنگ سبز و بنفش در کنار یکدیگر ترکیبی جذاب ایجاد می‌کنند. سبز نماد سرزندگی است و بنفش خلاقیت را در کودکان افزایش می‌دهد. برای ایجاد احساس آرامش و پاکی، سفید را به عنوان رنگ غالب روی دیوار و کف استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به رنگ پاستیلی

رنگ پاستیلی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ترکیب هر رنگ با مقدار زیادی از رنگ سفید، رنگ پاستیلی را به ما می‌دهد. این رنگ ها تنش های ذهنی را کاهش و اتاق را روشن تر نشان می‌دهند. احساس پاکی و صلح را به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه منتقل می‌کنند. بافت و طرح در رنگ های پاستیلی به چشم نمی‌آید. بنابراین فضایی یکدست و حسی از لطافت به وجود می‌آورد. بنابراین برای ایجاد کنتراست می‌توانید از رنگ طلایی استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک

هویتِ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

با رشد کودک و ورود به سن نوجوانی، شخصیت کودک شکل می‌گیرد و به فعالیت های مختلفی علاقه پیدا می‌کند. رنگ های غلیظ تر را برای اتاق نوجوان ها به کار گیرید و با بهره گیری از ترکیب رنگ به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه هویت ببخشید. هر بخش از اتاق را با استفاده از رنگ های مختلف از سایر قسمت ها جدا کنید. برای مثال قسمت نشیمن را قرمز و کتابخانه یا بخش مطالعه را سفید کنید. در نهایت برای ایجاد تعادل از آبی در کل فضا استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب از بخش دکوراسیون مجله دلتا درباره دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مورد پسند شما قرار گرفته باشد. با نظرات خود ما را همراهی کنید.

۲ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۹ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

    رنگها تاثیر بسزایی در زندگی افراد دارند

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

      بله خیلی مهمن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…