تعویض روکش مبل ؛ تغییر دکوراسیون با هزینه کم

۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روکش های مبل را تغییر دهید تا خانه نفسی تازه کند.
تعویض روکش مبل

یکی از کم هزینه ترین کارهایی که برای تغییر دکوراسیون می‌توانید انجام دهید تعویض روکش مبلمان است. با انتخاب پارچه جدید و نو کردن مبل، جلوه جدیدی به خانه دهید. ما را در مجله دلتا همراهی کنید تا بیشتر در مورد تعویض روکش مبل بدانید.

تعویض روکش مبل

با استفاده زیاد در طولانی مدت، بالشت های نشیمنِ مبل دچار فرورفتگی می‌شود و ظاهری کهنه پیدا می‌کند. در درجه اول ممکن است فکر تعویض مبلمان به ذهن شما برسد. اما روشی کم هزینه تر وجود دارد و آن تعویض روکش مبل است. با انتخاب رویه جدید برای مبل، نمایی متفاوت در دکوراسیون به وجود خواهد آمد.

تعویض روکش مبل راحتی

تمام سطح این مبل با پارچه پوشانده شده است. به دلیل کاربرد این مبل در بخش نشیمن خانه و استفاده زیاد از آن، بیش از سایر انواع مبلمان دچار سایش می‌شود. فوم به کار رفته در بخش نشیمن به مرور زمان کیفیت خود را از دست می‌دهد و ظاهری زننده پیدا می‌کند. هنگام تعویض روکش بالشت ها می‌توانید فوم اسفنجی درون آن را نیز عوض کنید.

تعویض روکش مبل در منزل

تعویض روکش مبل در منزل

اگر صدمه زیادی به مبل وارد نشده و فقط می‌خواهید رویه آن را تغییر دهید با توجه به مدل مبلمان می‌توانید کار تعویض رویه را در منزل انجام دهید. روکش قدیمی را از مبل جدا کنید. اندازه آن را به دست آورید. پارچه مناسب را در ابعاد مورد نظر خریداری کنید و مقدار اضافه ای را که برای داخل کار نیاز است در نظر داشته باشید تا با کمبود پارچه روبرو نشوید. با ابزار مناسب آن را به مبل منگنه یا چسب بزنید. اما اگر ابزار و مهارت کافی را در این خصوص ندارید این کار را به متخصص ماهر بسپارید.

تعویض روکش مبل چرم

جنس روکش

پارچه مناسب برای روکش مبل باید نرم و با استحکام بالا باشد. روکشی را انتخاب کنید که در برابر مواد شیمیایی مقاومت کند تا بتوان آن را به راحتی تمیز کرد و آثار لک و چربی روی مبل نماند. کتان، نخی، چرم و آکریلیک رویه های مناسبی برای مبل راحتی هستند.

نکته مهمی که در مورد پارچه چرم وجود دارد این است که چرم طبیعی قیمت بسیار زیادی دارد و پارچه های چرم موجود در بازار بیش تر چرم مصنوعی هستند. اگر پارچه را انتخاب کردید باید بدانید چرم در گذر زمان پوسته پوسته می‌شود و برای مراقبت از چرم باید با روغن مخصوص آن را چرب کرد. برای جلوگیری از احتمال پارگی هنگام نصب و دوخت، بهتر است کار تعویض روکش مبل از جنس چرم را به دست افراد ماهر بسپارید.

تعمیر مبل راحتی

رنگ روکش مبل

روانشناسی رنگ در دکوراسیون را مطالعه و رنگ مناسب منزل خود را انتخاب کنید؛ پارچه های رنگارنگ برای دکوراسیون بوهمی، رنگ سفید و روشن برای دکوراسیون مینیمال، رنگ گرم برای مکان هایی که دمای بصری در آن ها به سردی گرایش دارد و برعکس. اگر بچه کوچک در خانه دارید یا رفت و آمد در خانه زیاد صورت می‌گیرد رنگ های تیره را انتخاب کنید تا زود لک نشود و ظاهر نا مناسبی پیدا نکند.

اگر در انتخاب طرح و رنگ دقت نکنید و بدون توجه به فضای کل خانه، روکش را خریداری کنید حتی با تعویض روکش مبل نیز نمای خانه تغییری نخواهد کرد. اما اگر از این عناصر طراحی داخلی، رنگ و طرح، بهره بگیرید می‌توانید نمایی دل‌نشین به اتاق بدهید. طرح های بزرگ و پر رنگ برای فضاهای وسیع و طرح های ریز و کم رنگ برای خانه های کوچک پیشنهاد می‌شود.

تعویض روکش مبل مدرن

رویه کوبی

مهم ترین و آخرین قسمت تعویض روکش مبل، رویه کوبی است. به مجموعه ای از کارهایی که برای تعمیرات مبل انجام می‌شود، رویه کوبی می‌گویند؛ از جمله اتصال نشیمن به بدنه، کشش مناسب روکش، تعمیر اسکلت و پایه مبل و حتی اضافه کردن فوم و اسفنج. برای اینکه روکش مبل به خوبی روی مبل بنشیند، چین و چروک روی پارچه نماند یا کشش پارچه زیاد نباشد باید مبل را رویه کوبی کرد.

امیدواریم مطالب بخش دکوراسیون مجله دلتا برای شما مفید بوده باشد و بتوانید برای تعویض روکش مبل از آن استفاده کنید.

۵ دیدگاه

  1. tehlux.com

    ۷ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۳۶ ق٫ظ

    با اجازتون بازنشر شد

    Havе a look at my site: tehlux.com

    پاسخ

  2. اقازاده

    ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

    رنگ و انتخاب رنگ خیلی اهمیت داره

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      بله 🙂

      پاسخ

  3. اقازاده

    ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    مطالب عالی و بی نقص

    پاسخ

  4. ثامن

    ۶ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…