دارچین و عسل ؛ معجزه لاغری

۶
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زرد و قهوه‌ای در کنار هم معجزه می‌کند؛ معجون لاغری عسل و دارچین را می‌گوییم؛ این داستان خوشمزه را حتما در مجله دلتا بخوانید.
دارچین-و-عسل

دارچین و عسل ؛ فقط یک معجون خوشمزه برای لاغری و کاهش وزن نیست! از خواص دارچین و عسل چه می‌دانید؟ عسل وقتی همنشین این ادویه و چاشنی پر خاصیت می‌شود؛ انرژی و طول عمر شما را تا چند برابر افزایش می‌دهد؛ بگذارید اینطور بگوییم که اگر ژاپنی ها راز طول عمر خودشان را نوشیدن چای سبز می‌دانند ما هم دمنوش دارچین و عسل را داریم؛ پس از امروز به بعد، می‌توانید با این معجون هم لاغر تر شوید و هم زیبا و جوان تر.

خانم‌های عزیز کجا با این عجله؟ لطفا چند لحظه صبر کنید؛ نمی‌توانید؟ بسیار خوب؛ این بار مجله دلتا صبر می‌کند و با شما به آشپزخانه‎تان می‌آید تا این معجون خوشمزه را درست کنید و با آرامش هر چه بیشتر صفحه سلامتی ما را ورق بزنید البته به همراه یک فنجان دمنوش خوشمزه عسل و دارچین!

خواص-عسل

خواص عسل

عسل به تسکین‌ دهنده بودن با آنتی اکسیدان های طبیعی و خواص ضد میکروبی شناخته شده است. همچنین این ماده مغذی، حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، سدیم، کلر، پتاسیم و منیزیم است.

خواص دارچین

خواص دارچین

شاه ادویه لاغری، ضد دیابت و میکروب زدای طبیعی بدن؛ کسی نیست جز شاهزاده دارچین عزیز!

یک قاشق سوپ‌‌خوری دارچین ویتامین های خاص خودش را دارد؛ ۱۹ گرم کالری، ۴ گرم فیبر، ۶۸ درصد منگنز، ۸ درصد کلسیم، ۴ درصد آهن و ۳ درصد ویتامین K ؛ این ماده بدون قند، چربی و پروتئین زائد است.

حالا تصور کنید که ترکیب این دو ماده مقوی و مغذی در یک لیوان دمنوش داغ و خوش‌عطر پاییزی در کنار هم چه می‌کند؛ چیزی شبیه معجزه!

عسل بخورید تا لاغر شوید

طبق جدید ترین تحقیقات دانشمندان مشخص شده است که خوردن ذره‌ای عسل باعث لاغری سریع می‌شود؛ چون عسل قند مضری ندارد و کاملا طبیعی است؛ بنابراین، قند موجود در آن باعث چربی سوزی بدن می‌شود؛ مصرف این ماده به ویژه یک قاشق چای‌خوری از آن قبل از خواب، باعث آب شدن چربی های شما خواهد شد؛ آن هم وقتی که شما در خواب ناز هستید.

دارچین هم شما را لاغر می کند

دارچین و لاغری؟! بله شاه ادویه خوشمزه لاغری با شما و در آشپزخانه شما است. گزارش منتشرشده در مجله‌ علوم و فناوری دیابت نشان می‌دهد که مصرف دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه‌ معده می‌شود.

درواقع، هرچه مواد غذایی، زمان بیشتری در معده شما باقی بمانند، حس گرسنگی دیرتر به سراغ‌تان می‌آید که این موضوع سبب می‌شود تا کالری کمتری مصرف کنید؛ درنتیجه لاغر تر خواهید شد.

البته برای اینکه خواص دارویی دارچین حفظ شود، ترکیب شیمیایی آن باید دست‌نخورده باقی بماند. ضد التهاب بودن، کاهش قند خون، افزایش ایمنی بدن در برابر سرطان، حمله‌ قلبی و میکروب‌زدایی از بدن از فواید دارچین است.

عسل و دارچین

خواص دارچین و عسل

چه پیشنهادی خوشمزه تر از ترکیب دارچین و عسل؟ اگر فکر کرده‌اید که فقط خاصیت این معجون درمان اضافه‌ وزن و لاغری شما است؛ سخت در اشتباه هستید؛ باور نمی‌کنید؟ با ما همچنان همراه باشید.

خداحافظی با سکته قلبی

به جای مصرف مربا در وعده صبحانه می‌توانید پودر دارچین را با عسل مخلوط و از آن استفاده کنید. عسل و دارچین می‌تواند کلسترول را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کم کند. مصرف این معجون ترکیبی می‎تواند خطر سکته را هم تا حد زیادی کاهش دهد.

کنترل کننده دیابت

عسل و دارچین می‌توانند برای مبتلایان به دیابت مفید باشد؛ همانطور که می‌دانید دارچین شاه ادویه ضد دیابت است؛ حالا ترکیب این ادویه جادویی را در کنار عسل تصور کنید؛ این معجون اگر با عسل طبیعی تهیه شود؛ برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

درمان آرتروز و نقرس

این ترکیب جادویی و قوی خاصیت ضد التهابی دارد. برای درمان آرتروز و نقرس یک قاشق دارچین را با یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید؛ سپس به اندازه یک لیوان، آب اضافه کرده و نصف مخلوط را قبل از صبحانه و نصف دیگر آن را قبل از خواب بنوشید.

