چند روش ساده در تزیین تراس خانه

۶
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تراس بخشی از خانه است که حداقل از یک سمت نمایی به بیرون دارد. تزیین این بخش از خانه می‌تواند در نمای داخلی و خارجی منزل تاثیر گذار باشد.
تزیین بالکن

تراس یا بالکن فضایی از خانه است که کم تر به دکوراسیون آن اهمیت داده می‌شود. بیشتر افراد از بالکن برای نگهداری لوازم غیر ضروری استفاده می‌کنند و از نقش آن در ایجاد حس و حال خوب برای ساکنان خانه غافل شده اند. در این بخش از مجله دلتا چند ایده برای تزیین تراس خانه به شما ارائه می‌دهیم تا الهام بگیرید و با این بخش از خانه آشتی کنید.

طراحی تراس کوچک

تزیین تراس خانه با لوازم دست دوم

فقط به این دلیل که تراس خانه شما کوچک است، می‌خواهید از لذت نشستن و تماشای منظره بیرون بگذرید؟ همین حالا دست به کار شوید، صندلی های قدیمی را بازسازی و با تعویض روکش مبل های کهنه، یک نیم ست نو برای تراس فراهم کنید. برای داشتن فضایی کاربردی و دوست داشتنی، نیازی به داشتن بالکن بزرگ و لوازم گران قیمت نیست. می‌توانید تراس را چراغانی کنید. چند چهارپایه چوبی، پتوی نرم، زیرانداز طرح دار و افزودن چند رنگ، کمک زیادی به زیبایی و تزیین تراس می‌کند.

از عناصر طراحی داخلی کمک بگیرید، رنگ و طرح را فراموش نکنید. دغدغه کوچک یا بزرگ دیده شدن فضا را نداشته باشید، قرار است از این تراس فقط انرژی مثبت دریافت کنید. پس طرح های گوناگون و رنگ های گرم را به بالکن بیاورید. وسایل اضافی را داخلی انبار و کمد دیواری بگذارید. اگر هنوز هم فضا دارید یک گلدان را در کنار خود مهمان کنید. تراس را به مکانی برای لذت بردن از نور خورشید و صرف یک لیوان چای اختصاص دهید. لپ‎تاپ یا کتاب را به بالکن بیاورید و ساعتی از روز را در این مکان سپری کنید.

تراس خانه

تزیین تراس یا مینی گاردن؟

اگر روف گاردن ندارید، پرورش گل ها را به قصد تزیین بالکن آغاز کنید. گلدان ها را به تراس بیاورید و هر روز صبح با دیدن آن ها روزی شیرین برای خود و خانواده بسازید. گل ها علاوه بر زیبایی، هوا را تصفیه می‌کنند. می‌توانید برای پر پشت دیده شدن نمای گلدان، از چند شاخه گل مصنوعی لابلای گل ها استفاده کنید.

برای اینکه زیبایی بالکن، شب ها نیز حفظ شود، ریسه یا نوارهای ال ای دی را روی نرده های بالکن بچسبانید و شب ها آن را روشن کنید. شمع های بزرگ و کوچک در رنگ های مختلف تهیه و آن ها را با فاصله از لبه نرده قرار دهید. در طول روز از رنگ های جذاب شمع ها لذت ببرید، و شب ها با روشن کردن آن ها فضایی رمانتیک بسازید. صندلی و میز تاشو را فراموش نکنید.

طراحی تراس

اگر تراس به اتاق خواب راه دارد، تختخواب را به گونه ای قرار دهید که تراس نقش منظره ای دلنشین را مقابل شما داشته باشد. با نیکمت و صندلی فضای تراس را اشغال نکنید. فقط چندین گلدان بزرگ را زیر نور خورشید بگذارید. بذر سبزی های مختلف را تهیه کنید و در گلدان ها بکارید. باغچه کوچک خود را با استفاده از گلدان های بزرگ روی بالکن بسازید. اجازه دهید نور طبیعی به اتاق وارد شود. بازتاب رنگ سبزِ گیاهان نشاط و سرزندگی را به اتاق خواب شما منتقل می‌کند.

تزیین تراس

تزیین تراس خانه و حفظ حریم شخصی

حریم شخصی اهمیت زیادی در زندگی افراد دارد و حفظ این حریم در خانه های آپارتمانی با چالش های زیادی روبه‎رو است. چنانچه نمای بالکن شما رو به تراس یا پنجره خانه همسایه باز می‌شود و موقعیت مناسبی برای نشستن ندارید، از پارتیشن های حصیری استفاده کنید و فضایی خصوصی برای خودتان بسازید.

اما اگر با وجود پارتیشن هم احساس راحتی نمی‌کنید، از پارچه های ساده کمک بگیرید. ملحفه سفیدی از سقف تا نرده ها آویزان کنید. هم جلوی نور مستقیم خورشید را می‌گیرد و هم فضای نشیمن را پوشش می‌دهد. کف بالکن را با زیراندازهای رنگی و طرح دار بپوشانید تا سطحی نرم و تمیز داشته باشید. چند بالشت و پتو روی زمین قرار دهید. زیر نور غیر مستقیم بنشینید و از روز خود لذت ببرید.

تزیین بالکن

تزیین تراس خانه های کوچک

در نهایت شاید تراس شما آن قدر کوچک است که فقط می‌توانید روی آن بایستید. خوشحال باشید. هنوز جای کافی دارید. چند گلدان از نرده ها آویزان کنید. بذر یا شاخه های گل را داخل خاک بکارید و روزانه آن را آبیاری کنید. گیاهان گل دار و پر پشت، مانند گل شمعدانی، را پرورش دهید. زمانی که شکوفه ها جوانه بزنند نتیجه تلاش خود را خواهید دید. نه فقط شما، حتی رهگذران نیز حال خوبی پیدا خواهند کرد.

امیدواریم با استفاده از این ایده ها و سلیقه خود به فکر تزیین تراس افتاده باشید و با جان بخشیدن به این بخش از خانه، حس و حالی خوب به شما منتقل شود.

۶ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۴۱ ب٫ظ

    خوبه اگر مشرف نداشته باشه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

      بله همینطوره 🙂

      پاسخ

  2. مودت

    ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ق٫ظ

    چه زیبا

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. روزبهاني

    ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۹ ق٫ظ

    خیلی جالبه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      درود به شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…