تحولات بازار مسکن پایتخت

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال ۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۳.۷ درصد کاهش یافت، اما نسبت به شهریور ماه ۲۲ درصد رشد داشته است.
بازار مسکن پایتخت

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در بازار مسکن پایتخت به تفکیک عمر بنا در مهرماه سال جاری نشان می‌دهد که از سه هزار و ۴۰۱ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با  ۴۱.۹ درصد بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. این میزان در مقایسه با مهرماه سال قبل حدود ۲.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

به گزارش مجله دلتا براساس گزارش جدید بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، توزیع تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۱ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۹.۱ و ۷.۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مجموع ۷۰.۸ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در مهر ماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵ ،۲ ،۴ ،۱۰ ،۷ ،۱۵ ،۱ ،۱۴ ،۸ و ۶ ) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۹.۲ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

تحولات ۷ ماهه بازار مسکن پایتخت

 در هفت‌ماهه سال ۱۳۹۸ بازار مسکن پایتخت شاهد ۳۵.۸ هزار  معامله آپارتمان‌های مسکونی شهر بوده استکه در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۵۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۱.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در مهرماه سال جاری موید رشد به ترتیب معادل ۳۴.۸ و ۳۳.۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

    تا کاهش ومنطقی شدن قیمت ملک رکود پا برجاست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…