ضد عفونی کننده طبیعی بدن

عسل خواص آنتی باکتریال زیادی دارد و این موضوع طی تحقیقات علمی زیادی ثابت شده است؛ به همین دلیل می‌تواند با انواع عفونت های داخلی و خارجی مبارزه کند. دارچین نیز خواص ضد التهاب و ضد اکسیده شدن (آنتی اکسیدان) دارد. زمانی که این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید، یک داروی ضد عفونی کننده قوی خواهید داشت که می‌تواند خیلی سریع عفونت های خارجی را از بین ببرد.

خواص-عسل-و-دارچین

درمان سرفه و داروی ضد سرماخوردگی

مصرف دارچین و عسل همراه با آب گرم می‌تواند هم سرفه های خشک و هم سرفه های خلطی را درمان کند. این ترکیب قوی می‌تواند خلط سینه را از بین ببرد و به این ترتیب سرفه را درمان کند. همچنین، این دمنوش مقوی با خواص ضد باکتری خودش ویروس های سرماخوردگی شما را نابود می‎کند.

درمان عفونت مثانه و دندان درد

دارچین و عسل یک ترکیب ضد عفونی کننده بسیار قوی است و این خواص ضد عفونی کننده می‌تواند عفونت مثانه را درمان کند؛ استفاده از مخلوط این معجون و گذاشتن آن روی لثه ها و دندان ها و همچنین رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان می‌تواند از فساد دهان و دندان پیشگیری کند؛ همچنین به تسکین درد دندان هم کمک خواهد کرد.

بهبود هضم غذا

این ترکیب جادویی با تمیز کردن روده ها، مواد سمی را از بدن خارج می‌کند. مصرف دارچین و عسل در تقویت باکتری های مفید روده و در نتیجه بهبود هضم و گوارش نیز مؤثر است.

ضد نفخ

دارچین و عسل با پوشش دیواره معده از آن محافظت می‌کند. همچنین با پاکسازی سیستم گوارشی از باکتری های مضر، در درمان هرگونه عفونت و همچنین نفخ و رفلاکس اسید معده مؤثر است.

تقویت حافظه

عسل در تقویت حافظه بسیار مؤثر است. ترکیب دارچین با این ماده نیز تأثیری دو چندان دارد و علاوه بر تقویت حافظه، هوشیاری مغز را نیز افزایش می‌دهد؛ پس خوش به حال دانش آموزان و دانشجویان!

ماسک-عسل-و-دارچین

ماسک عسل؛ درمان آکنه و جوش

ماسک عسل و دارچین معجزه می‌کند! تعجب نکنید؛ این ترکیب مقوی فقط خوردنی نیست! ماساژ دادن عسل روی جوش و آکنه صورت می‌تواند آن‌ها را درمان کند؛ چون عسل خواص ضد باکتریایی و دارچین هم آنتی اکسیدان دارد؛ از طرف دیگر، ترکیب این دو ماده در کنار هم باعث می‌شود تا دارچین بیشتر به منافذ پوست شما نفوذ کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با روش بستن منافذ پوست “۳ روش خانگی برای بستن منافذ پوست” را مطالعه کنید.

جلوگیری از ریزش مو

اگر ریزش مو دارید؛ یک قاشق غذاخوری عسل را با همان اندازه روغن زیتون مخلوط کرده و یک قاشق چایخوری پودر دارچین به آن اضافه کنید. سپس به اندازه‌ای آن را هم بزنید تا تبدیل به خمیری یکدست شود. این خمیر را باید روی قسمت های کچل یا کم مو بگذارید؛ تا معجزه آن را خودتان ببینید.

جوانی و افزایش طول عمر

اکسیر جادویی جوان کننده همین ترکیب است. نوشیدن چای یا دمنوش دارچین و عسل به صورت منظم می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود. ۴ قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کرده و سه فنجان آب جوش به آن بیفزایید؛ شما می‌توانید ۴ مرتبه در روز از این دمنوش پرخاصیت استفاده کنید.

باز هم رسیدیم به ته خط سلامتی؛ حتما تا این لحظه آن یک فنجان دمنوش خوشمزه عسل و دارچین شما هم که قبل از خواندن این مطلب درست کردید، تمام شده است؛ البته اثر سلامتی آن در بدن شما تازه شروع خواهد شد؛ پس منتظر پایان یافتن یک روز پر انرژی و شاد باشید.

۶ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۳۶ ق٫ظ

    مطلب عالی

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۳۵ ق٫ظ

    عسل با کیفیت معجون خوب

    پاسخ

  3. روزبهانی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۳۵ ق٫ظ

    عسل با کیفیت اگر پیدا بشه

    پاسخ

  4. مودت

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۴ ق٫ظ

    معجزه

    پاسخ

  5. ملکی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

    خیلی خیلی عالی بود ممنون

    پاسخ

  6. روزبهانی

    ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…