واحدهای مسکونی عرضه شده بدون تقاضا

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاهش محسوس خرید و فروش آپارتمان نوساز دلایل فراوانی دارد؛ از گران شدن مصالح ساختمانی که هزینه تمام‌‍‌شده ساخت را بالا برده است، گرفته تا خرج‌تراشی بیهوده و مقرون به صرفه ‌نبودن خرید این واحدها از دید خریداران.
فروش آپارتمان نوساز

قیمت و متراژ اصلی‌ترین عواملی هستند که موجب شده‌اند تا بازار فروش آپارتمان نوساز رکود سنگینی را تجربه کند. آپارتمان‌های نوساز بیشترین تاثیر را از جهش قیمت مسکن می‌گیرند به همین دلیل، با قیمتی معمولا تا ۱۵ درصد از واحدهایی با ویژگی‌های مشابه نظیر متراژ و امکانات، به فروش می‌رسند.

به گزارش مجله دلتا تازه‌ترین گزارش‌ها از شرایط بازار معاملات، از افت خرید و فروش آپارتمان نوساز و عدم گرایش خریداران به این نوع واحدها به ویژه در سطح پایتخت خبر می‌دهند. هر چند استقبال از خرید واحدهای تازه‌ساز که به تازگی عملیات ساختمانی آن ها به پایان رسیده و آپارتمان‌ های کلید نخورده به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است، اما حتی در این شرایط هنوز این نوع واحد ها بیشترین سهم از میزان معاملات را در میان گروه‌های سنی دیگر به خود اختصاص می‌دهند.

علت افت در فروش آپارتمان نوساز

علت کاهش خرید و فروش آپارتمان نوساز را می‌توان در خودداری مالکان و سازندگان از تعدیل قیمت‌های پیشنهادی عنوان کرد. این در حالی است که از ابتدای تابستان سال جاری، عمده مالکان واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر و پایین تر از ۱۰ سال، جا نماندن از بازار خرید و فروش، نسبت به تعدیل سطح قیمت‌ های پیشنهادی و قطعی فروش واحدهای خود اقدام کرده‌اند.

در شرایطی که بخشی از مالکان و سازنده‌ ها نیز قیمت‌های موردنظر خود را برای فروش واحدهای مسکونی نوساز کاهش داده‌اند، اما همچنان به‌طور کلی عمده مقاومت در برابر تعدیل قیمت از طرف عرضه آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده مشاهده می‌شود. هر چند این مقاومت نسبت به ماه‌های گذشته به‌خصوص نسبت به تابستان، قدری کمتر شده است، اما همچنان بیشترین تعداد واحد هایی که با قیمت‌ های بالاتر از عرف بازار به متقاضیان خرید توصیه شده‌اند در زمره آپارتمان‌های نوساز قرار دارند. انتظار می‌رود کاهش قیمت مسکن به‌ زودی به این گروه سنی نیز سرایت کند.

فروش آپارتمان نوساز

یک نظر

  1. اقازاده

    ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…