رنگ قرمز در دکوراسیون آتش به پا می کند

۴
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رنگ قرمز، رنگی گرم است که دمای بصری خانه را بالا می‌برد و حسی صمیمانه در منزل ایجاد می‌کند.
رنگ قرمز در دکوراسیون

با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، رنگ قرمز، یادآور آتش و رنگی گرم است. انرژی را افزایش می‌دهد و حس شادابی و طراوت را در فضا القا می‌کند. استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه و اتاق پذیرایی بیش تر از بخش های دیگر توصیه می‌شود. این رنگ اشتها را افزایش می‌دهد و خواب را از سر شما می‌پراند. شاید برای استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون دچار نگرانی شوید، زیرا رنگ قرمز در ابعاد بزرگ و به تنهایی خشم را برمی‌انگیزد. اما در این بخش از مجله دلتا به شما راهکارهایی می‌گوییم تا بتوانید تاثیر رنگ قرمز را تلطیف کنید و از وجود این رنگ لذت ببرید.

رنگ قرمز در دکوراسیون

قرمزِ همه کاره

این رنگ با نیت های متفاوت می‌تواند به کار رود و “کسالت آور” تنها ویژگی ای است که در ذات قرمز نیست. شادی ، هیجان و خشم بازه های احساسی رنگ قرمز هستند. برای رسیدن به بُعد آرامش بخش رنگ قرمز بهتر است از سایر رنگ ها کمک بگیرید.

قرمز مایل به قهوه ای یا بنفش محیط را خیلی گرم تر از اتاقی با رنگ صورتی می‌سازد. هرچه به رنگ آبی نزدیک تر شویم و آن را با قرمز ترکیب کنیم، آرامش و صمیمیت بیشتری در دکوراسیون القا می‌شود و خبری از آن خشم و خشونت نیست. اما با حرکت به سمت رنگ زرد، قرمزِ ما به نارنجی گرایش پیدا می‌کند و خلق و خویی خورشیدی در آن نمایان می‌شود. قرمزِ مایل به نارنجی کاربرد زیادی بر دیوارهای آکسان دارد و جنب و جوش و هیجان را در فضا به جریان می‌اندازد.

رنگ قرمز در دکوراسیون پذیرایی

چند جزء از مبلمان را به رنگ قرمز انتخاب و برجستگی آن ها را در نمای اتاق تماشا کنید و هیچ وقت خسته نشوید. اما بهتر است برای استفاده از رنگ قرمز مبلمان یا دیوار را انتخاب کنید، نه هر دوی آن ها را. برای تکمیل جلوه دکوراسیون از ترکیب مبلمان قرمز در کنار وسایل و لوازمی  به رنگ های خنثی استفاده کنید. قدرت رنگ قرمز به حدی زیاد است که حتی اگر این رنگ را فقط روی یکی از المان ها به کار ببرید، تاثیر خود را بر کل فضا می‌گذارد.

شاید رنگ قرمز، رنگ شما نیست و نمی‌توانید با وجود آن رنگ حال خوبی داشته باشید. پس باید به جای رنگ قرمزِ خالص از این رنگ  در سایه های مختلف آن استفاده کنید، قرمز مایل به نارنجی یا قرمز و ترکیب آن با سفید. هنگام خرید لوازم قرمز، خود را در دکوراسیون داخلی فرض و با توجه به نیاز فضا رنگ قرمز را انتخاب کنید.

اتاق نشیمن

تصمیم گیری مقداری سخت به نظر می‌رسد. اولین پیشنهاد ما برای استفاده از رنگ قرمز در اتاق نشیمن، رنگ آمیزی دیوار است. قرمزِ آلبالویی جایگاه خود را در دکوراسیون سنتی ثابت کرده است. دیوارهای قرمز فضا را کمی کوچک تر نشان می‌دهد. اما تاثیر رنگ سفید را فراموش نکنید. مقداری از رنگ سفید و کرم را به نشیمن دعوت و مشکل را حل می‌کنیم. زیرا سفید و سایه های آن به بزرگ تر دیده شدن محیط کمک می‌کنند.

رنگ قرمز در دکوراسیون

اتاق خواب

احتیاط کنید. عقب بایستید. به اتاق خوب نگاه بیاندازید و سپس تصمیم بگیرید می‌خواهید قرمز را کدام گوشه از اتاق بنشانید. زیرا استفاده زیاد از این رنگ در اتاق خواب، به شما اجازه نخواهد داد آرام بگیرید و به استراحت بپردازید. رنگ قرمز تپش قلب را بالا می‌برد، مگر اینکه در ابعاد کوچک، مانند یک کوسن یا کف پوش آن را بازتاب دهید.

رنگ قرمز در دکوراسیون

آشپزخانه

یکی از مکان هایی که می‌توانید از رنگ قرمز بدون ترس و نگرانی در آن استفاده کنید، آشپزخانه است. در خانه های امروزی قلب خانه را به صورت اتاقی مجزا در نظر نمی‌گیرند و آن را در ارتباط با سایر بخش های خانه می‌سازند. قرمز جایگاه ویژه ای در آشپزخانه های مدرن پیدا کرده است. این رنگ اشتها را افزایش و دیوارها را نزدیک به هم نشان می‌دهد و به این صورت فضایی دوستانه ایجاد می‌شود. نقره ای، مشکی و سفید جذاب ترین ترکیب برای رنگ قرمز در آشپزخانه به حساب می‌آیند.

سرویس بهداشتی

افزودن گرم ترین رنگ به سردترین بخش خانه، باعث می‌شود فضایی کاملا گرم داشته باشید. رنگ قرمز را در وسایل و پرده های مخصوص حمام منعکس و برای داشتن فضایی کامل و زیبا از پالت رنگ قرمز استفاه کنید؛ رنگ های هم خانواده و مکمل را برای ایجاد تناسب به کار ببرید. رنگ های اصلی در کنار یکدیگر کنتراست ایجاد می‌کنند، رنگ آبی و زرد را به حمام اضافه کنید تا دچار گرمازدگی نشوید.

امیدواریم نکات گفته شده در استفاده از رنگ قرمز برای شما مفید بوده باشد.

۴ دیدگاه

  1. آدینه

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

    جالب بود,

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      با سلام. ممنون از شما

      پاسخ

  2. دانشی

    ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

    زیباس

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

      ممنون که ما رو دنبال میکنین

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…